|
V: Dali 850+Blumenhofer Acoustics OM Cent+Sub+Surr |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
twilight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-April-2013 kl. 16:14 |
Hej alle,
vil lige prøve at få jeres vurdering på omtalte højttalere. De skal sælges på et tidspunkt, da jeg er ved at skifte til noget nyt. Dali 850 Mahogni (1996) Første ejer. Små støve-af-overflade ridser på toppen - kan ses, hvis sollys/skarpt lys spejles i den rette vinkel. Har endda fundet de originale single-wire clamps til bi-wire terminalerne. Original indpakning haves også. Ingen huller i frontstoffet. Ingen børneprikfingre. ![]() ![]() Blomenhofer Acoustics blev tidligere også dístribueret under navnet FJ Vedr. center og surround Klangmæssigt afstemt til at matche Dali'erne Vedr. center, surround og sub: Fineret, bejdset og lakeret til at matche Dali'erne Blumenhofer Acoustics center (2001) Første ejer Trykkammer BxHxD = 50x22x45 Bestykning: 2 x ø16cm - målt fra inderkant på metalrammen 1" diskant bag metalgitter MDF 4 ohm 16,5 kg Ingen frontstof Ingen børneprikfingre Hjemmelavet papkasse ![]() En lille ridse/finerhul på centeren allerbagerst på venstre side: ![]() Blumenhofer Acoustics OM Sub (2001) Første ejer Bestykning 13,2" enhed med dobbeltsvingspole - 200 eller 250W kont. pr. spole 8 ohm (i hver spole) Passiv Hornkonstruktion - den blæser ned i gulvet BxHxD = 40x75x52 Tung! MDF Ingen børneprikfingre Der er spikes monteret - M8 eller M10 pinolskruer med spids. Jeg har selv lavet frontstoffet, da vi fik børn, for at undgå den ellers obligatoriske lille-pegefinger-prik-skade. Rammen er monteret i skruehullerne på enheden, og kan fjernes igen uden at efterlade mærker. Der er en 5-7 cm svag ridse bagerst på venstre side - men jeg kan ikke fange den med kameraet - det er kun overfladen i lakken. Hjemmelavet papkasse ![]() ![]() Blumenhofer Acoustics OM (Surround) (2001) Første ejer Ingen børneprikfingre Bestykning 1 x ø16cm - målt fra inderkant på metalrammen 1" diskant Trykkammer Ingen ridser 4 eller 6 ohm- kan ikke huske det Review se http://www.6moons.com/audioreviews/fj/om.html Fronten er skrå, derfor 2 mål: Top: BxD = 20x20 Bund: BxD = 20x25 Højde: 70 11,5 kg Ingen frontstof. Materialet er MDF og ikke birkekrydsfiner, og derfor en billigere udgave end reviewet jeg linker til. Hjemmelavet papkasse ![]() Hvad kunne man risikere at få for det? Vh Kim Redigeret af twilight - 13-April-2013 kl. 16:28 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |