|
V: 2 stk Fujitsu Siemens Scaleo Home Server 1900 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Maj-2014 kl. 21:02 |
Hej.
Jeg har 1 måske 2 af disse servere som jeg gerne vil have vurderet. Info: Fujitsu Siemens Scaleo Home Server 1900 Headless Server (jeg har monteret com port så kan kan tilgå dem). Har fungeret fint som filmserver, men jeg ønsker at opgradere. Hvis i vil spørge om noget så bare spørg. Maskine 1 er en Intel 1.6 Ghz (Single Core) med 2 Gb ram. Plads til 4 harddiske (4x sata stik, + 1 ide stik). Maskine 2 er en Intel 2.2 Ghz (Single Core) med 2 Gb ram. Plads til 4 harddiske (4x sata stik, + 1 ide stik). De befinder sig i Randers. ![]() Guldhammer Redigeret af guldhammer - 17-Maj-2014 kl. 22:10 |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
følger der nogle diske med?
Software ? og hvordan fungerer det med com porten ? Hvad har du selv i tankerne mht pris ? |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
har du selv eftermonteret anden cpu og ram?
Kan se den original er født med celeron 420 1.6 GHx og 512 MB ram |
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
Der medfølger ingen diske.
Der er et gyldigt Windows Homer server serienummer på begge computere. Dengang jeg købte serverne sad der den cpu i, og ram i der er nu. Mht til det med com portene, så fungerer det så man kan starte Putty op, og se skærmbillede i det. man skal bruge et null kabel til det. Kan se at maskine 1 er en Intel 1.6 Ghz (Single Core) med 2 Gb ram i. Og maskine 2 er en Intel 2.2 Ghz (Single Core) med 2 Gb ram i. Har ingen anelse om pris. Redigeret af guldhammer - 17-Maj-2014 kl. 22:05 |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Men jeg vil mene et sted mellem 700 og 1000 kr pr stk. er rimeligt.
jeg har aldrig haft bøvl med dem, og den ene testede jeg, den trak 3 boxee boxe som afspillede en film hver, og det klarede den til UG+ Jeg har aldrig kørt WHS på dem, jeg brugte en Synology DSM klon ved navn XPEnology.
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Der medfølger 3 stk cd'er:
Nr.1: Client Connector and Documentation Nr.2: Client Recovery Nr.3: Server Recovery Det er en Windows Home Server 2011 licens som sidder på begge maskinerne. |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |