|
usb3 til HDMI adapter |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
seldon
Junior bruger Oprettet: 23-August-2011 Sted: Købehavn Status: Offline Point: 38 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Oktober-2017 kl. 21:51 |
D'oooooh min HDMI udgang er stået af. Brugt hele aftenen på at fixe men det tyder på et hardware problem
Det er en bærbar som jeg normalt streamer til projector fra (eh-tw5350). Har ikke tænkt mig at købe ny da alt andet fungerr upåklageligt, så nu kigger jeg lidt på alternativer.
Det findes kun usb3 udover hdmi udgangen så tænker om en usb3 til HDMI adapter kunne være en løsning. Men kan ikke rigtig finde nogle ordentlige anmeldeser og jeg er lidt bange for de fleste fungerer bedst til udvidet skrivebords-ting og ikke filmstreaming. Nogle som har nogle erfaringer? -Kim |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kender ikke noget til usb-hdmi-adapter, men hvis du har overset en mini-DisplayPort, så har jeg en miniDP-HDMI adapter i overskud :-)
|
|
seldon
Junior bruger Oprettet: 23-August-2011 Sted: Købehavn Status: Offline Point: 38 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak, men desværre så heldig er jeg ikke... eneste funktionelle udgange er usb3.
Håbet om quick n dirty løsning løber ud, tror slet ikke adapterne på området er modne nok. Findes der nogle kompakte prisvenlige pc løsninger som virker godt til en mediacenter løsning (og nej, er ikke tændt på en rasparry pi løsning)
|
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det skal være en decideret PC med mulighed for at sætte mediecenter op i Windows er der mange der bruger eks. Intel NUC og Gigabyte Brix - i samme størrelsesorden kan jeg også forestille mig en Lenovo ThinkCentre - de laver en ultra-lille (Tiny) computer som kan monteres bag skærmen med VESA-beslag. Svært at vide, hvad du mener med "prisvenlig", men du ryger jo hurtigt ud i nogle tusinde med disse løsninger - nogle af dem skal have tilføjet RAM og SSD, som løber oveni.
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Nej jeg har ingen erfaringer. Men jeg fandt en på eBay med en god beskrivelse: Der står blandt andet: 'Smooth HD video - Minimum i5 Core 2+ GHz CPU to prevent video lag.' Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-Oktober-2017 kl. 11:18 |
|
Henrik_45
Super bruger Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 390 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med denne dims? |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skriver du usb3.0 så skal du have en "displaylink" adapter. - Eftersom dette er en distributør de fleste danske forhandlere bruger, så burde du kunne finde den hos de fleste. https://dk.eetgroup.com/i/USB32HD4K-StarTech.com-USB-3.0-TO-HDMI-4K
Det er rent faktisk et grafikkort der sidder inde i boksen, og er nødvendigt for at forbinde usb til hdmi. Men du skal nok ikke forsøge dig med opløsninger ret meget over FHD, men projektoren klarer vist heller ikke højere.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde nok bare valgt at smide et bud på den gigabyte Brix der er til salg på dette forum......
Klaus |
|
seldon
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alle svarene.
Av-cables adapteren andbefales ikke til "home-entertainment" løsninger iflg. producentens hjemmeside (under specs) Har også kigget på den starttech og andre 4k adaptere og de lyder ok, eneste som holder mig lidt tilbage er om de performer. ebay adapteren er til en pris som jeg godt vil prøve. Min forespørgsel på mediacenter var måske også lidt ukonkret og uovervejet - et panik udbrud - som jeg dog tænker lidt videre over. Kan dog ikke finde den NUC som refereres til (måske er den solgt?) Redigeret af seldon - 27-Oktober-2017 kl. 17:34 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5286 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så længe det er usb 3 er der båndbredde nok til FHD, så jo de kan sagtens performe så længe det kun er film. Men lad være med at forsøge at lege med 4K. der SKAL du op i Thunderbolt3 for at få nok båndbredde.
|
|
seldon
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, den brix kunne godt friste, men tror jeg forsøger om jeg kan slippe afsted med den billige (adapter) løsning. Jeg behøver slet ikke 4k jeg kan godt nøjes med standards netflix kvali.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |