recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USG Danmark / EDB forsikring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUSG Danmark / EDB forsikring

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: USG Danmark / EDB forsikring
    Sendt: 02-Marts-2009 kl. 16:20

Halløj med jer.

Ja jeg ved godt det her er et hifi forum, men det er nu altså her jeg hænger mest ud.

Problemet:

Sidste år købte jeg en computer igennem zepto ink. en 3 års all-risk forsikring. Den skulle dække alt hvad jeg nu kan lave af møg ved computeren, så længe jeg ikke gør det med overlæg, så hændelige uheld skulle også være dækket. http://zepto.dk/files/15_ZEPTO%20DK_Totalforsikring_72-1_011 22007_printversionA4.pdf

Jeg var så så klodset at vælte over en stol og tabe cola i computeren. Temmelig dumt må man sige. Heldigvis havde jeg jo denne forsikring.

Jeg har nu fået svar fra forsikringen der gerne vil dække udgiften til reperation af computeren, såå langt så godt.

Men så skriver de samtidig at de ikke længere ønsker at have min computer forsikret og derfor opsiger forsikringen med dagdato. Og herefter inkludere en check på det beløbet for de resterende 30 mdr.

Spørgsmålet:

Kan de virkelig tillade sig at gøre sådan noget. Fejlen er jo hændelig, omend dum, de dækker også skaden. Men gider så ikke længere have mig som kunde.

Er der nogen her der kan hjælpe med hvordan jeg skal takle den,? Jeg vil jo sådan set gerne have min computer er forsikret mod diverse fejl og uheld. Det skal lige siges at jeg ikke har kontaktet dem endnu.

Til top
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 16:47
De er i deres gode ret til at opsige forsikringen. Det
står i de betingelser du har linket til.

8. Opsigelse
Fra købsdatoen af forsikringen er der 14 dages
fortrydelsesret for tegnet forsikring. Herefter kan
forsikringen ikke opsiges, dog gælder nedenstående
regler. Ved enhver skade kan både
forsikringsselskabet og forsikringstager senest 14 dage
efter afgørelsen, opsige forsikringen til næstkommende
1. i måneden. Forudbetalt præmie tilbagebetales
forholdsmæssigt.

Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 17:10
Pinligt at jeg kan overse det:S Jeg takker:) sådan kan det jo gå efter en lang dag. Jeg takker for det;)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu