recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: gamle vinyler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: gamle vinyler

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af smitty smitty skrev:

Oprindeligt skrevet af smitty smitty skrev:

Prøv selv af slå nogle op her, så får du en ide om hvad de er værd:

http://www.discogs.com/

Virker nu.

Synes ikke jeg kan slå albummet op. Og priser er der heller ikke noget af.
Til top
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smitty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 11:26
Jeg har ikke oplevet ikke at kunne finde noget. Prøv igen. Når du finder det kan du checke brugt priserne med det der er til salg.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Point: 538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 12:39
Kampus: http://www.discogs.com/sell/list?master_id=56036&ev=mb

Fra 15,50 Euro til 150 pund (når man lige skimmer første side).
OBS: Den findes både i en version med 2 og 3 LP'er.

Må jeg så lige tilføje, at selvom nogen forsøger at sælge til de priser, er det jo ikke sikkert, at det er den pris værd, eller om man selv kan finde en køber til de priser Smile

Edit: Jeg overså du skrev første udgave, min besvarelse var uden hensyntagen til hvilken presning.
Jeg skal huske meget galt, hvis man ikke på discogs kan søge på et cat.nummer, så kan du få prisen på de presning du har. Første udgave er en lidt udsvævende ting, for i hvilket land er det i så fald første udgave (med mindre du mener det world-wilde).

Redigeret af Prasmus - 07-Oktober-2014 kl. 12:49
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 02:31
Katalognummeret er nemlig den bedste måde at søge på. Så får du den eksakte udgivelse.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 02:41
Og lige et bidrag til maxi, single, EP etc. debatten, så er en 7" lig med en single. 10" er lig med en EP (Extented Play). En 12" er som regel en LP (Long Play), men kun når vi taler et fuldt album. Singler kan dog også udgives på 10" og 12" og så er der tale om en maxi single. Du kan i øvrigt sagtens få maxi singler i 33½ omdrejninger, mens du også sagtens kan få fuldlængde 12" med 45 omdrejninger. Har selv et par Metallica plader i det format.
Men der er ærlig talt ikke noget at sige til, at det er svært at finde rundt i termerne.
Men se det udfra dette synspunkt. Vi starter på 7". Så kommer der plader med udvidet spillelængde, Extented Play. Og så kommer der plader med endnu mere udvidet spillelængde, Long Play. Hvornår de så skal hedde singler, maxi eller album kan man jo så vurdere på. Jeg tvivler nogle kan finde det endegyldige svar. Pladeselskaberne kan ikke engang selv finde rundt i det.

EDIT: Med det sagt, så betyder det netop også, at min vurdering af sagen også bare er min mening. Det er sådan jeg opfatter det. Er fuld forståelig med, at andre har en anden mening.

Redigeret af Nagash - 08-Oktober-2014 kl. 02:42
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Og lige et bidrag til maxi, single, EP etc. debatten, så er en 7" lig med en single. 10" er lig med en EP (Extented Play). En 12" er som regel en LP (Long Play), men kun når vi taler et fuldt album. Singler kan dog også udgives på 10" og 12" og så er der tale om en maxi single. Du kan i øvrigt sagtens få maxi singler i 33½ omdrejninger, mens du også sagtens kan få fuldlængde 12" med 45 omdrejninger. Har selv et par Metallica plader i det format.
Men der er ærlig talt ikke noget at sige til, at det er svært at finde rundt i termerne.
Men se det udfra dette synspunkt. Vi starter på 7". Så kommer der plader med udvidet spillelængde, Extented Play. Og så kommer der plader med endnu mere udvidet spillelængde, Long Play. Hvornår de så skal hedde singler, maxi eller album kan man jo så vurdere på. Jeg tvivler nogle kan finde det endegyldige svar. Pladeselskaberne kan ikke engang selv finde rundt i det.<mytubeelement id="myTubeRelayElementToTab" ="relayprefs"=""loadBundle":true" ="relayPrefs" =""loadBundle":true"></mytubeelement>
<mytubeelement id="myTubeRelayElementToPage" ="preferencesUpdated" =""bundle":"label_delimitor":":","percentage":"%","smart_buffer":"Smart Buffer","start_playing_when_buffered":"Start playing when buffered","":"","desktop_notification":"Desktop Notification","continuation_on_next_line":"-","loop":"Loop","only_notify":"Only Notify","estimated_time":"Estimated Time","global_preferences":"Global Preferences","no_notification_suped_on_your_browser":"No notification style suped on your browser version","video_buffered":"Video Buffered","buffered":"Buffered","hyphen":"-","buffered_message":"The video has been buffered as requested and is ready to play.","not_suped":"Not Suped","on":"On","off":"Off","click_to_enable_for__site":"Click to enable for site","desktop_notification_denied":"You have denied permission for desktop notification for site","notification_status_delimitor":";","error":"Error","****_interferance_message":"**** or similar extension is known to interfere with SmartVideo. Please add   to **** whitelist.","calculating":"Calculating","waiting":"Waiting","will_start_buffering_when_initialized":"Will start buffering when initialized","will_start_playing_when_initialized":"Will start playing when initialized","completed":"Completed","buffering_stalled":"Buffering is stalled. Will stop.","stopped":"Stopped","hr":"Hr","min":"Min","sec":"Sec","any_moment":"Any Moment","popup_donate_to":"Donate to","extension_id":"lnkdbjbjpnpjeciipoaflmpcddinpjjp","prefs":"desktopNotification":true,"Notification":true,"logLevel":0,"allowPromotion":false,"enable":true,"loop":false,"hidePopup":true,"autoPlay":false,"autoBuffer":false,"autoPlayOnBuffer":false,"autoPlayOnBufferPercentage":42,"autoPlayOnSmartBuffer":true,"quality":"hd720","fshd":true,"onlyNotification":false,"enableFullScreen":true,"saveBandwidth":true,"hideAnnotations":true,"turnOffPagedBuffering":false"></mytubeelement>

EDIT: Med det sagt, så betyder det netop også, at min vurdering af sagen også bare er min mening. Det er sådan jeg opfatter det. Er fuld forståelig med, at andre har en anden mening.

Ikke for at gøre trådstarters indlæg til et spørgsmål om vinyl formatkrig, men en EP kan ikke standardiseres som værende 10". Der er vel langt flere EP'er der er udgivet som 7", end der er udgivet som 10".
Der har endda været udgivet Ep'er på 12" vinyl, men hvis der kigges historisk på formatet, ser det ud til, at 7" var den mest normale størrelse for en EP.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu