recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Miller & Kreisel 5.1 surroundsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Miller & Kreisel 5.1 surroundsæt

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hvedstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 19:59
Jeg har netop solgt et sæt fuldstændig magen til, blot 7.1 til 2800 kr, som var fra fælleskøbet her inde.

Jeg er af den tro at en vare ikke er mere værd end det den har været solgt til, og fælleskøbspriserne på M&K har fået priserne laaaangt ned. Ærgerligt for dem der har betalt højere pris, men livet er uretfærdigt. 

Jeg mener at en slagspris på ca. 2500 er passende set ud fra sættets alder, samt hvad der er blevet betalt for det i sin tid. 


Mvh

Hvedstrup
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Jeg har netop solgt et sæt fuldstændig magen til, blot 7.1 til 2800 kr, som var fra fælleskøbet her inde.

Jeg er af den tro at en vare ikke er mere værd end det den har været solgt til, og fælleskøbspriserne på M&K har fået priserne laaaangt ned. Ærgerligt for dem der har betalt højere pris, men livet er uretfærdigt. 

Jeg mener at en slagspris på ca. 2500 er passende set ud fra sættets alder, samt hvad der er blevet betalt for det i sin tid. 




Så har du efter min mening snydt dig selv.

At du har fået et godt tilbud på nyprisen ændrer ikke brugtprisen, hvis nyprisen i dag er "normal" (høj) (mendmindre brugtmarkedet er oversvømmet af mange sæt der er billigt til salg, men det er der så vidt jeg kan se ikke)
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 10:40
Den er ikke længere - at prisen på grisen er ramt, når man har en køber.

Forsøg da langt højere, det alt for billigt for sådan et fint sæt!
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Jeg har netop solgt et sæt fuldstændig magen til, blot 7.1 til 2800 kr, som var fra fælleskøbet her inde.

Det ville jeg godt have købt det for...
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Jeg har netop solgt et sæt fuldstændig magen til, blot 7.1 til 2800 kr, som var fra fælleskøbet her inde.


Kunne han vente med at grine, til han havde betalt dig?LOL
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 14:26
Herinde kan du tilsyneladende opgive at sælge sættet til en fornuftig, for dig, pris. Prøv at undersøge om der er andre sæt på dba, gul og gratis m.m. Er der det, så prøv at vurdere Don pris ud fra det, og sæt til salg de steder. Er der ikke så prøv at sjusse dig frem til en pris via den normale pris, med de afskrivninger, som folk nævner højttalere har :)
Til top
stenergut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stenergut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 16:50
Hvis det ikke lige stod i Århus kunne jeg godt være fristet
Til top
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hvedstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Jeg har netop solgt et sæt fuldstændig magen til, blot 7.1 til 2800 kr, som var fra fælleskøbet her inde.


Kunne han vente med at grine, til han havde betalt dig?LOL

Sjovt som folk her inde synes at det er i orden at tage r.... på andre blot fordi de ikke er bekendt med en vares reelle pris efter et fælleskøb på denne side. 
Mvh

Hvedstrup
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:


Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:


Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Jeg har netop solgt et sæt fuldstændig magen til, blot 7.1 til 2800 kr, som var fra fælleskøbet her inde.



Kunne han vente med at grine, til han havde betalt dig?LOL


Sjovt som folk her inde synes at det er i orden at tage r.... på andre blot fordi de ikke er bekendt med en vares reelle pris efter et fælleskøb på denne side. 

Forstår dig som om, at du mener at de 2800 er den reelle pris der kan tages fordi, sælger har købt til en lavere pris pga fælleskøb.

Skal så lige forstå, hvis man har købt varen til en fjerdedel af, hvad andre sælgere har, så kan man også kun tage en fjerdedel når man skal sælge. Så hvis sælger y,z, æ, ø og å, der har givet 20.000kr hos forhandlere, og sætter til salg for 10.000 kr. så skal sælger x, der har købt til 5.000kr gennem fælleskøb sælge for 2.500kr?
Altså sådan lidt groft stillet op.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Jeg har netop solgt et sæt fuldstændig magen til, blot 7.1 til 2800 kr, som var fra fælleskøbet her inde.


Kunne han vente med at grine, til han havde betalt dig?LOL

Sjovt som folk her inde synes at det er i orden at tage r.... på andre blot fordi de ikke er bekendt med en vares reelle pris efter et fælleskøb på denne side. 

Forklar lige hvordan det kan være "at tage r...." på nogen, at sælge en vare til en pris den reelt er værd!?

Jeg kunne forstå det hvis den pågældende vare kunne fåes til en langt billigere penge et andet sted, og sælger prøvede at sælge uden at køber var opmærksom på dette.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hvedstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Jeg har netop solgt et sæt fuldstændig magen til, blot 7.1 til 2800 kr, som var fra fælleskøbet her inde.


Kunne han vente med at grine, til han havde betalt dig?LOL

Sjovt som folk her inde synes at det er i orden at tage r.... på andre blot fordi de ikke er bekendt med en vares reelle pris efter et fælleskøb på denne side. 

Forklar lige hvordan det kan være "at tage r...." på nogen, at sælge en vare til en pris den reelt er værd!?

Jeg kunne forstå det hvis den pågældende vare kunne fåes til en langt billigere penge et andet sted, og sælger prøvede at sælge uden at køber var opmærksom på dette.
Forklaringen er at hvis en vare er købt til 5000 kr gennem fælleskøb og brugt over en årrække, så er den max 50% værd ved salg. Den billigste pris en vare er solgt for dikterer prisen for fremtidige brugtsalg, specielt når det i sin tid ikke blot var nogle få M&K sæt der blev solgt, men en ordentlig bunke. Er man ærlig forsøger man ikke at lave småpenge ved at sælge tingene for dyrt.
 
Der er alt for mange der tror at deres ting er lavet af guld, og holder 80% af nyprisen, men sådan hænger det altså ikke sammen.
 
Mvh

Hvedstrup
Til top
peterhansen1982 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2010
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterhansen1982 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Jeg har netop solgt et sæt fuldstændig magen til, blot 7.1 til 2800 kr, som var fra fælleskøbet her inde.


Kunne han vente med at grine, til han havde betalt dig?LOL

Sjovt som folk her inde synes at det er i orden at tage r.... på andre blot fordi de ikke er bekendt med en vares reelle pris efter et fælleskøb på denne side. 

Forklar lige hvordan det kan være "at tage r...." på nogen, at sælge en vare til en pris den reelt er værd!?

Jeg kunne forstå det hvis den pågældende vare kunne fåes til en langt billigere penge et andet sted, og sælger prøvede at sælge uden at køber var opmærksom på dette.
Forklaringen er at hvis en vare er købt til 5000 kr gennem fælleskøb og brugt over en årrække, så er den max 50% værd ved salg. Den billigste pris en vare er solgt for dikterer prisen for fremtidige brugtsalg, specielt når det i sin tid ikke blot var nogle få M&K sæt der blev solgt, men en ordentlig bunke. Er man ærlig forsøger man ikke at lave småpenge ved at sælge tingene for dyrt.
 
Der er alt for mange der tror at deres ting er lavet af guld, og holder 80% af nyprisen, men sådan hænger det altså ikke sammen.
 


AMEN Star Star Star Star Star stort 5/5
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu