recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil Router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabil Router

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Ja det synes jeg du skulle.

Jeg har sat et kabel i fiberboksen som køre op i en Zyxel switch med IGMP snooping (Til tv boksen) så et kabel til den Trendnet extender og et kabel til tv-boksen. Det køre bare. Og jeg kunne fra stuen oppe på 3.sal trække omkring 16 mbit ned/op.

Mvh Daniel

Men 16/16 Mbit er jo ikke særligt meget og ikke anvendeligt til trådstarter da han jo har 30/30.

De fleste har jo 300Mbit trådløse netkort idag og teknologien er jo over 1 Gbit.

Hehe ja kan godt være men hvis du tænker på afstanden er det en ganske fin hastighed. Ved siden af extenderen fik jeg makset linjen ud.

Kan godt ske folk har 300 mbit netkort men du kommer aldrig op på de hastigheder i virkeligheden. Det er blot teoretisk. 

Mvh Daniel

Alt er relativt...

Jeg kører 210 Mbit på 15 meters afstand med 2 vægge imellem.
Til top
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 10:11
Altså de tekniske begreber der er omkring trådløst netværk, ja der melder jeg altså pas, men jeg kan sige at den Waoo vi har her i huset, hører under Energi fyn

på fiberboksen er der en knap. WPS står der og en diode hvor der er vist en antenne med et signal.

De sagde bare hos Energi fyn, at skulle vi have trådløst netværk wifi, så skulle vi selv købe en router og tilkoble fiberboksen.

PCén har heller ikke kunne finde et wifi signal fra boksen, når den søger efter tilgængelige netværk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

De sagde bare hos Energi fyn, at skulle vi have trådløst netværk wifi, så skulle vi selv købe en router og tilkoble fiberboksen.

Læs:
http://www.energifyn.dk/privat/Fibernet/teknisk-support.aspx

"Antal af IP-adresser

Du skal være opmærksom på, at du kun har én IP-adresse til rådighed. Ønsker du at tilslutte flere enheder samtidig, skal der tilsluttes en router. Med en router er det muligt at have flere elektroniske apparater tilsluttet fibernettet samtidig."

Ergo du skal have en god og stabil router koblet til dit fibermodem.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 10:43
Jep, der nok kun et at gøre, at finde en anden router. En her i tråden anbefalede en router fra Trendnet, kan fås til en rimelig pris, så ikke andet for end at prøve med en ny.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:09

Jep, der nok kun et at gøre, at finde en anden router. En her i tråden anbefalede en router fra Trendnet, kan fås til en rimelig pris, så ikke andet for end at prøve med en ny.

Det var vist ikke en router, men kun et access point.

Køb hellere en ny ASUS, eller alternativt den 2 mdr. gamle Apple Airport Extreme, som jeg linkede til.

Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Køb hellere en ny ASUS, eller alternativt den 2 mdr. gamle Apple Airport Extreme, som jeg linkede til.

Enig!

Klaus
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:30

Det var vist ikke en router, men kun et access point.

Hvorfor skal han købe en router mere? Det er der da ingen grund til. Den wifi extender jeg linker til er super. Så får fiberboksen lov til at styre DHCP adresserne.

Pjat at bruge så mange penge på det.

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:35

Hvorfor skal han købe en router mere? Det er der da ingen grund til. Den wifi extender jeg linker til er super. Så får fiberboksen lov til at styre DHCP adresserne.

Mvh Daniel

Det skriver hans udbyder:

"Antal af IP-adresser

Du skal være opmærksom på, at du kun har én IP-adresse til rådighed. Ønsker du at tilslutte flere enheder samtidig, skal der tilsluttes en router. Med en router er det muligt at have flere elektroniske apparater tilsluttet fibernettet samtidig."

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:36

Mvh Daniel

"Antal af IP-adresser

Ja men manden har jo allerede en D-link router.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:41

Mvh Daniel

"Antal af IP-adresser

Den går jeg ud fra er kaput, så han skal have en ny. Derfor foreslår jeg en router.
Så jeg tror vi har talt forbi hinanden, hvis du gik ud fra at han beholdte den gamle router.

Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 13:49

Hvorfor skal han købe en router mere?

Hans nuværende router er defekt. Et accesspoint vil gøre at han kun kan få en enhed på nettet.

Han skal have en ny router.

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 14:00

Mvh Daniel

"Antal af IP-adresser

Den går jeg ud fra er kaput, så han skal have en ny. Derfor foreslår jeg en router.
Så jeg tror vi har talt forbi hinanden, hvis du gik ud fra at han beholdte den gamle router.

Det kan jeg faktisk godt se :) Sorry. Troede det var pga. switchen det drillede.

Så skal der nok en ny router til. Beklager.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu