recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V/S: 5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V/S: 5090H

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V/S: 5090H
    Sendt: 11-September-2014 kl. 15:52
Jeg har sådan en lækker sag, jeg overvejer om skal udskiftes, hvis det ellers stadigvæk har en nogenlunde værdi. (jeg ved godt at vi er laaaangt fra nyprisen.)

-Det står i perfekt stand, og har ikke så meget som en lille ridse!
-Der er ikke højttaler eller fod med.
-Vil evt. kunne sælges med vægbeslag (ikke originalt) og en Clint tuner boks.

Hvad vil det kunne indbringe ved salg her eller på dba?

Bud modtages gerne!

(Befinder sig i Kalundborg)
Til top
mikkelsj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 15:59
Har selv holdt øje med priserne på 9. generations KURO-modellerne i nogle år nu.

For 2 år siden var det omkring 6-7000kr. brugt, nu er det nærmere 3-5000kr, alt efter hvor travlt du har med at sælge det og beliggenhed i landet. Sjælland sælger lidt dyrere end Jylland, som sædvanlig.

Hvis du af med det, kunne jeg måske være interesseret eller kende nogen som er. Det er stadig det bedste panel på markedet...
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af mikkelsj mikkelsj skrev:

Har selv holdt øje med priserne på 9. generations KURO-modellerne i nogle år nu.

For 2 år siden var det omkring 6-7000kr. brugt, nu er det nærmere 3-5000kr, alt efter hvor travlt du har med at sælge det og beliggenhed i landet. Sjælland sælger lidt dyrere end Jylland, som sædvanlig.

Hvis du af med det, kunne jeg måske være interesseret eller kende nogen som er. Det er stadig det bedste panel på markedet...

Jeg har også fulgt lidt med på Market, og jeg nåede at sikre mig en af de sidste modeller i DK i år 2009. Det har tjent mig godt, og levere stadigvæk god kvalitet.
Jeg trænger bare til fornyelse, og en mere energi venlig model hehe ;)

Jeg synes ikke at din vurdering er hel gal, og det var også ca. det jeg havde håbet at få for det. Og selvfølgelig helst så tæt på 5k som muligt ;)
Hvad vil din pris evt.?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 19:31
Helt i orden, men ift. billedkvalitet vil du fortryde det. Man kan jo indstille det mere eller mindre energivenligt.

Mht. pris, da du ikke har fod og højtalerne med, vil mit udgangspunkt nok være 3500kr, afhentet.

Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af mikkelsj mikkelsj skrev:

Helt i orden, men ift. billedkvalitet vil du fortryde det. Man kan jo indstille det mere eller mindre energivenligt.

Mht. pris, da du ikke har fod og højtalerne med, vil mit udgangspunkt nok være 3500kr, afhentet.

Jeg gik med samme tanker om salg for et års tid siden, og er selvfølgelig lidt i tvivl.
Det er virkelig et unikt panel med en formidabel billedet kvalitet.

Det der taler for et slag, er nok bare mere strømbesparende, indbygget højttalere og tunere, fladere design, og flere smart funktioner...

3500kr lyder ikke helt dumt. Jeg skal dog være ærlig at sige at jeg havde håbet på 4000kr.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 21:37
Jeg har haft mit KRP-500M (monitor-modellen uden nogle tunere) i 5 år nu. Købt brugt for 14k, nypris 35k. Endnu har jeg ikke mødt et panel som kan slå niveauer af sort og kontrast. Ulemperne er strømforbrug og hvid-niveau i modlys. Jeg har også et 5090H i gæsteværelset til sammenligning og de er næsten ens.
Dog er jeg på udkig efter ét til en kammerat, som har lyttet til mine anbefalinger :)

Mht. smart-funktioner og tunere, så vil separate eksterne bokse næsten altid være bedre. 
Du får ikke start-forfra, arkiv og lign, med en indbygget tuner. Ej heller bliver smart-TV opdateret ligeså tit som eksterne bokse.
Desuden kan man næsten altid få de samme funktioner som smart-TV fra en producent, ved at købe deres bluray/dvd-afspillere. Det gælder både Samsung, Sony, Panasonic og LG. Det er samme hardware som i TV'erne. Forskellen er blot at når det bliver forældet, kan du nøjes med at købe en ny boks til 1000kr, fremfor nyt TV for så at skulle gå på kompromis med billedkvalitet.
TV skal vise billede, ikke være smart :)

Prisen kan vi godt forhandle om, hvis du alligevel vil sælge.
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2014 kl. 11:23
Hej jeg har sent dig en privat besked.

Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 11:59
Bud modtages gerne!!!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu