recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil Router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabil Router

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Hmm det lyder som om du har en fiberboks med indbygget router. Det aldrig en god ide at køre med 2 routere. Hvis jeg var dig ville jeg købe en wifi extender.

Har selv sat denne op og det køre super godt.

Mvh Daniel

Hos Seas-NVE skal der tilsluttes en router, hvis man vil have mere end én pc på.
Er du sikker på at det er nok med et acces point?
Venlig hilsen
KB
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 12:23
Brixen ja for jeg kan høre han har en fiberboks med indbygget router da han køre en switch efter. Dette kan ikke lade sig gøre hvis fiberboksen blot er en medie converter. 
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Det aldrig en god ide at køre med 2 routere.


Hvorfor ikke?

Hvis man har styr på, hvilke ipadresser første router uddeler og ellers kun bruger LAN soden af router nummer 2, så ser jeg ingen problemer i det.
Det er trods alt sådan internettet er opbygget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 12:29
Hehe ja korrekt men i et lille hjemme netværk er det ikke en god ide. Ja man skal have styr på DHCP og hvilke scopes. Men du hvad med DNS opslag osv. Det en bedre løsning som jeg nævner.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 13:21
Jeg har gjort det masser af gange uden problemer.

DNS er intet problem, første router tildeler DNStil næste, der så tildeler til de computere der hænger på LAN.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 13:42
Jeg ville finde et forum der er mere computer/netværksorienteret. De netværksråd det typisk gives herinde, er i bedste fald ofte mangelfulde og i værste fald direkte forkerte.

Jeg arbejder selv en del med netværk og der kan være mange faldgrupper hvis man ikke kender de lokale forhold og de forventninger/krav der er, både fra brugeren men også fra det udstyr som skal tilsluttes.
Til top
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 15:26
Ok. har også kigget lidt rundt på kun computer-forum, men der er en hel del at vælge imellem, så var lidt svært lige at vælge en ud.
Så nu valgte jeg Recorder.dk i håb om at Routeren her kunne optimeres til at kører stabilt, men som sagt skal der nok en anden til
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 17:57
Har du prøvet at slå wifi t il i din waoo boks?
Har du slået dhcp fra i din dlink boks?

Er du sikkker på at du kan blande tv og internet signal i di switch?

Jeg har en waoo fiberboks med indbygget router. Jeg skal tage internet fra første udgang og tv fra anden udgang på boksen. Jeg har pt. tv fra yousee og anvender ikke tv delen.

Jeg har valgt at køre med en Apple Airport Extreme (den nye med a/c support). Jeg har tidligere kørt med en Timecapsule ligesom Brixen. Det kører klippe stabilt. Jeg checkede oppetid på min Timecapsule inden jeg udskiftede den og mener at den sagde 120 dage oppetid.

Og du har selvfølgelig prøvet at henvende dig til waoo support via dit energiselskab?

Airport routere er gode til os der ikke har behov for at kunne pille i detaljerne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

Så nu valgte jeg Recorder.dk i håb om at Routeren her kunne optimeres til at kører stabilt, men som sagt skal der nok en anden til


Inden du skal have alt for mange gode råd:
Hvem er din internetudbyder (hvilket elselskab)?

Ved du om der er routerfunktion i dit modem?

Hvad har du brug for af forbindelser (kabel og trådløs)?

Har du brug for at kunne køre nogle former for servere på dit netværk der skal kunne nås "udefra"?

Hvilken ip adresse får din computer tildelt og hvilken ip adresse får WAN siden af din router tildelt?
(eventuelt bare de første 3 hold tal, hvis du er "bange" for at nogen kan hacke dig, hvis du oplyser din hele ip adresse).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Ja det synes jeg du skulle.

Jeg har sat et kabel i fiberboksen som køre op i en Zyxel switch med IGMP snooping (Til tv boksen) så et kabel til den Trendnet extender og et kabel til tv-boksen. Det køre bare. Og jeg kunne fra stuen oppe på 3.sal trække omkring 16 mbit ned/op.

Mvh Daniel

Men 16/16 Mbit er jo ikke særligt meget og ikke anvendeligt til trådstarter da han jo har 30/30.

De fleste har jo 300Mbit trådløse netkort idag og teknologien er jo over 1 Gbit.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Ja det synes jeg du skulle.

Jeg har sat et kabel i fiberboksen som køre op i en Zyxel switch med IGMP snooping (Til tv boksen) så et kabel til den Trendnet extender og et kabel til tv-boksen. Det køre bare. Og jeg kunne fra stuen oppe på 3.sal trække omkring 16 mbit ned/op.

Mvh Daniel

Men 16/16 Mbit er jo ikke særligt meget og ikke anvendeligt til trådstarter da han jo har 30/30.

De fleste har jo 300Mbit trådløse netkort idag og teknologien er jo over 1 Gbit.

Hehe ja kan godt være men hvis du tænker på afstanden er det en ganske fin hastighed. Ved siden af extenderen fik jeg makset linjen ud.

Kan godt ske folk har 300 mbit netkort men du kommer aldrig op på de hastigheder i virkeligheden. Det er blot teoretisk. 

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Det aldrig en god ide at køre med 2 routere.


Hvorfor ikke?

Hvis man har styr på, hvilke ipadresser første router uddeler og ellers kun bruger LAN soden af router nummer 2, så ser jeg ingen problemer i det.
Det er trods alt sådan internettet er opbygget.

Klaus

Man router internettet for at alle maskiner ikke skal være på ét stort A netværk, samt for at muliggøre kapacitetsplanlægning og redundans. (Der er sikkert også flere andre grunde)
Du glemmer at sådan en router du omtaler laver Netvork Address Translation (NAT), hvilket man ikke gør andre steder på internettet end hos slutbrugeren.

Det er helt galimatias at sætte en router efter en router derhjemme. Selvom det ikke er noget problem at få det til at virke.
Men skal man til at benytte portforwarding eller VPN, så bliver det først rigtigt sjovt. Jeg vil også tro at uPNP teknologien ikke kan åbne i den yderste router og på den måde er der nogle ting som kræver manuelt opsætning.

Hvis man ønsker noget udstyr siddende på 1. router, som skal tale med noget på LAN siden af 2. router. Så skal man til at sænke sin sikkerhed på 2. router og så er det vel ligegyldigt om man overhovedet har den. Det eneste man har ud af to routere bag ved hinanden er et dårligt netværk, som kan give brugeren grå hård i hovedet.

Så hellere lige få en kammerat til at sætte det korrekt op eller bruge 10 min på at læse omkring det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu