recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Anthem MXR710
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Anthem MXR710

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du har helt ret, jeg læser mellem linierne. Du har et lydfima og vil sælge en Anthem MXR710. Jeg formoder du er sluppet for moms og har trukket anskaffelsen fra i skat. Ikke noget galt i det. Der hvor kæden hoppede af hos mig, var den argumentation du anvendte for at sælger af en mixer skulle sælge til dig til en uhørt lav pris fordi du har privilegier som selvstændig erhvervsdrivende, der gør at du får tingene noget billigere end os andre.

Hvordan og hvilke (firma) muligheder Gonzo har, for evt. at få to,g billigere, er da sagen uvedkommede! Det lyder mere som om du har ondt i måsen over, at der er en, som har nogle muligheder du ikke har!?

M.v.h.

Så har du ikke forstået det. Jeg er revnende ligeglad med hvad han har givet for sin Anthem.

Det var "forhandlingsteknikken" i mixer salgstråden jeg faldt over.

Hvad fanden er der nu galt med min forhandlingsteknik? Jeg spiller da med helt åbne kort. Jeg kunne også bare ha' tilbudt ham 900kr. uden at fortælle hvordan jeg kom frem til denne pris, men det får han jo heller ikke noget ud af. Det er op til sælge at vurdere, om han vil sælge til det jeg vil betale, længere er den vel ikke?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 14:38

Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Du slår mig som typen, der går i for små sko!

Siger manden der lige har leveret skambud på en mixer!

Ved du hvad jeg hopper ud af tråden, grundigt belært om handel Tongue 

Det er flot din TROLL, du kommer ind i tråd og belære folk om ting som ikke holder vand. Og når du så skal forsvare dit synspunkt, stikker du halen mellem benende. Hvordan vil du selv ha' det, hvis folk opførte sig på den måde overfor dig?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 14:58

Du slår mig som typen, der går i for små sko!

Ved du hvad jeg hopper ud af tråden, grundigt belært om handel Tongue 

Det er flot din TROLL, du kommer ind i tråd og belære folk om ting som ikke holder vand. Og når du så skal forsvare dit synspunkt, stikker du halen mellem benende. Hvordan vil du selv ha' det, hvis folk opførte sig på den måde overfor dig?

Sikken da noget vrøvl at skrive. Jeg "belærer" ikke nogen, men faldt over en lang "sang fra de varme lande" hvorfor du kun skulle betale x antal kroner fordi du tilfældigvis kan få tingene billigere.

Som du kan se er jeg her endnu Tongue 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 15:06
Kampus >>> Så det du siger er, at hvis jeg ikke vil betale mere end 900 kr. for mixeren, så må jeg ikke byde på den? Eller siger du, at jeg ikke må forklare hvorfor jeg byder 900 kr.?

Når du skriver "en sang fra du varme lande" betyder det så at du ikke forstår hvad jeg skriver? Eller er det fordi du mener, at jeg ikke taler sandt? Hvis nu der ikke ikke er andre der byder på mixeren, er mit bud på 900 så ikke bedre end ingen bud?

Og hvad fanden har det overhovedet at gøre med denne tråd. Du har gjort mig rasende i hovedet din klaphat! Magen til nederdrægtig opførelse, skal man hvis på Arto for at finde.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 15:22
Ja skældsord skal nok hjælpe på forståelsen. Som sagt faldt jeg over din argumentation for at få mixeren til din pris. Samtidig havde jeg læst din salgstråd på Anthem, og udtrykte min undren. Jeg kan forstå jeg er den eneste der undrer mig, så fred være med det. Jeg skal ikke blande mig yderligere hvis det gør dig så rasende. Det er ikke min intention at gøre folk vrede.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 15:35
Det er da sørgeligt, hvordan der kan være så meget flueknep og smålighed i en simpel vurderingstråd.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så er nyprisen 21.990kr. Man kan jo ikke bruge en "det her tror jeg, at jeg kan få rabat"-pris som baseline når man snakker vurdering. Hvad sælgeren har købt produktet til, er fløjtende ligegyldigt for værdien (medmindre man har købt en demo-model eller købt brugt). 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 15:42

Nu har jeg lige læst den anden tråd, og hvis du synes det er definitionen af et skambud, så kan du ikke have solgt mange ting i dit liv. Gonzo forklarer da hans situation og skriver endda "Jeg synes du skal vente og se om en anden køber dukker op, og så kan du vende tilbage". 

Sorry for off-topic Gonzo :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Sorry for off-topic Gonzo :)

Det er helt ok, denne tråd blev hvis derailed for flere sider siden.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 16:03

Kampus når jeg sælger min Anthem, er jeg forpligtet til at opgive det til skat, og betale skat af den pris jeg sælger den til. 

I er rigtigt mange der blander pærer og æbler sammen.

Du må slet ikke sælge noget som er erhvervet via dit firma, og du du efterfølgende skal beskattes af.

Det skyldes af salg på recordere.dk kun er for privatpersoner. Længere er den ikke.

Og så skriv ordentligt til hinanden - I lyder som jeg ved ikke hvad.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Kampus når jeg sælger min Anthem, er jeg forpligtet til at opgive det til skat, og betale skat af den pris jeg sælger den til. 

Du må slet ikke sælge noget som er erhvervet via dit firma, og du du efterfølgende skal beskattes af.

Det skyldes af salg på recordere.dk kun er for privatpersoner. Længere er den ikke.

Tak for informationen, det var jeg ikke klar over. Men nu er den jo heller ikke sat til salg, jeg prøver blot at få den vurderet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 16:09

Tak for informationen, det var jeg ikke klar over. Men nu er den jo heller ikke sat til salg, jeg prøver blot at få den vurderet.

Det var ikke helt sådan at jeg opfatter de forskellige indlæg. 

Reglerne for benyttelse af salgsforummet er helt enkelt således:

Køb, salg og bytte forummet må kun benyttes af privatpersoner

Redigeret af Hother - 11-April-2015 kl. 16:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 16:11

Det var ikke helt sådan at jeg opfatter de forskellige indlæg. 

Der står da sort på hvidt, i den første post, at den ikke er til salg.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu