|
V / S: Synology DS-1512+ + 4x3TB diske |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
askernedefragrillen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2015 Sted: Måløv Status: Offline Point: 165 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Januar-2017 kl. 21:07 |
Jeg overvejer stærkt at nedgradere på NAS-siden, da min nuværende DS-1512+ er skudt langt over målet for mit behov.
Det er som sagt en Synology DS-1512+. Den er opgraderet til 2 GB ram og kører rigtig fint. Har blandt andet 2 x Gigabit og kan således kører link aggregation. NAS'en har omkring 3 år på bagen og har kørt i gennemsnit 12 timer i døgnet. I NAS'en sidder 4 x Hitachi Ultrastar 3TB HUA723030ALA640 100% uden fejl (testet med SMART test i Synology DSM og har kørt cirka 44-46.000 timer hver, men er testet til at køre 2.000.000 timer. Specs på diske: Model 3.5" x 1/3H Grænseflade SATA 6Gb/s Dataoverførselshastighed 600 MBps Buffer størrelse 64 MB Spindelhastighed 7200 rpm Rotational Vibration Safeguard (RVS), Dual Stage Actuator (DSA) ' Diske og NAS er uden original emballage og uden kvitteringer (gider ikke lede). Hvad ville sådan et sæt kunne indbringe? Og ville der være nogle interesseret? Afhentning er klart at foretrække - men for den rigtige pris, kan det godt sendes. Befinder sig i Ballerup. Redigeret af askernedefragrillen - 17-Januar-2017 kl. 21:51 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Før en vurdering så må vi nok have flere oplysninger
Alder på synology og drifttimer på diskene |
|
![]() |
|
askernedefragrillen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2015 Sted: Måløv Status: Offline Point: 165 |
Yes, god pointe. Indlægget er opdateret.
|
|
![]() |
|
Ingen bud eller vurderinger?
|
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Byder 1.000
|
|
MORE BASS
|
|
![]() |
|
Tak for buddet. Så er vi da i gang :-) Nu så jeg lige det var en tråd herinde med en DS-1511+ og 4 x 3TB WD RED diske. Der blev budt 4100,- samlet til slut og tror den røg til den pris. Her er så 1 disk mindre, men til gengæld væsentlig bedre diske. Og så er det en DS-1512+ istedet. Så den ryger ikke for under 4000,- inkl. diske. Redigeret af askernedefragrillen - 18-Januar-2017 kl. 13:09 |
|
![]() |
|
AGAAGA ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
av
![]() |
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Det tænker jeg også :-)
|
|
MORE BASS
|
|
![]() |
|
Ja, det er fint. Men det ændrer ikke på at der blev budt 4000+ for samme NAS, bare 1. generation ældre + 4 diske i stedet for 3. Men I kunne jo så komme med en vurdering af hvad I ville mene den ville være værd. I stedet for bare at underbyde og kommentere uden grund.. ;-) |
|
![]() |
|
AGAAGA ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
Ja, du har ret. Min kommentar var ikke særlig konstruktiv så jeg beklager.
![]() Den var skrevet set i lyset af mit NAS budget som blot rækker til ½-delen af dit HBO
![]() |
|
![]() |
|
Det er ok. ![]() HGST diskene er desuden proff. server diske, der fra nye kostede +2000,- / stykket. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |