recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Gamle Computer & gaming blade
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Gamle Computer & gaming blade

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: Gamle Computer & gaming blade
    Sendt: 10-Juni-2020 kl. 10:29
Hej

Jeg hjælper til med at tømme et dødsbo, hvor vi er stødt på rigtig mange både nyere og ældre PC computer blade og gaming blade, mange af dem i flere årgange der formentlig er komplette hvis vi ellers finder dem alle.

Før jeg kører dem på genbrugspladsen som papir affald vil jeg da lige høre om noget er penge værd, eller om nogen her kunne bruge noget af det. Selv tvivler jeg, men omvendt er det også dumt at smide noget ud som andre kunne blive glade for.

Her er en liste over blade vi foreløbig er stødt på:

Tysk:
PC Magazin
PC Games
PC Action
C'T
Tool
Chip

Engelsk:
Linux Format
PC Zone

Dansk:
Computerspil Tips & Tricks
Privat Computer PC
PC Professional
CD-ROM Spil
PC-Planet
K-Komputer for alle
PC Player
PC Gaming World
Game Zone

Mvh Peter

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 11:26
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 19:16
well - der er i hvert fald en der har brugt rigtigt mange penge dengang. c't, chip, linux format var/er nogle særdeles bekostelige blade, men også med særdeles professionel journalistik i dem. Jeg var selv mega fan af dem og blade som komputer for alle, og de andre danske var ganske enkelt bare ikke pengene værd dengang.
(og jeg brugte også alt for mange penge på dem dengang jeg var ung)

som Larserik linker til, så vil det nok udelukkende være til samlere, og den skare er nok ekstremt lille da IT-nyheder desværre meget hurtigt bliver for gamle.

Jeg tror nok i virkeligheden i ville få mest ud af at kontakte læsehesten eller sådan en type virksomhed, som netop opkøber og videresælger gamle blade/tegneserier. Tror dog ærligt talt ikke der er noget som helst marked for de fleste af de blade.

Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2020 kl. 09:06
Jeg kunne godt være interesseret i "Computerspil Tips & Tricks" 

De minder mig for vildt om min barndom :) 
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 07:06
Beklager det sene svar fra min side, men der har været så meget jeg skulle tage mig af.

Mange tak til larserik og claus_jac for hjælp samt kommentar.

Som vi regnede med, ser der ikke ud til at være nogen interesse. I løbet af weekenden ryger de ud. Tror vi har fundet langt mere end 2000 blade og rigtig mange havde en Floppy, CD eller DVD med, så ja, han har virkelig brugt en pæn sum penge på dem, men formentlig også haft glæde af dem.

TiXe: Jeg sender dig en PM og finder ud af om du stadig er interesseret i "Computerspil Tips & Tricks". Lige nu har vi ikke fundet ret mange af dem, men vi kan sagtens finde flere når vi går i gang med hans rum på Shurgard. Vi lægger i hvert fald dem til side vi finder.

Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 23:28
Hej Prasmus

Hvor er det henne i landet ?

Vh

Christian
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 08:36
Hej Christian

Herlev (tæt på København), så desværre langt fra Randers.

Mvh Peter
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu