|
Ustabil brebånd fra Waoo |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
arnely ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juli-2019 kl. 23:19 |
Hej. Har igennem det sidste stykke tid oplevet ustabil bredbånd fra Waoo via NEF-Fonden i Kerteminde. Jeg har haft kontakte Waoo en del gange, men det ligger i luften at problemet ikke er hos dem fejlen ligger. For en måned siden mente Waoo at problemet var min router. De tilbød mig at jeg kunne låne en ny router hos dem, en TILGIN router. En teknik kom forbi og monterede den og tjekkede samtidig at vores installation og kabler var i orden her i huset. Der gik en uge så røg jeg af nettet igen. Jeg køre en hastigheds test hver gang med et kabel fra computeren til routeren. Jeg måler hastigheden på "ned" mellem 1.5 - 7.5 m/bit, de første par gange. Næste måling er 20 m/bit, så falder den igen og stiger igen - jeg har en 50 m/bit. Problemet står på i 5-15 minutter hvor hastigheden måles på flere forskellige hastigheder. Der er igen forskel om jeg laver hastighedstesten trådløs eller med kabel tilsluttet mine enheder. I sidste uge lavede Waoo en måling på mit net og sagde der var lidt støj på en af mine LAN porte, så jeg skulle prøve og skifte kablet. Jeg valgte og droppe porten helt og undlod at koble noget udstyr til den porten. Efter nogen dage blev jeg smidt at nettet igen. Der var på det tidspunkt koblet en computer trådløst og Appel TV trådløst på. Lige nu har jeg Appel TV og en computer på via LAN kabel - og nettet er ustabilt. Jeg har over 10 minutter målt forskellige hastigheder lige fra 3 m/bit - 25 m/bit. Nogen som har samme problem som mig - eller hvad mener i hvor fejlen kan være? Redigeret af arnely - 07-Juli-2019 kl. 23:23 |
|
Morten
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du bliver smidt af, er det så af WiFi eller er der begrænset internet eller lignende? Vis Det er en Windows PC, er der så et gult udråbt tegn, eller mistet den WiFi signal? Det mærkeligt det du oplever. Jeg har selv Waoo, med. Aldrig haft problemer, altid kørt med egen router til fiber modemmet.
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
Og har du lavet speedtest med Apple tv, for at tjekke om det er PC'en der er problemet
|
|
![]() |
|
arnely ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Som jeg skriver køre jeg Speed test med kabel!
|
|
Morten
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Apple tv har også en Speedtest. Kan ikke lige huske hvad den hedder. Måske test af internetforbindelse.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Jeg gentager lige mig selv igen. Der er kørt speed test på Appel TV og øvrige enheder med kabel til routeren :) Har talt med Waoo i dag som har besluttet og skifte min medie boks :)
|
|
Morten
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |