recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Miller & Kreisel 5.1 surroundsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Miller & Kreisel 5.1 surroundsæt

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kasper_M_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_M_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 15:41
Hvor bor det henne?
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 16:58
Jeg bor i Aarhus C. :)
Til top
Kasper_M_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_M_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 17:49
Ok.
Kan se der er noget forskellige opfattelser af prisniveauet :)
Men vil godt byde 3000,-
Mvh. Kasper.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:



Men omvendt hvis du var køber til et givent produkt, ville du så ikke selv tage udgangspunkt i hvad sælger havde givet for det?


Så hvis sælger havde betalt alt for meget for et produkt, ville du tilsvarende også betale ham for meget, hvis du skulle købe det?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:


Nej, det ville jeg ikke, bl.a. fordi at man ikke altid kender sælgers indkøbspris. Den er mig ligegyldig. Jeg ville i stedet først kigge på varens stand, dernæst den nuværende markedspris og til sidst sammenligne det med hvad lignende brugt udstyr sælges for eller tidligere er blevet solgt til. At jeg kan sige den er mig ligegyldig skal også ses i, at jeg personligt er ligeglad med om sælger skulle tjene på sit salg eller ej. Den reelle værdi for mig ligger alene i højttalerne og ikke i noget andet, da jeg jo reelt set ikke kan bruge dette til noget som helst.


Fuldstændig enig!
Kig på dagens nypris/brugt handelspris og sæt din pris efter det. Ved ikke hvad det er værd i dag, men de med lidt tålmodighed vil jeg tro at de kan koste mere end det nuværende bud.

Ps.
Du skal muligvis ikke sælge herinde.
Jeg solgte selv et tilsvarende sæt herinde (dog 7.1) ret kort efter jeg havde købt samme tilbud.
Der var holdningen at jeg ikke kunne få mere end tilbudsprisen (uden at være amoralsk).
Efterfølgende blev de solgt for en noget højere pris på DBA (selvom flere brugere herfra flittigt lagde kommentarer vedrørende pris etc. på DBA annoncen).
Køber var fuldt informeret om, hvad jeg havde betalt inden handlen og var stadig glad, for han sparede stadig rigtig mange penge, så at jeg fik overskud ud af det, generede ham ikke

Redigeret af thor-thor - 14-August-2013 kl. 21:34
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 08:26
Det er da også fuldstændigt ligegyldigt hvad køber har givet for dem, prisen må jo afhænge af hvad man kan købe et tilsvarende sæt til. Med alderen taget i betragtning, ville jeg nok regne med omkring 50% af hvad et nyt tilsvarende sæt koster.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:



Men omvendt hvis du var køber til et givent produkt, ville du så ikke selv tage udgangspunkt i hvad sælger havde givet for det?


Så hvis sælger havde betalt alt for meget for et produkt, ville du tilsvarende også betale ham for meget, hvis du skulle købe det?

njah... ikke helt... men du ved vist også godt hvad jeg menerEmbarrassed 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:



Men omvendt hvis du var køber til et givent produkt, ville du så ikke selv tage udgangspunkt i hvad sælger havde givet for det?


Så hvis sælger havde betalt alt for meget for et produkt, ville du tilsvarende også betale ham for meget, hvis du skulle købe det?

njah... ikke helt... men du ved vist også godt hvad jeg menerEmbarrassed 

Hvis han havde givet 10 kroner for det, f.eks. hos et familiemedlem som ville være flink - ville du så også kun give 100,- for det?

Hvad sælger i sin tid har givet for sine ting har intet at gøre med hvad han kan sælge det for, imho. Du skal som køber kigge på hvad produktet generelt koster i brugt stand, evt. sammenligne med lignende produkter til salg - og så må det sætte den fornuftige pris.

Man er jo ikke forpligtet til at købe, hvis man mener prisen er for høj.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 10:01
Godt man ikke har vundet et gavekort på 5000 kr. og skal prøve at sælge det, for så kan det da ikke være meget værd. Det var jo gratis for mig at vinde Confused
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 10:10
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 10:28
Hvad du selv har givet for det, kan på ingen måde være relevant for, hvad en køber skal give for det i dag.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:



Men omvendt hvis du var køber til et givent produkt, ville du så ikke selv tage udgangspunkt i hvad sælger havde givet for det?


Så hvis sælger havde betalt alt for meget for et produkt, ville du tilsvarende også betale ham for meget, hvis du skulle købe det?

njah... ikke helt... men du ved vist også godt hvad jeg menerEmbarrassed 

Hvis han havde givet 10 kroner for det, f.eks. hos et familiemedlem som ville være flink - ville du så også kun give 100,- for det?

Hvad sælger i sin tid har givet for sine ting har intet at gøre med hvad han kan sælge det for, imho. Du skal som køber kigge på hvad produktet generelt koster i brugt stand, evt. sammenligne med lignende produkter til salg - og så må det sætte den fornuftige pris.

Man er jo ikke forpligtet til at købe, hvis man mener prisen er for høj.

syntes tingene bliver sat lidt på spidsen... se venligst min kommentar på forrige side...
tror vi generelt er enige langt hen ad vejen... 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu