recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Utålmodig. Vil have CX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Utålmodig. Vil have CX

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Man kan så sige,at det udvander begrebet BF , hvis forhandlerne i realiteten skal forholde sig til pris-match op til 50 dage før . . . ? Og det kan sikkert også have en negativ effekt på priserne på selve dagen . 
Hmm, "begrebet" Black Friday betød oprindeligt "latterligt lave priser på gammelt skrammel vi har fundet ude på lageret og ikke anede vi havde stående" og til dels "vi har købt noget billigt skrammel i Kina specielt til i dag, som vi ikke normalt sælger".

Black-Friday rabat på topmodeller og nyeste modeller er noget andet end "begrebet BF", så når butikkerne laver sådan nogle tosserier ligger de som de har redt
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Der er 100 % returneringsret, endda hele 50 dage hvis man handler i Elgiganten og melder sig gratis ind i deres kundeklub, så hvad Martin Sjøstrand skriver, er helt og aldeles korrekt.

Munch, køtilbud eller ej, så er der ikke tale om prismatch, men om at udnytte sin ret til at returnere en vare!

NEJ Mufti, de kan ikke trække et beløb fra svarende til værditabet, hvis du overholder deres betingelser for din ret til at returnere den købte vare.

Det giver ringe mening for begge parter, at skulle returnere et produkt, man ellers er glad og tilfreds med, blot for at købe det samme produkt igen (dog et andet eksemplar).

Det eneste fornuftige for butikken at gøre, er at udbetale en evt. prisforskel, hvilket, jeg ved, har været tilfældet i flere tilfælde, jeg kender til eller har hørt om.

Rådet må derfor være, KØB, hvis du blot står og venter på, det bliver dagen, hvor der er BF.
Jeg ville dog alligevel høre sælgeren inden køb, om han har noget information, der skulle tale imod din ellers velgennemtænkte plan?  :)


That don’t make sense! Forhandlerne har forskellige muligheder for at lokke kunderne i butikken, tilbud er et af dem. Men hvis tilbudsprisen er gældende i længere tid, er det forbandet vigtigt for butikken at ha en høj listepris. Det ser vi mange eksempler på hvor forbrugerombudsmanden har blandet sig. Jeg tror man skal tænke sig om og undersøge om der rent faktisk gives prismatch på BF tilbud.

Jeg var ude at høre dem, og det klare svar var ja. Han at de jo heller ikke var interesserede i at jeg elverede det tilbage ellers, og så bare købte et nyt til BF
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Der er 100 % returneringsret, endda hele 50 dage hvis man handler i Elgiganten og melder sig gratis ind i deres kundeklub, så hvad Martin Sjøstrand skriver, er helt og aldeles korrekt.

Munch, køtilbud eller ej, så er der ikke tale om prismatch, men om at udnytte sin ret til at returnere en vare!

NEJ Mufti, de kan ikke trække et beløb fra svarende til værditabet, hvis du overholder deres betingelser for din ret til at returnere den købte vare.

Det giver ringe mening for begge parter, at skulle returnere et produkt, man ellers er glad og tilfreds med, blot for at købe det samme produkt igen (dog et andet eksemplar).

Det eneste fornuftige for butikken at gøre, er at udbetale en evt. prisforskel, hvilket, jeg ved, har været tilfældet i flere tilfælde, jeg kender til eller har hørt om.

Rådet må derfor være, KØB, hvis du blot står og venter på, det bliver dagen, hvor der er BF.
Jeg ville dog alligevel høre sælgeren inden køb, om han har noget information, der skulle tale imod din ellers velgennemtænkte plan?  :)


That don’t make sense! Forhandlerne har forskellige muligheder for at lokke kunderne i butikken, tilbud er et af dem. Men hvis tilbudsprisen er gældende i længere tid, er det forbandet vigtigt for butikken at ha en høj listepris. Det ser vi mange eksempler på hvor forbrugerombudsmanden har blandet sig. Jeg tror man skal tænke sig om og undersøge om der rent faktisk gives prismatch på BF tilbud.

Jeg var ude at høre dem, og det klare svar var ja. Han at de jo heller ikke var interesserede i at jeg elverede det tilbage ellers, og så bare købte et nyt til BF
Utroligt! Det skal jeg huske til en anden gang.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 14:58
Go' stil Thumbs Up
Til top
Copyright Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Copyright Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 16:30
Power har LG OLED77CX til 27.999,- kr som åbningstilbud fra mandag, men Elgiganten i Kolding pris matcher alle tilbuddene fra dags dato. Har selv lige købt dette TV i dag hos Elgiganten i Kolding LOL
Rated R



Panasonic TH-50PX70, JBL HT-1 THX System, B&W 603, NAD216 THX, Onkyo TX-NR807B, Epson TW3200, Panasonic DMP-BD65, Xbox360, Dune Smart HD D1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu