recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Dali Blue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Dali Blue

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: Dali Blue
    Sendt: 12-December-2012 kl. 12:27
Hej

Jeg er kommet til at købe hus, og istedet for at skulle have mine gamle(ca 20år) mission højtalere op igen som baghøjtalere og 15år jamo front, så tænkte jeg at jeg ville have lidt mindre.

Jeg har så set på dali blue, brugt til 3000 : http://www.dba.dk/dali-blue-series-71/id-87788431
Er det helt skævt?
Jeg har en dali SWA12 sub og en god dali center(ka ikke huske model), begge ikke model helt nye.

Er der andet jeg skal gå efter istedet?
WAF skal der tages hensyn til.
Stuen er ca 4,5x8 meter, og halvdelen skal bruges til tv-alteret(4,5x4meter)

Håber i kan hjælpe:-)

Pft
/Erik
_____

/Erik
Til top
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2007
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 15:19
Dali SC-5 er centeren
_____

/Erik
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 10:35
Har faktisk for en del år tilbage haft præcis de højttalere (dog uden sidehøjttalere)

Efter min mening, er de ret ringe. Specielt center og baghøjtalerne, har en virkelig tynd og skinger lyd. Fronthøjttalerne er vel Ok ift at det er et low-end produkt.

Personligt ville jeg aldrig give 3000,- for det sæt. Hvis du ikke er specielt kritisk med lyd, ville jeg mene at det er max. 1500,- værd.
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 12:12
Sjovt nok har jeg en lidt modsat oplevelse af baghøjtalerne, efter at have skiftet mine Concept 1 ud med sådanne, sikkert bl.a. fordi de hænger lige over en sofa op af væggen; der virker det som om den nedafpegende diskant giver mere lyd -  og tynd eller skinger lyd har jeg ikke opfattelse af...

Redigeret af mos-eisley - 13-December-2012 kl. 20:59
Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu