recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V / S: Synology DS-1512+ + 4x3TB diske
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V / S: Synology DS-1512+ + 4x3TB diske

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V / S: Synology DS-1512+ + 4x3TB diske
    Sendt: 17-Januar-2017 kl. 21:07
Jeg overvejer stærkt at nedgradere på NAS-siden, da min nuværende DS-1512+ er skudt langt over målet for mit behov. 

Det er som sagt en Synology DS-1512+. Den er opgraderet til 2 GB ram og kører rigtig fint. Har blandt andet 2 x Gigabit og kan således kører link aggregation. 

NAS'en har omkring 3 år på bagen og har kørt i gennemsnit 12 timer i døgnet. 

I NAS'en sidder 4 x Hitachi Ultrastar 3TB HUA723030ALA640 

Det er Ultrastar diske til NAS/Server. Godkendt til 24/7/365 og tanden dyrere end f.eks. WD RED diske.

100% uden fejl (testet med SMART test i Synology DSM og har kørt cirka 44-46.000 timer hver, men er testet til at køre 2.000.000 timer.

Specs på diske:

Model 3.5" x 1/3H 
Grænseflade SATA 6Gb/s 
Dataoverførselshastighed 600 MBps 
Buffer størrelse 64 MB 
Spindelhastighed 7200 rpm 
Rotational Vibration Safeguard (RVS), Dual Stage Actuator (DSA) '

Diske og NAS er uden original emballage og uden kvitteringer (gider ikke lede). 

Hvad ville sådan et sæt kunne indbringe? Og ville der være nogle interesseret?

Afhentning er klart at foretrække - men for den rigtige pris, kan det godt sendes. Befinder sig i Ballerup.

Redigeret af askernedefragrillen - 17-Januar-2017 kl. 21:51
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 21:39
Før en vurdering så må vi nok have flere oplysninger

Alder på synology og drifttimer på diskene
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Før en vurdering så må vi nok have flere oplysninger

Alder på synology og drifttimer på diskene

Yes, god pointe. Indlægget er opdateret. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 12:41
Ingen bud eller vurderinger?
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 12:52
Byder 1.000
MORE BASS
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Byder 1.000

Tak for buddet. Så er vi da i gang :-)

Nu så jeg lige det var en tråd herinde med en DS-1511+ og 4 x 3TB WD RED diske. Der blev budt 4100,- samlet til slut og tror den røg til den pris.

Her er så 1 disk mindre, men til gengæld væsentlig bedre diske. Og så er det en DS-1512+ istedet.

Så den ryger ikke for under 4000,- inkl. diske.

Redigeret af askernedefragrillen - 18-Januar-2017 kl. 13:09
Til top
AGAAGA Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Point: 308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AGAAGA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 13:29
av Ouch
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 15:06
Det tænker jeg også :-)
MORE BASS
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af AGAAGA AGAAGA skrev:

av Ouch

Ja, det er fint. Men det ændrer ikke på at der blev budt 4000+ for samme NAS, bare 1. generation ældre + 4 diske i stedet for 3.

Men I kunne jo så komme med en vurdering af hvad I ville mene den ville være værd. I stedet for bare at underbyde og kommentere uden grund.. ;-)

Til top
AGAAGA Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-September-2009
Sted: Denmark
Point: 308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AGAAGA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 15:16
Ja, du har ret. Min kommentar var ikke særlig konstruktiv så jeg beklager. Cry
Den var skrevet set i lyset af mit NAS budget som blot rækker til ½-delen af dit HBO Dead
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af AGAAGA AGAAGA skrev:

Ja, du har ret. Min kommentar var ikke særlig konstruktiv så jeg beklager. Cry
Den var skrevet set i lyset af mit NAS budget som blot rækker til ½-delen af dit HBO Dead

Det er ok. Wink Men husk på, at DS-1512+ er en større NAS i en lidt anden prisgruppe. Nyeste model i den serie (1515+) koster ~5.700,- uden diske.

HGST diskene er desuden proff. server diske, der fra nye kostede +2000,- / stykket. 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu