recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Æv, DVBViewer der røg hd lyden.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÆv, DVBViewer der røg hd lyden.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Emne: Æv, DVBViewer der røg hd lyden.
    Sendt: 28-Maj-2011 kl. 15:26
Har opdateret til seneste version af DVBViewer, men nu røg lyden på eks. DR HD, jeg ser et mønster, det er kun på HD jeg har problemer. DVBViewer siger AC3 5.1 i bunden.

Er der en eller anden instilling jeg ikke kender til ?. Syntes gamle indlæg går lidt dybt mht. problemet.

Er der andre end mig, der kører med dvbViewer der har oplevet det samme. Det var eller kun noget jeg boksede med da jeg kørte med media-prut-alen
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 16:00
Hmm, ffdshow var røget under Indstillinger/DirectX/Audio, MPEG AC3 Decoder. Syntes det har virket bedre. Skift imellem HD kanaler kan få den til at bøvse.

Nå men dennegang røg kanalerne dog ikke under upgrade, så det er billigt sluppet.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Hmm, ffdshow var røget under Indstillinger/DirectX/Audio, MPEG AC3 Decoder. Syntes det har virket bedre. Skift imellem HD kanaler kan få den til at bøvse.

Nå men dennegang røg kanalerne dog ikke under upgrade, så det er billigt sluppet.
Nu skriver du ikke så meget om din konfiguration. Er det Win 7, er det DVB-T eller S2
Hvis du har Win 7, er det ikke nødvendigt med ffdshow. Hvis det er DVB-T så er det HE-AAC lyd og så skal https://www.dvbviewer.tv/members/download.php?id=1071 bare installeres. Er det DVB-S2 med Canal Digital, så skulle Win 7 selv sørge for det, ellers er det AC3Filter, da Canal Digital sender i DD 5.1
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 14:48
Det er W7 ultimate 32 bit, DVB S2, men jeg syntes ikke jeg har fået de indbyggede codec/filtre til at virke i DVB Viewer.

Tror det var derfor jeg i sin tid hentede ffdshow. Hvad hedder det jeg skal vælge fra microsoft i DVBViewer ?. Men en upgrade hvor den spørger om den skal tage alt med over virker vist ikke lige med dette.

MVH
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Det er W7 ultimate 32 bit, DVB S2, men jeg syntes ikke jeg har fået de indbyggede codec/filtre til at virke i DVB Viewer.

Tror det var derfor jeg i sin tid hentede ffdshow. Hvad hedder det jeg skal vælge fra microsoft i DVBViewer ?. Men en upgrade hvor den spørger om den skal tage alt med over virker vist ikke lige med dette.

MVH
Da det er S2 antager jeg at du har Canal Digital, som sender lyden i AC3 5.1.
Hvis du har en clean installation af Win 7 og installerer DVBViewer og AC3filter, så skulle det virke uden nogen besværgelser med <System Default> som decoder. Decoderen hedder forøvrigt Microsoft DTV-DVD Video Decoder
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu