recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: ATV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: ATV2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: ATV2
    Sendt: 09-August-2014 kl. 09:47
Hej alle

Har en ATV2, til at ligge i skabet, kører kun med ATV3'ere herhjemme.

Den har engang været jailbroken, men er det ikke mere. 

Hvad kan man få for sådan en?

Mvh
 Mark
Med venlig hilsen

Mark
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 10:24
de går vel stadig til 1000-1200 på dba
Til top
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 10:36
Okay, det lyder jo fint nok :)

Men hvis der er nogen der mangler en siger de jo bare til :)

Medfølger fjernbetjening og strømkabel!
Med venlig hilsen

Mark
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Mark RL Mark RL skrev:

Hvordan er det lige, kan den jailbrakes igen?
Har aldrig prøvet sådan en, men mener at huske noget med at hvis den er opdateret til for ny FW version har Apple lukket for jailbrake mulighed?

Mvh. JørgenT
Til top
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 22:06
Det ved jeg ikke noget om, det må man tjekke op på firecores hjemmeside :)
Med venlig hilsen

Mark
Til top
Grusgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2012
Sted: København
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grusgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 23:25
Jeg har downgradet min til 5.3 i sidste uge. Det var en downgrade fra nyeste software. Så apple signer stadig for 5.3 (som er den nyeste der kan jailbreakes).
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mark RL Mark RL skrev:

Hvordan er det lige, kan den jailbrakes igen?
Har aldrig prøvet sådan en, men mener at huske noget med at hvis den er opdateret til for ny FW version har Apple lukket for jailbrake mulighed?

Mvh. JørgenT

Jeg har jailbreaket en flok gennem tiden.

Man beholder alle de præinstallerede programmer på AppleTV'en når man jailbreaker. Så Netflix, iTunes m.fl. er stadig muligt at bruge. Jailbreak tilføjer kun ting til AppleTV'en.

Så længe du kan installere firmware 5.3 på AppleTV2 (iOS 6.1.4) så kan du stadig jailbreake. Apple signerer stadig 5.3 downloaden så det er fortsat muligt.
Ulempen ved at man "hænger" i den version er at man ikke kan få de nyeste features som Apple releaser og stadig jailbreake. Men så meget nyt har de nu heller ikke sendt afsted til AppleTV2 det sidste års tid.

Derefter er det som regel bare at følge en guide fra firecore/Seas0nPass folkene - de plejer at have styr på det. Gå altid efter en untethered jailbreak - hvis det er en tethered jailbreak så skal du have computeren koblet på ATV'en hver gang den skal genstartes. Og micro-usb og HDMI stikkene på ATV2 sidder så tæt at man typisk ikke kan have begge sat til på samme tid - så det er ikke helt optimalt at skulle have kabel på bare for at genstarte.

Når jailbreak installeres deaktiverer det auto-update i AppleTV indstillingerne så man ikke pludselig har mistet sit jailbreak. Selvom du har en jailbreaket AppleTV2 kan du stadig vælge at installere den officielle firmware uden problemer.

Den største udfordring jeg lige kan mindes var at et af min micro-usb kabler åbenbart er lidt dårligere kvalitet end de andre. Så når jeg brugte det fik jeg altid fejl mod slutningen af installationen på de to nyeste AppleTV2 jeg har jailbreaket. Kablet virkede fint til min gamle AppleTV2 som var fra første kuld i sin tid. Jeg havde også et andet Micro-usb kabel og det virkede til alle tre. Så hvis du oplever problemer med at installationen fejler når iTunes skal verificere firmwaren - så prøv at skifte kabel eller evt. usb port.

Det du skal bruge for at jailbreake er:
  • Micro-usb kabel
  • Sølv-remote for at sætte AppleTV2 i DFU tilstand (den gamle hvide kan ikke bruges)
  • Download af Seas0nPass eller tilsvarende untethered jailbreak
  • Lidt viden om Linux og shell kommandoer kan være en god idé
    • Efter installation af jailbreak kan du ssh til AppleTV - login: root pass: alpine

Personligt kan jeg godt lide XBMC mediecentret - det kan man installere på AppleTV2 ved at følge denne guide:

http://wiki.xbmc.org/?title=HOW-TO:Install_XBMC_on_Apple_TV_2

DR Nu, Bonanza add-ons virker også på AppleTV2 distributionen så via dem kan man også se live-tv og udsendelser fra arkiverne på sin AppleTV.

Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 09:38
700kr?
Til top
Hightower78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hightower78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 09:56
Evt. interesseret i at bytte med:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131434&KW=hightower78&PID=1326389&title=rikomagic-mk802iv-rikomagic-mk702ii#1326389

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu