recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - v: Mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

v: Mediecenter

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: v: Mediecenter
    Sendt: 07-September-2015 kl. 10:48

da jeg overvejer en større maskine der også kan bruges til spil, søger jeg vurdering på mit nuværende mediecenter..

en lille og fuldstændig lydløs maskine der kan trække alt inden for film...
den kører UDEN problemer Full HD, 3D ISO, DTS HD Master, Dolby Atmos osv...

udover at der sidder en i7 3770s processor med en nypris på 3000,- i maskinen, ved jeg ikke så meget om den, andet end den er lyn hurtig og aldrig fejler..!

hva kan sådan en tingest være værd.?















Redigeret af strecker - 07-September-2015 kl. 10:53
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 11:19
Er ikke sikker på, at mediecenter er et godt salgsnavn til denne maskine. Den er jo total overkill til formålet. 
Men hvis du laver en system info, og får nogle flere detaljer med, så er det betydelig nemmere at vurdere. Eksempelvis bundkortet, hvor meget diskplads/type er der i. Hvad er det for et kabinet, strømforsyning.


Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 11:36
hvad er overkill..?Wink

strømforsyningen er ekstern og kabinettet er et ganske almindeligt metalkabinet..

her er et billede af info fra systemoplysninger, kan det bruges.?:



strømforsyningen er ekstern.


Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 11:54
Hvad er størrelsen på kabinettet?

Er der bluetooth, WiFi og fjernbetjening?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 12:03
Kabinet størrelse :
Bredde 19cm
Dybde 22 cm
Højde 7 cm

Der medfølger ikke remote.
Ingen Bluetooth og WiFi.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

hvad er overkill..?Wink 

Mit mediecenter er en I3 gen. 2 med 4GB ram og en 64GB SSD disk. 
Og så bruger jeg onboard grafik fra et Intel 61AG bundkort.
Det hele er forøvrigt passivt kølet. Og funger glimragende, også til BD.

I forhold til mit mediecenter, så er din et monster uden lige, der mest af alt bare venter på man smider et GTX kort i, (hvis det kunne være der), så er man gamer-flyvende!

LOL

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

 strømforsyningen er ekstern og kabinettet er et ganske almindeligt metalkabinet..

her er et billede af info fra systemoplysninger, kan det bruges.?:



Så mangler du bare lidt om disken/diskplads.

Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 12:24
Der er ingen harddisk i..
Jeg kører med en ekstern 4tb USB harddisk..

Vil man kunne købe et større kabinet, smide et grafikkort i og så bruge dem som gamer pc.?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Der er ingen harddisk i..
Jeg kører med en ekstern 4tb USB harddisk..

Vil man kunne købe et større kabinet, smide et grafikkort i og så bruge dem som gamer pc.?

Ja, når bare kabinettet kan tage et mini-itx bundkort.
Men så koster det også en ny og betydelig større ATX strømforsyning, og så selvfølgelig en disk, (hvilket endnu mere selvfølge skal være en SSD). Så har du en rimelig gamer-maskine, også selvom det er i I7 (S) gen. 3.  
Det bliver ikke en state of the art gamer, da de fleste ville nok vælge en QuadCore K model CPU. Men den er god nok til det meste, hvis gfx kortet er tilpasset til forbruget. Alternativ tilpasser man spillene til konfigurationen, fx ved at skrue ned for detaljerne. Så kan man faktisk nå rigtig langt.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 12:45
Det lyder sgu for indviklet til mig

Tror bare jeg sælger og køber nyt.

Har du en ide om hva jeg kan få for min.?
Til top
mtange Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 492
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mtange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 19:58
Er der plads til at man kan smide en hdd i det kabinet ?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 20:47
Nej det er der ikke.
Så den skal enten kobles på en NAS eller en ekstern harddisk.

Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 17:14
Hvordan betjenes den.
Kan det evt gøres via trådløs mus/tastatur.
Kan sådan en også bruges til alt på internettet ala Hbo Netflix osv.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu