|
V: Beatles vinyler. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Maj-2013 kl. 21:09 |
|
Er der nogen her som har en ide om værdien af disse vinyler. Det er den "lille" model vinyler. Jeg tror de hedder 45 Rpm. Fyr løs med alle kommentarer i har :)
![]() ![]() |
||
![]() |
||
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det kunne måske være en idé at prøve i et andet forum? Måske hifi4all.dk?
|
||
![]() |
||
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
|
Det kunne være, men måske sidder der nogen her som også er lidt skarpe på dem :)
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jeg kan fortælle dig, at de hedder "Singler" fordi der kun er én melodi på hver side. Er der flere melodier i samme størrelse plade, typisk 2 melodier, så blev de kaldet for "EP" (extra playing).
Prisen for dem er det helt afgørende hvilken stand som de er i. Altså ingen ridser, og ikke slidt. Er der helt okay, og det kan kun en rigtig kender afgøre, så vil jeg antage, at prisen er omkring 50-75 kr. pr. stk - afhængig af melodierne på skiverne. Desuden er hylsteret også vigtigt.
![]() Redigeret af Hother - 09-Maj-2013 kl. 21:50 |
||
![]() |
||
BigBen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
|
Som vi der er gamle nok husker, vel også dig John, hedder coveret - et sådan rigtigt fordansket engelsk ord. ![]() Man bliver sgu' helt varm, når man ser billederne af de gamle skiver. Overvej evt. at sende dem via Ebay, og så lade markedskræfterne definere værdien. Husk i den forbindelse, at Beatles var og er store i Tyskland.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jeg er så nok lige en kende ældre, før ordet "Cover" kom frem blev det faktisk kaldt for pladehylsteret eller pladeomslaget - sidstnævnte stemmer jo så fint med cover
![]() |
||
![]() |
||
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 910 |
|
Ud fra såvel plader som covers at bedømme, så er de fleste EP'er. På pladerne kan skillerillerne/pauserne endda ses mellem numrene.
Værdien bestemmes også af hvorvidt det er førstetryk/førsteoplag. Jeg har en onkel, der er ivrig Beatles-samler, og han har fortalt at prisen for en original førsteoplagsplade vs. en plade fra et senere oplag rn mangefold forskellig. De dyreste førsteoplag kan måske være 5.000 kr. værd, mens en andetoplagsplade er 150 kr. værd. |
||
![]() |
||
|
Okay. Det virker en smule omstændigt, så måske jeg må til en fysisk biks for at få dem vurderet. Jeg syntes ikke at kunne se udgave, og heller ikke andre af de vigtige ting :)
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Mener at der for kort tid siden, blev holdt aukton på et godt nok signeret album "Sgt. Pepper's" Som gik for knap 300.000 dollarser. |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
|
Jamen så sætter jeg sættet på dba til 100k. Det er billigt jo :)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Jeg ville ikke stole på en "butiksvurdering"
Find et eller flere store beatles-fora, og spørg dér. Hvor store er skiverne i diameter? Det ligner nemlig almindelige singler, med to numre på hver side. M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det er singler og EP'er. De er 17 cm i diameter og afspilles med 45 rpm. Har selv en stor stak af dem
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |