recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil FireDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUstabil FireDTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Emne: Ustabil FireDTV
    Sendt: 13-Maj-2008 kl. 17:13
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 19:19
Hvis du leder efter meget specifikt support og du har en forventning om at man skal kunne svare ift til et eller andet individuel sensemaking, så kunne du jo starte med at præcicere mere specifikt hvad dit hardware er. ("Jeg bruger jo slet ikke CAM") Hehe, hvor skulle jeg hvide det fra? Ca 95% der øser 1400kr ud til en DVB tuner gør det fordi de vil have stabilt CAM support til DVB-C eller S = Fire/FloppyDTV. De sidste 5% har betalt overpris for noget der findes til 2-300kr.

Hvis der er tale om DVB-T så er du utvivlsomt offer for "Background scanning" syndromet...Som er en bug i ehrecvr servicen... Der findes et par KB artikler på Microsoft.com. så delvist kan afhjælpe det. Men sagen i en nødeskal er at signalstrength fluktuerer, og hvis den når under en grænseværdi som er angivet i registry og i ehrecvr modulet, så iværksættes der en fornyet kanalscanning dersom det således antages at dette er en nødvendighed for at kunne modtage nogen kanaler. Dette er enormt belastenede, men ikke desto mindre fakta og symptomatisk for Digtalt TV i (Vista)MCE.

Redigeret af Patriarken - 13-Maj-2008 kl. 19:20
Mit Setup
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 23:35

Er det FireDTV eller FloppyDTV?

Hvis det er FloppyDTV, så tjek evt. strømkablet til den. Noget kunne tyde på, at kortet mister strømmen, af een eller anden årsag. Og da det er firewire er det ikke skide godt, for så kan windows ikke bare finde den igen. Maskinen skal slukkes helt (al strøm fra), og så kan du starte op på ny.

Hvis du har 2 firewire porte, så kan du evt. prøve at tage den ud (mens windows kører) og sætte den i den anden port. Hvis Windows finder den der som ny hardware, så er jeg ret sikker på, det er fordi den mister strømmen. Jeg havde løs forbindelse i mit FloppyDTV kort, og erfarede præcis det samme.

Er det FireDTV (altså den eksterne box), så har jeg ingen ide.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 11:48

ok, så prøv evt. det samme. Når Windows ikke finder den, så riv stikket ud og sæt det i en anden firewire port (hvis du har det), og se om den finder den der. Hvis den gør, så er jeg stadigvæk overbevist om, at det skyldes strømforsyningen.. Hvordan det så er muligt i en FireDTV, det aner jeg ikke.

Det kan selvfølgelig også være et skod Firewire kort du har.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 14:31
Hvis det er FireDTV bruger du så også den eksterne strømforsyning?

Det skal du i hvert fald ikke, med mindre spændingen ligger under 10 volt på 1394 bussen. Dette kan ses i FireDTV support tool.

Dette sker dog oftest kun på en bærbær da en sådan har powersave på OHCI controlleren. 

Redigeret af Patriarken - 14-Maj-2008 kl. 14:57
Mit Setup
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 13:50

Nu er det ikke så simpelt at den er væk efter at du resumer fra standby vel ?

Jeg havde faktisk en firewire port der ikke ordenligt kunne dette stunt, hvilket resulterede i det du oplever.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu