recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Miller & Kreisel 5.1 surroundsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Miller & Kreisel 5.1 surroundsæt

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: Miller & Kreisel 5.1 surroundsæt
    Sendt: 13-August-2013 kl. 21:54
Hej alle..

Jeg går med tanker om at skifte mit 5.1 sæt fra Miller & Kreisel ud med stereo og ville i den forbindelse høre hvad de mon kunne indbringe af mønt til nye højttalere. Sættet skal sælges samlet. Fronterne står på et par standere fra HFK, som dog godt kan sælges for sig hvis en eventuel køber ikke gider have dem med. :)

Sættet består af 2 x MK K7, 3 x MK K5 og en KX10 subwoofer. Jeg har været ovenud tilfreds med sættet, men da jeg er begyndt at høre betydeligt mere musik i stereo og sjældent udnytter surround delen (baghøjttalerne er slet ikke sat til anlægget), så vil jeg hellere satse på stereo.

Højttalerne har stået i ikke-ryger hjem og er 100% i orden og uden skrammer. Jeg har desværre ikke originalindpakningen længere, men kvittering kan fremvises ved interesse.



Med venlig hilsen
Tonny


Redigeret af bony - 14-August-2013 kl. 12:59
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 11:32
billeder ?
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:00
Så har jeg forsøgt at lægge billeder ind og opdateret teksten lidt. Smile
Til top
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2010
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:26
Formoder det er fra fælleskøbet til 5.495.-  så vel omking 2-2500 er vel fair pris alder taget i mente.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=3136&zoneid=6



Redigeret af peterhansen1982 - 14-August-2013 kl. 13:26
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af peterhansen1982 peterhansen1982 skrev:

Formoder det er fra fælleskøbet til 5.495.-  så vel omking 2-2500 er vel fair pris alder taget i mente.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=3136&zoneid=6


Stern Smile

At de er købt billigt fra fælleskøbet pga. opkøb af konkursbo ændrer vel ikke på den reelle værdi af højttalerne, alt taget i betragtning? Og alderen? De var nye for fire år siden, hvilket vel er en ganske ung alder kvalitetshøjttalere taget i betragtning. Måske er jeg naiv angående prisen på brugt elektronik, men 2.000 for hele sættet ville jeg normalt anse som et skambud.

Jeg må lige høre om det er en generel holdning herinde, at elektronik solgt til spotpriser, tilbudspris etc. højst kan sælges til under det halve af den daværende indkøbspris, uanset alder, stand, kvalitet osv.? I så fald, så beholder jeg dem da hellere selv. Det skal ikke sælges for enhver pris. Smile


Redigeret af bony - 14-August-2013 kl. 13:48
Til top
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2010
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:51
Nu kommer jeg off topic og får en besked i PM. Men det var altså kun lige efter køb folk kunne sælge det med fortjeneste. Ligesom den Sonos krig Bilka og Hifiklubben kørte.

Vær glad for ca. 50% tab på 4 år. Og så er det jo ikke spot pris mere tag udgangspunkt i hvad du har givet og sæt pris derefter

Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

Oprindeligt skrevet af peterhansen1982 peterhansen1982 skrev:

Formoder det er fra fælleskøbet til 5.495.-  så vel omking 2-2500 er vel fair pris alder taget i mente.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=3136&zoneid=6


Stern Smile

At de er købt billigt fra fælleskøbet pga. opkøb af konkursbo ændrer vel ikke på den reelle værdi af højttalerne, alt taget i betragtning? Og alderen? De var nye for fire år siden, hvilket vel er en ganske ung alder kvalitetshøjttalere taget i betragtning. Måske er jeg naiv angående prisen på brugt elektronik, men 2.000 for hele sættet ville jeg normalt anse som et skambud.

Jeg må lige høre om det er en generel holdning herinde, at elektronik solgt til spotpriser, tilbudspris etc. højst kan sælges til under det halve af den daværende indkøbspris, uanset alder, stand, kvalitet osv.? I så fald, så beholder jeg dem da hellere selv. Det skal ikke sælges for enhver pris. Smile
Men omvendt hvis du var køber til et givent produkt, ville du så ikke selv tage udgangspunkt i hvad sælger havde givet for det?
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 13:58
Sælge skal da sælge hans varer til markedspris, uanset hvad han har givet. At han har gjort et kup eller været heldig på en anden måde, skal da ikke straffe ham senere.
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

Oprindeligt skrevet af peterhansen1982 peterhansen1982 skrev:

Formoder det er fra fælleskøbet til 5.495.-  så vel omking 2-2500 er vel fair pris alder taget i mente.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=3136&zoneid=6


Stern Smile

At de er købt billigt fra fælleskøbet pga. opkøb af konkursbo ændrer vel ikke på den reelle værdi af højttalerne, alt taget i betragtning? Og alderen? De var nye for fire år siden, hvilket vel er en ganske ung alder kvalitetshøjttalere taget i betragtning. Måske er jeg naiv angående prisen på brugt elektronik, men 2.000 for hele sættet ville jeg normalt anse som et skambud.

Jeg må lige høre om det er en generel holdning herinde, at elektronik solgt til spotpriser, tilbudspris etc. højst kan sælges til under det halve af den daværende indkøbspris, uanset alder, stand, kvalitet osv.? I så fald, så beholder jeg dem da hellere selv. Det skal ikke sælges for enhver pris. Smile
Men omvendt hvis du var køber til et givent produkt, ville du så ikke selv tage udgangspunkt i hvad sælger havde givet for det?

Nej, det ville jeg ikke, bl.a. fordi at man ikke altid kender sælgers indkøbspris. Den er mig ligegyldig. Jeg ville i stedet først kigge på varens stand, dernæst den nuværende markedspris og til sidst sammenligne det med hvad lignende brugt udstyr sælges for eller tidligere er blevet solgt til. At jeg kan sige den er mig ligegyldig skal også ses i, at jeg personligt er ligeglad med om sælger skulle tjene på sit salg eller ej. Den reelle værdi for mig ligger alene i højttalerne og ikke i noget andet, da jeg jo reelt set ikke kan bruge dette til noget som helst.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Sælge skal da sælge hans varer til markedspris, uanset hvad han har givet. At han har gjort et kup eller været heldig på en anden måde, skal da ikke straffe ham senere.

Vi er fuldstændig enige, men markedet vil som regel indordne sig efter den oprindelige købspris.

Der kan selvfølgelig være een som for alt i verden vil have et givent produkt og give en god pris (ift. sælger), men er det ikke nærmere undtagelsen end reglen?

sorry for OTConfused


Redigeret af Bravo - 14-August-2013 kl. 14:09
Til top
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2010
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 14:37
[/QUOTE]

Nej, det ville jeg ikke, bl.a. fordi at man ikke altid kender sælgers indkøbspris. Den er mig ligegyldig. Jeg ville i stedet først kigge på varens stand, dernæst den nuværende markedspris og til sidst sammenligne det med hvad lignende brugt udstyr sælges for eller tidligere er blevet solgt til. At jeg kan sige den er mig ligegyldig skal også ses i, at jeg personligt er ligeglad med om sælger skulle tjene på sit salg eller ej. Den reelle værdi for mig ligger alene i højttalerne og ikke i noget andet, da jeg jo reelt set ikke kan bruge dette til noget som helst.
[/QUOTE]

Samme holdning jeg havde da jeg solte mit 7.1 kef sæt Havde stået mig i knap 25.000 ikke via tilbud. Måtte dog være realistisk og endte med at få 2500 for det incl transport. Var 5 år gamle. Det var bare den reelle værdi for køber og når folk herinde og på dba kender til det tilbud er den reelle værdi nok sat udfra din indkøbspris
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 14:51
Du sætter det da til salg for det du tror du kan få for det. Du må vel have en ide, siden du synes 2500 er for lidt :-)
mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu