recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Komplet Monitor Audio RX Silver surround, RX8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Komplet Monitor Audio RX Silver surround, RX8

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: Komplet Monitor Audio RX Silver surround, RX8
    Sendt: 12-Februar-2014 kl. 18:14
Hej derude.

Jeg går lidt med tankerne om at opgraderer mit surround til nyeste model :)
Så kunne godt tænke mig at høre hvad I mener jeg kan få for mit nuværende.
Center: Monitor Audio RX Silver, fra Juli 2013
Front: 2x MA Silver RX 8 fra sommer 2012
surr: 2x MA Silver RXFX fra April 2013

Det står som nyt, ikke en skramme.
Hvad tænker i det kan indbringe?.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 18:58
Muligvis 10000 er mit gæt, det er måske realistisk.
Muligvis 8000
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 19:22
Så det taber 50% på ét år?. Hmm.
Kan da overhovedet ikke betale sig at gøre noget så.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 19:46
Nej, det er sku det triste ved det.
Håber da jeg tager fejl i min vurdering, har bare før set folk få kæmpetab på at skifte, også relativt nye produkter som dit.
Tilgengæld kan det måske så holde halveringen i pris et par år mere, uden yderligere tab.
Da der er kommet ny Silver serie hjælper heller ikke på din brugt pris, som med biler når der kommer ny model rasler prisen ned.
Hvad har du af forstærker, måske en bedre kunne give det du søger i lyd?
Til top
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:29
Det afhænger af om vi snakker højglans eller ej, da det også bidrager til pris.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Hej derude.

Jeg går lidt med tankerne om at opgraderer mit surround til nyeste model :)
Så kunne godt tænke mig at høre hvad I mener jeg kan få for mit nuværende.
Center: Monitor Audio RX Silver, fra Juli 2013
Front: 2x MA Silver RX 8 fra sommer 2012
surr: 2x MA Silver RXFX fra April 2013

Det står som nyt, ikke en skramme.
Hvad tænker i det kan indbringe?.

 
Jeg tør ikke give et bud på det du spørger om, men IMO virker det lidt tosset. Du kommer til at tabe en masse penge, så med mindre du med sikkerhed ved at den nye silver serie er meget bedre end den du har så bliver det en meget dyr opgradering i forhold til forbedringen. Seriøst: Behold dem eller gå et ordentligt nøk opad. Små inkrementelle opgraderinger koster kassen og giver alt for lidt for pengene. Du ville sikkert være bedre stillet ved at bytte dem med et sæt brugte fra en højere serie.
 
MVH
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:56
jeg plejer nu at vente nogle år med at udskifte mine monitor audio, har indtil videre udskiftet hvert 4. år. meeen tror nu ikke at du vinder så meget ved opgradering i forhold til de penge du nu taber. selvfølgelig plejer monitor audio altid at have fundet noget som er blevet forbedret ved en ny model, men tror dog ikke at der er så stor forskel på den model du har og til den nye.

Hvis jeg opgradere mit eget monitor audio RS surround sæt, så ville jeg vinde noget mere ved det da der jo er sket lidt på højttaler siden :-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 19:00
Køre det på en Anthem MRX 500, som spiller det SINDSYGT lækkert!.
Det er bare en tanke jeg går lidt med, da Silver 10, er lidt lækker ;).
Men ja, beholder det, taber for meget, og er fuldt ud tilfreds med anlægget, så det er ikke der der mangler noget :)
Så må jeg se hvor jeg er om nogle år, og jeg skal op i Gold, eller der måske er kommet noget fra nogle andre producenter der kan måle mig med MA :D
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 19:29
Ja det er en lækker forstærker der, ikke lige der du går ned på udstyr. Hehe
Syntes selv silver 8 ser lidt lækker ud, ser sku godt ud de MA har dog ikke hørt dem.
I bund og grund er det jo din egen beslutning, ingen tvivl om der sikkert er rimeligt stor forskel på din nuværende front også Silver 10. Men om det er pengene værd er jo dig der beslutter.
Har du subwoofer også, fra RX serien?
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 19:32
Evt. bare udskift fronterne, hvis det virkeligt er noget du gerne vil. Men når de kun er 1½ år gamle, er der helt sikkert et stort tab på det :)
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 19:51
jeg ved ikke om han har  MA RXW12 subben, men hvis den minder om MA RSW12 så vil jeg sige at man skal op i Gold serien for at få en sub som er god fra MA, jeg testede nemlig den gang jeg selv skulle udskifte min gamle DLS 3.10 sub, og her prøvede jeg MA RSW12 og GSW12 (tror jeg den hed den gang), og hold da op hvor var der stor forskel, RSW 12 gjorder det da okay men GSW12 var nu endnu bedre, mere præcis hurtig og mere dybde. meeeen ente dog med sub fra M&K en MX350 og har ikke fortrudt det siden :-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 22:05
Var inde og høre nogle forskellige subs Dali ikon MKII som var rimelig okay, MA RXW og en MK MX250.
Den MX250 var rimelig vild og fik den for en vild god pris!.
Fik så forstærkeren opgraderet, så står med en MX350 :p.
Og skal love for den er lækker og får spillet godt op! :D

men må nok indrømme, at min lille lejlighed nok ikek er helt optimal. 16 m2 med beton vægge, og ikke særlig meget til at absoberer lyd.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu