recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: (evt S) iMac 27 2017
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: (evt S) iMac 27 2017

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: (evt S) iMac 27 2017
    Sendt: 16-Oktober-2019 kl. 19:57
Hejsa folkens,

Jeg har en iMac 2017 model (https://everymac.com/systems/apple/imac/specs/imac-core-i5-3.4-27-inch-aluminum-retina-5k-mid-2017-specs.html) men med en 512GB SSD fremfor et fusion drive som den er født med.

Den virker selvfølgelig 100% og fremstår som ny. Jeg har også original emballage samt medfølgende tilbehør som keyboard og mus som begge ikke viser brugstegn.

Jeg ønsker at skifte da jeg oprindeligt købte den primært til nogle arbejdsopgaver og kort tid efter fik jeg andet arbejdet Confused Siden har jeg forgæves forsøgt at finde en "plads" til den, ja sågar oprettet en partition via bootcamp med windows da jeg skulle bruge dette til det nye arbejde men det er bare ikke optimalt Unhappy 

Nypris direkte hos Apple var 18.579,- for ca. 1 år siden og kan selvfølgelig fremvise/overlevere kvittering herfra.

Jeg forestiller mig ca. 70-75% af nypris men er ikke helt sikker på om det kan lykkes, og hvis man har et bud er man selvfølgelig velkommen til at skyde det afsted dog forbeholder jeg mig retten til at sortere skambud fra.


Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 11:53
Virkelig ikke nogen som kan byde ind med hvad sådan en skal prissættes til? 
Jeg har pt. smidt den på dba, men der er heller ingen respons.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 12:19
har du et link til dba ?
Hvor henne i landet ?
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af berazzi berazzi skrev:

Virkelig ikke nogen som kan byde ind med hvad sådan en skal prissættes til? 
Jeg har pt. smidt den på dba, men der er heller ingen respons.

Ingen der svarer på DBA indikerer vel for høj pris? 
Mvh.

Casper
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

har du et link til dba ?
Hvor henne i landet ?

Her: https://www.dba.dk/imac-imac-retina5k-27/id-1058903484/

Befinder sig i Rødovre (Storkøbenhavn) men kan sagtens finde ud af noget med transport. Har bare med vilje ikke skrevet noget på dba omkring dette da min erfaring fortæller mig at folk så forventer jeg gider at køre den til Sønderborg gratis... Tongue



Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:


Ingen der svarer på DBA indikerer vel for høj pris? 


Muligvis, der er jo en grund til at jeg spørger her. Men da der ingen respons var måtte jeg jo sætte den til et eller andet.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 18:43
Tror du skal ned omkring 10 før den bliver solgt.

Lidt øv at den er valgt med i5 CPU.    Og der mister du nok lidt meget af brugtprisen 
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tror du skal ned omkring 10 før den bliver solgt.

Lidt øv at den er valgt med i5 CPU.    Og der mister du nok lidt meget af brugtprisen 

Hmmm har fået et bud på 11.5 via dba så helt galt kan det ikke være. Afventer lige, men det kunne jeg nok godt være med på.

Forstår ikke pointen med i5? 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 08:25
11.5 er et super bud.  

Der havde jeg nok solgt.

Ang CPU.  Så havde jeg aldrig valg noget mindre end i7.   

Men det er en helt andre snak. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 09:30
Du skriver at den er et år gammel så der er stadig et årsgaranti tilbage? 
Er den under et år så der evt. stadig kan tegnes applecare på den?

Edit:
BTW Du skriver den er er født med et Fusion Drive, hvem har sat den SSD i? hvilken type og hvordan er det lavet?

Of topic: Omkring i5, så stor er forskellen nu heller ikke mellem i5 og i7, men jo hvis skal man render og multi tasker noget i flere timer, ja så kan man nok da hente ca. 15-18% tid. Bemærk, at det er mulig at sætte en 7700 i7 i.


Redigeret af Potter - 27-Oktober-2019 kl. 09:33
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Du skriver at den er et år gammel så der er stadig et årsgaranti tilbage? 
Er den under et år så der evt. stadig kan tegnes applecare på den?

Edit:
BTW Du skriver den er er født med et Fusion Drive, hvem har sat den SSD i? hvilken type og hvordan er det lavet?

Of topic: Omkring i5, så stor er forskellen nu heller ikke mellem i5 og i7, men jo hvis skal man render og multi tasker noget i flere timer, ja så kan man nok da hente ca. 15-18% tid. Bemærk, at det er mulig at sætte en 7700 i7 i.

Korrekt, købte den bestilte den tilbage primo december 18, så den er lige under 1 år.

Måske jeg ikke har formuleret mig godt nok omkring den SSD. Det jeg mente var at istedet for det fusion drive de normalt kommer med så er den købt med en SSD. Så det er original SSD fra Apple.

Jo bevares der er ca. 30% forskel på den i5 og den i7 men kan få den med men så havde maskinen også kostet 25-30% mere. Og så tænker jeg ikke at brugtprisen under et år efter køb var omkring 10k. Så det er i mine øje en mærkværdig sammenligning, lidt æbler og pærer hvis du spørger mig LOLLOL


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu