recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabilt intranet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabilt intranet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ustabilt intranet
    Sendt: 02-Juli-2013 kl. 08:05
Hej med jer
Jeg oplever at dimserne i mit intranet mister forbindelsen til hinanden. 
Jeg har en Cisco EPC 3925 router fra yousee, den er sat i bridge mode og kablet til min Netgear WNR3700v2 router.

Til min netgear har jeg via kabel tilsluttet min Synology ds211 nas og mit Atv2 i stuen. Trådløst har jeg forbundet min bærbar, Ipad mini, Atv2 i soveværelset, PS3 og vores telefoner.
Internettet køre uden udfald og jeg har fint signal i hele huset.

Problemet er at airplay kommer og går, jeg kan nogle gange få apps som rowmote og Xbmc remote til at få forbindelse til min mac og atv, andre gange ikke (altså ikke kun et airplay problem). Når jeg genstarter routeren virker det hele igen (indtil det pludselig ikke virker).

Jeg har aktiveret både 2,4Ghz og 5Ghz forbindelse, jeg har aktiveret UPnP og QoS. Jeg kan se at de forskellige apperater bevare den samme ip adresse. Jeg har også forsøgt at sætte routeren tilbage til fabriksidstillingerne. 
Jeg kører nyeste firmware på router, Atv og nas'en.

Hvad søren kan der være galt?


Redigeret af kloppern - 02-Juli-2013 kl. 08:08
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 09:36
Uhha.. Oplever det samme, nogle gange kan jeg tænde min receiver via airplay - andre gange skal jeg tænde receiveren, lukke Spotify/Soundcloud, starte igen - og prøve at forbinde. Meget belastende, men synes jeg har ledt WWW igennem. Desværre.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu