recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Miller & Kreisel 5.1 surroundsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Miller & Kreisel 5.1 surroundsæt

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Jeg har netop solgt et sæt fuldstændig magen til, blot 7.1 til 2800 kr, som var fra fælleskøbet her inde.


Kunne han vente med at grine, til han havde betalt dig?LOL

Sjovt som folk her inde synes at det er i orden at tage r.... på andre blot fordi de ikke er bekendt med en vares reelle pris efter et fælleskøb på denne side. 

Forklar lige hvordan det kan være "at tage r...." på nogen, at sælge en vare til en pris den reelt er værd!?

Jeg kunne forstå det hvis den pågældende vare kunne fåes til en langt billigere penge et andet sted, og sælger prøvede at sælge uden at køber var opmærksom på dette.
Forklaringen er at hvis en vare er købt til 5000 kr gennem fælleskøb og brugt over en årrække, så er den max 50% værd ved salg. Den billigste pris en vare er solgt for dikterer prisen for fremtidige brugtsalg, specielt når det i sin tid ikke blot var nogle få M&K sæt der blev solgt, men en ordentlig bunke. Er man ærlig forsøger man ikke at lave småpenge ved at sælge tingene for dyrt.
 
Der er alt for mange der tror at deres ting er lavet af guld, og holder 80% af nyprisen, men sådan hænger det altså ikke sammen.
 

Jeg er netop hjemvendt fra forlænget weekend på øen og kan se, at tråden er ekspanderet voldsomt i mellemtiden. Jeg skal lige se om jeg kan få svaret de personer der har rettet henvendelse til mig, men først går jeg lige i forsvarsposition.

Hvedstrup, jeg synes absolut ikke om at du insinuerer, at jeg forsøger at tage røven på nogen eller ikke er ærlig omkring mit køb. Jeg kan godt forstå hvorfor du bliver irriteret dog. For at bruge dit eget ordvalg fra før, så vil jeg nemlig sige, at du har taget røven godt og grundigt på dig selv ved at sælge dine højttalere til en pris, som alle andre end dig i denne tråd synes har været grinagtig billig! Det var jeg selvfølgelig også selv blive træt af at opdage. Jeg kan på ingen måde sætte mig ind i din måde at regne værdien på en vare ud på. Men med dine egne brugtsalgspriser in mente, så tror jeg nu heller ikke at du ville være den første hvis vurdering jeg lyttede til.
Til top
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hvedstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 14:50
Uha, man føler sig godt nok truffet..
 
Min brugtpris var fair, og køber lavede en god handel, præcist som jeg gjorde da jeg i sin tid købte sættet meget billigt.
 
Eftersom du stadig har dit M&K sæt til salg, så er din pris nok ikke ramt helt rigtigt.
 
Held og lykke med få vredet de ekstra 1000 kr ud af dine brugte højttalere som du fik meget billigt fra fælleskøbet.
 
Sjovt at folk spørger efter en vurdering, men ikke ønsker at høre sandheden.
Mvh

Hvedstrup
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:

Uha, man føler sig godt nok truffet..
 
Min brugtpris var fair, og køber lavede en god handel, præcist som jeg gjorde da jeg i sin tid købte sættet meget billigt.
 
Eftersom du stadig har dit M&K sæt til salg, så er din pris nok ikke ramt helt rigtigt.
 
Held og lykke med få vredet de ekstra 1000 kr ud af dine brugte højttalere som du fik meget billigt fra fælleskøbet.
 
Sjovt at folk spørger efter en vurdering, men ikke ønsker at høre sandheden.

Føler sig truffet? Den var jo henvendt til mig, så det er vel egentlig ikke så sært? Wink

Og tak skal du have. De er nu slet ikke blevet sat til salg endnu, da jeg som nævnt har holdt ferie, så det er slet ikke så underligt at de ikke er solgt endnu. Desuden har jeg også allerede modtaget bud der er højere end din salgspris over PM, så du behøver nu heller ikke ligge søvnløs over det om natten. Smile

Men tak for din deltagelse i vurderingen af mine højttalere og god dag til dig.
Til top
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hvedstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 15:20
Jeg snakkede i generelle termer, og hvis du læser, så har jeg faktisk ikke henvendt mig direkte til dig, da der flere der kommenterede min salgspris.
 
Tak, og du må også have en god dag.
 
 
Mvh

Hvedstrup
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:


Forklaringen er at hvis en vare er købt til 5000 kr gennem fælleskøb og brugt over en årrække, så er den max 50% værd ved salg. Den billigste pris en vare er solgt for dikterer prisen for fremtidige brugtsalg, specielt når det i sin tid ikke blot var nogle få M&K sæt der blev solgt, men en ordentlig bunke. Er man ærlig forsøger man ikke at lave småpenge ved at sælge tingene for dyrt.
 

Der er alt for mange der tror at deres ting er lavet af guld, og holder 80% af nyprisen, men sådan hænger det altså ikke sammen.

 


Det er er helt skævt at tro at den billigste pris en vare har været solgt til automatisk dikterer brugtprisen.
Som alt andet er det et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.
Så hvis der er efterspørgsel efter dette sæt brugt og meget få brugte til salg vil prisen være høj.
Hvis alternativet er et nyt sæt ((som måske koster 15k?(jeg aner ikke hvad nyprisen er i dag)) vil dette også betyde at en brugtpris på 2800 er meget lavere end hvad man evt. kunne få.

Det er da helt fint at du "videregiver" det gode tilbud. Personligt mener jeg dog, at ligesom jeg får ekstra tab, hvis jeg har betalt for meget. Så er det også mig der får mindre tab (evt. fortjeneste) hvis jeg har købt et rigtigt godt tilbud.

Redigeret af thor-thor - 20-August-2013 kl. 22:00
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 22:58
Jeg forstår slet ikke denne lange diskussion, hvorfor ikke oprette en salgsannonce med en startpris som ligger omkring det vurderede niveau, og så blot lade folk byde inden for en given periode? Hvis markedet er til en højere pris end halvdelen af den købte pris, skal buddene nok komme opover?

Og uanset hvad varen er købt for, er det der sælges jo ikke mere værd end hvad folk vil betale - og det er jo uanset om varen har kostet 10 kroner eller 1 million - i bund og grund er det vel også et spørgsmål om udbud og efterspørgsel? Og ud fra den betragtning, er det jo så kun sælger der kan vurdere om den pris han kan få for sin vare, er den han vil sælge for.
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu