recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ustabilt Wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ustabilt Wifi

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ustabilt Wifi
    Sendt: 25-December-2017 kl. 15:39
Hej.
Jeg er kunde hos Eniig og har et mesh netværk. Men jeg har problemer med at jeg ofte smides af nettet. Så skal hele skidtet reestartes incl. router og 3 mesh enheder.
 
Det er nødvendigt hver morgen, når jeg står op, da netværket så er uden internet. Og af og til i løbet af dagen også.
 
Det har kørt stabilt i en periode i starten, men problemerne startede for ca. 3 uger siden og er forsat.
 
Nogle der kender til produkterne og har en ide til hvad der kunne være løsningen.
 
Gode råd til teknisk løsning er velkommen.
 
Jeg kontakter selvfølgelig support, hvis der ikke er en nærliggende løsning fra jer. Men ville lige spørge her først.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 17:40
Det virker lidt som det jeg har gennem aura. - du kan ikke selv gøre noget. Hos mig ser det ud som om den smider IP adressen og forsøger at forny den, men det kan den så ikke automatisk så jeg skal genstarte. Selve netværket i huset er fint nok, men ud af huset går det helt galt.

Du er nødt til at tage kontakt til din leverandør.
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 22:21
Jeg er ramt af præcis samme fejl. Dog via Fibia. Men de bruger jo alle waoo som leverendør. Det har stået på hele december måned. Kan næsten stille uret ud fra hvor ofte det sker, så er ret sikker på det er en softwarefejl hos waoo der gør det, men om det er i kundeudstyr eller i "bagnettet" vides ikke. Har dog lagt mærke til at min router ændrer ssid, så det ikke er det samme som mesh netværkets. Det har de endnu ikke givet mig nogen forklaring på.
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 17:20
Jeg har samme problem (AirTies Mesh fra Fibia/Waoo), og det er også opstået for nylig.
Jeg håber på, en forhåbentlig snarlig firmware-opdatering af enhederne kan afhjælpe problemet...

Jeg har ikke været i kontakt med Fibia, men det kunne være, jeg skulle ringe til dem.
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 19:22
Jeg tænker jeg vil kontakte dem snart.
Hvis der ikke er en løsning må jeg nok tilbage på Yousee coax igen.
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 22:13
Jeg har efter 9 måneder med fibia/Waoo valgt at skifte tilbage til yousee og coax. For det første er det efter prisstigningen på waoo tv blevet billigere med yousee, og for det andet er jeg træt af hele tiden at skulle genstarte alt udstyret når forbindelsen til fibernettet har været nede - hvilket som jeg tidligere har beskrevet sker flere gange dagligt, uden at fibia sådan rigtigt vil gøre noget ved det eller blot erkende at de har lidt udfordringer lige pt. 
Tvært imod har jeg fået beskeden flere gange, at de ikke kan se der er nogle problemer ved deres system lige pt, hvor jeg jo selv kan konstatere at forbindelsen er nede. Det er for useriøst! 

Mine opstart med fibia startede i øvrigt med at jeg selv måtte hente tv boxen, da de ikke havde fået milcom (deres lager distributør) til at sende den til mig inden fibernettet blev installeret. jeg blev samtidig lovet at den sagtens kunne gå på trådløst uden ekstra udstyr, hvilket også var løgn da den kun vil gå på nettet trådløst med waoo smart wifi (som jo ikke er særligt smart når det hele tiden skal genstartes) den box jeg så fik, var defekt fra starten, så når den blev tilpas varm ville rj45 netstikket ikke sidde korrekt, og jeg mistede derfor ret ofte tvforbindelsen. Det blev kun værre da min datter valgte at lære at gå, og samtidig begyndte at pille ved alt der har små lys røde og blå lys :) det kunne stikket heller ikke lide. Da jeg så langt om længe fik overbevist fibia om at de skulle levere en ny box gik der 4 uger inden jeg fik den, og de havde så glemt at medsende en returseddel til den allerede leverede tvbox. Den skulle jeg så også selv minde dem om. Det kostede så 2 gange fragt omkostninger, fordi hverken de eller milcom (deres lager distributør) har orden i tingene. 


Redigeret af warcaos - 26-December-2017 kl. 22:21
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 08:35
Hej
Jeg er også kunde hos Eniig (Silkeborg).
Efter vi flyttede fra Bagsværd (TDC monopol) og til Silkeborg slog vi til da muligheden for fiber opstod. Det kan man jo ikke få i det tættest befolkede og mest købestærke område i DK....
Så jeg blev glad da jeg fik fiber, ligesom jeg havde da jeg for 20 år siden boede på kollegie ved DTU.

Hastighed og ping tider er super, selvom jeg pt kører med trådløst i hele hytten (som vi har fremlejet). når vi flytter i det nye hus skal der trækkes kabler igen, ligesom jeg havde i det gamle hus.
Jeg har bare de sidste to uger, ligesom dig, haft kæmpeproblemer med det trådløse netværk. Jeg har mange enheder på nettet, computer (stationær+bærar), tablets, telefoner, internetradio, server og TV (yousee m. ny boks).
Men jeg er træt af at skulle genstarte alt og alle for at mine enheder kan få tildelt en IP adresse. I sidste uge ringede jeg til kundeservice der sagde at Airties kigge på en software patch. De mente først det var android enheder der ikke kunne finde ud af om de skulle være på 2,4 eller 5ghz netværk - men jeg har problemer med alt (W10, Aplle, Android +div.)

Så nu skal jeg havde det koblet af igen og sat en gammel router op.

Er der nogen der ved om det er fiberboksen der er wifi router, eller er det de små mesh enheder?

For dem skal jeg af med hurtigst muligt af med inden fruen river hovedet af mig, og ungerne brokker sig over ikke at kunne spille Minecraft eller Skype.



Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Hej.
Jeg er kunde hos Eniig og har et mesh netværk. Men jeg har problemer med at jeg ofte smides af nettet. Så skal hele skidtet reestartes incl. router og 3 mesh enheder.
 
Det er nødvendigt hver morgen, når jeg står op, da netværket så er uden internet. Og af og til i løbet af dagen også.
 
Det har kørt stabilt i en periode i starten, men problemerne startede for ca. 3 uger siden og er forsat.
 
Nogle der kender til produkterne og har en ide til hvad der kunne være løsningen.
 
Gode råd til teknisk løsning er velkommen.
 
Jeg kontakter selvfølgelig support, hvis der ikke er en nærliggende løsning fra jer. Men ville lige spørge her først.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af warcaos warcaos skrev:

Har dog lagt mærke til at min router ændrer ssid, så det ikke er det samme som mesh netværkets. Det har de endnu ikke givet mig nogen forklaring på.

Ændre ssid??

Hvor mange af jer med disse problemer, har prøvet at koble en kablet computer til routeren?
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 12:07
Der sker det samme.
Jeg har ændret navn på 5ghz, så det har et andet ssid, men det er samme problem.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 12:13
Jeg har også Fibia. Jeg har også et sæt Airties, som er tilsluttet. Jeg har dog ændret nogle ting. 

1. Fibia´s router er i bridge mode. Og jeg bruger i stedet en Ubiquiti USG.
2. WiFi delen i den fibia router vi har er under al kritik, og lever som vinden blæser. Den er derfor frakoblet. 
3. Bruger dernæst Ubiquiti access points. Og så har jeg dette sæt Airties, som mest af alt bare blev sat il i første omgang, indtil jeg fik kablet alt nødvendigt udstyr/værelser i vores hus. Pt er Airties stadigvæk sat til, fordi jeg har været for doven til at fjerne det. Men de genere ikke. 

Fiberforbindelse er klippe stabil. Vi flyttede ind i december 2016. Havde problemer den første måneds tid eller lign, indtil pkt 1. og 2. Har siden ikke haft eet eneste problem. 
Jeg driver servere og andre ting som lyn hurtigt ville indikere, hvis der var problemet. Så min erfaring er, at Fibia er overvejende klippe stabil, når man altså har koblet deres eget bras fra (router i bridge mode, og sluk for routerens wifi).  

PS. Bosiddende på sjælland - Måske derfor :-)


Redigeret af Kandersen - 15-Januar-2018 kl. 12:16
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Der sker det samme.

Altså at det heller ikke virker med kablet enheder?

Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Jeg har ændret navn på 5ghz, så det har et andet ssid, men det er samme problem.

Siger du at din router selv ændre ssid? Det lyder godt nok mystisk.
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 12:27
Jeg har også Fibia på sjælland -  lidt endnu. Efter at have konstateret at vores fiberbox mister forbindelsen flere gange dagligt til fibernettet - og efter at fibia blev ved med at konkludere at der intet var galt med min fiberforbindelse, altså ud over at lampen lyste rødt når de sagde der var forbindelse, så tog jeg konsekvensen og opsagde mig abo og bestilte yousee igen. Det gjorde jeg d 19 december. 
Yousees tekniker kom ud 3 dage efter jeg havde bestilt og åbnede for tv signalet.

Fabias net går derimod stadig ned mindst et par gange om dagen - og hver gang skal jeg genstarte mine airties mesh enheder og tv box, for ellers kan hverken mine pc'er, tablets eller mobiltelefoner komme på wifi igen. 

Jeg har i øvrigt også set det med at ssid ændrer navn på routeren.  Det begyndte den med efter en softwareopdatering tilbage i starten af november engang...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu