|
V: Anthem MXR710 |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er enige med jer alle sammen, på nær dreamz, hvis synspunkt jeg ikke forstår.
|
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Jeg kan egentlig godt følge Dreamz. Hvis du hårdnakket henviser til listeprisen, og eventuelle købere laver lidt research og kommer frem til at at den oftest bliver solgt til mindre, så kommer du til at fremstå som utroværdig. Selvom din egen salgspris er fair så kan det godt skræmme nogle købere lidt væk. Det er jo også nogle gange at folk sælger noget de har købt som demomodeller. hvor tusindevis af mennesker lige har været forbi for at trykke og dreje på knapperne. Som brugtkøber opdager man det først når man står med den oprindelige kvittering i hånden.
Hvis du sælger den foreslår jeg at du skriver hvad du har givet for den. Jeg kan helt ærligt ikke se at værdien falder af den grund. Den er jo ikke dårligere end andre brugte.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
|
+1
|
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
|
Jeg er til dels enig med dig, men for det første aner jeg ikke om det er en listepris jeg skriver. Det er den pris som står på den forhandlers hjemmeside hvor jeg har købt den. Og jeg vælger ikke at bruge min tid på at undersøge hvad den kan købes til andre steder, det må jo være købers opgave at finde ud hvad han synes er en fair pris. Det næste bliver vel at jeg også skal skrive hvad andre sælger den til brugt? Og jeg kommer ikke til at skrive i et åbent forum, hvad jeg har betalt, for jeg mener stadig at det er ligegyldigt. Den pris jeg har betalt er et mellemværende mellem KT radio og mig, da der var en række omstændigheder som spillede ind da jeg handlede. Omstændigheder som ikke vil gøre sig gældende for ret mange andre kunder. Når du køber en brugt bil, spørger du jo heller ikke sælger, hvad han har betalt, du har kun et beløb at forholde dig til, og det er den nypris som bilen har kostet. Jeg har ingen intentioner om at tage røven på nogen, men det kan da aldrig bliver min opgave som sælger, at sætte min vare i et dårligere lys, det er jo ikke nogen gavebod. En eventuel køber, må sgu da selv undersøge tingene. Alt det andet pis der, er i mine øre noget langhåret hippie-lort. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Interessant hvordan du argumenterer en pris op på noget du sælger. Står i skærende kontrast til din argumentation omkring prissætning af en mixer i anden tråd. Bare mine 2 cent
|
||
![]() |
||
|
Jeg argumentere slet ikke for nogen pris i denne tråd Kampus. Jeg argumentere udelukkende for at jeg ikke behøver oplyse hvad jeg har betalt. Og at det må være op til købe selv, at finde ud af hvad han vil betale. I den anden tråd, som er her, for nysgerrige, spørger jeg da heller ikke på noget som helst tidspunkt hvad køber har betalt, han fortæller selv, at han har købt den brugt, men jeg spørger ikke ind til hvad han betalte. Jeg fortæller ham blot hvilken værdi mixeren har for mig, og hvad jeg dermed er villig til at betale. Dine 2 cents består hvis af historier du selv digter imellem linjerne. Jeg er af den holdning at når man køber en vare, skal man betale den værdig den har for en. Og det samme forventer jeg af folk der skal købe noget af mig, jeg kan ikke få mere end hvad folk vil betale, og hvordan folk når frem til hvad de vil betale er deres egen sag. Jeg har blot givet udtryk for, at jeg håber at kunne sælge den til 10.000 kr, men har på intet tidspunkt debatteret den pris, så måske du lige skulle pudse brillerne? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Som Gonzo nævner, er købsprisen på et produkt som nu sælges brugt, fuldstændig fløjtende ligegyldig! Der kan være så mange grunde til, at en pris er anderledes end listeprisen! Og det er brugtprisen fuldstændig uvedkommende. Hvis jeg køber et produkt X, som har en listepris på 10.000,-, som brugt, for kr. 5.000,- og jeg derved synes at jeg har gjort en god handel, så er det da fløjtende ligegyldig om sælger har givet 10.000,- for X, eller han kun har givet 6.000,-! Ser jeg på kvitteringen at sælger kun har givet 6.000,- for X, vil jeg blot tænke/sige at han skam har gjort en god handel, da han købte X. Men jeg har stadig også gjort et god handel. I mine øjne, så er det folk som vil have alt gratis, som vil kende den oprindelige købspris! Den oprindelige pris/rabat skal så bruges til at presse prisen yderligere! Nej Gonzo - sæt du prisen til det du synes er fair! Der skal nok være nogen som finder den pris god. M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Du har helt ret, jeg læser mellem linierne. Du har et lydfima og vil sælge en Anthem MXR710. Jeg formoder du er sluppet for moms og har trukket anskaffelsen fra i skat. Ikke noget galt i det. Der hvor kæden hoppede af hos mig, var den argumentation du anvendte for at sælger af en mixer skulle sælge til dig til en uhørt lav pris fordi du har privilegier som selvstændig erhvervsdrivende, der gør at du får tingene noget billigere end os andre.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Hvordan og hvilke (firma) muligheder Gonzo har, for evt. at få ting billigere, er da sagen uvedkommede! Det lyder mere som om du har ondt i måsen over, at der er en, som har nogle muligheder du ikke har!? M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 11-April-2015 kl. 14:39 |
||
![]() |
||
|
Så har du ikke forstået det. Jeg er revnende ligeglad med hvad han har givet for sin Anthem. Det var "forhandlingsteknikken" i mixer salgstråden jeg faldt over. Redigeret af Kampus - 11-April-2015 kl. 14:26 |
||
![]() |
||
|
Kampus når jeg sælger min Anthem, er jeg forpligtet til at opgive det til skat, og betale skat af den pris jeg sælger den til. Jeg synes, at du blander æbler og pærer sammen. Det jeg skriver i denne tråd, hænger fuldstændig sammen med den måde jeg selv forhandler på i den anden tråd.
Og ja det er korrekt, at jeg ikke vil betale mere for en vare, end den har af værdi for mig. Derfor skriver jeg jo også til sælger, at jeg synes, at skal finde en anden køber. Hvis han ikke kan finde en anden køber, er han velkommen til at komme tilbage til mig, hvis han gerne vil af med sin mixer. Hvorfor skulle jeg betale ham en højere pris end den har af værdi for mig? Igen lyder det som om jeg skal være en gavebod? Eller er det fordi at du mener, at fordi jeg arbejder professionelt med lyd, så må jeg ikke handle brugt her på siden? En pris fastsættes altid efter udbud og efterspørgsel, og hvis jeg er den eneste der byder ind på hans mixer, er det jo op til ham at vurdere om han vil sælge til mig. Mixeren koster for mig 2.080kr. ny, og der er tilmed tale om en ny og opdateret model. Jeg kan så trække de 2.080kr. fra i skat, for nemheds skyld siger vil at jeg betaler 50% i skat, det vil sige at min pris for en ny er 1.040 kr. Så rent faktisk synes jeg at mit bud på 900kr. inkl. forsendelse er et yderst flot bud. For 140 kr. mere kan jeg købe en ny! Du slår mig som typen, der går i for små sko! |
||
![]() |
||
|
Siger manden der lige har leveret skambud på en mixer! Ved du hvad jeg hopper ud af tråden, grundigt belært om handel ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |