recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Svs PB-13 ultra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Svs PB-13 ultra

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: Svs PB-13 ultra
    Sendt: 13-April-2015 kl. 21:46
Hejsa nogen der har haft kløerne i denne sub og kan give den er par ord med på vejen
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 08:48
Nå den var der ikke lige bogen der har haft
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 08:51
Jeg kan ikke skrive noget specifikt om den, men du kan nærmest ikke støve noget skidt op om svs.
Jeg har en svs sv2000, skiftet fra asw610. Her er der en markant forskel i output og kvaliteten af den:)

Til film tror jeg den pb13 ændrer møblementet.
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 09:07
Jeg har PC13Ultra'en.... Det er den cylinderformet model af PB'en (1200 x nemmere at placere efter min mening).

De kan stort set sammenlignes hvad angår lyd.

Og ja, tror ikke man som alm. dødelig kommer til at mangle bas i sit setup med sådan en bandit.
Jeg vil sige at jeg nok sagtens kunne have nøjes med noget mindre, men f... den dur bare.

Desuden er der super support fra SVS hvis du skulle have brug for support.

Kort sagt er SVS 13 Ultra overkill, men.....

-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af RangerJoe RangerJoe skrev:

Jeg har PC13Ultra'en.... Det er den cylinderformet model af PB'en (1200 x nemmere at placere efter min mening).

De kan stort set sammenlignes hvad angår lyd.

Og ja, tror ikke man som alm. dødelig kommer til at mangle bas i sit setup med sådan en bandit.
Jeg vil sige at jeg nok sagtens kunne have nøjes med noget mindre, men f... den dur bare.

Desuden er der super support fra SVS hvis du skulle have brug for support.

Kort sagt er SVS 13 Ultra overkill, men.....

There is no kill like overkill ;)

Jeg overvejer selv en SVS pb13 ultra... Har i dag en velodyne spl 1200 ultra..

Nogen der ved hvordan deres pb subs er? er det bare bulder og brag, eller spiller de også rent?
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 09:27
Der er ingen tvivl om at det ikke er en audiofil sub. Det er en sub som får dig til at frygte at huset omkring dig falder sammen.

Den er til film, IKKE musik... Til gengæld er den suveræn til film....

Som en børnefamilie, sætter jeg også pris på at den også kan spille lavt, men stadig levere en solid bund.
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 09:54
Er af den overbevisning at en god sub kan begge dele, men smag er jo relativ og nogle vil bare gerne have et godt dunk i brystet..

Redigeret af Therien - 15-April-2015 kl. 09:55
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af RangerJoe RangerJoe skrev:

Der er ingen tvivl om at det ikke er en audiofil sub. Det er en sub som får dig til at frygte at huset omkring dig falder sammen.

Den er til film, IKKE musik... Til gengæld er den suveræn til film....

Som en børnefamilie, sætter jeg også pris på at den også kan spille lavt, men stadig levere en solid bund.
Hvad er en audiofil sub? Subwooferen aner jo ikke om den spiller film eller musik, så hvis den er gumpetung til musik, er det også tilfældet til film.

EDIT: Sorry for OT :/ Blev grebet af subsnakken og glemte lige det var en salgstråd.
Jeg kan tilføje, at jeg selv prøvede cylinderversionen og ja, den leverer meget bas! Men den er klart bedst til det dybe og de scener i film der kræver lidt mere præcis bas, håndterer den ikke som jeg gerne vil have det.

Redigeret af Jonas_h - 15-April-2015 kl. 13:20
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 13:47
Derudover som jeg husker den hos dig Jonas var den præget af enorm meget portstøj.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 15:11
Tak for alle de gode inputs.    Fedt fedt
Til top
Hamsjael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2010
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamsjael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 20:06
Jeg har også haft en PC13 ultra og kan stemme i med at den kan levere dyb bas. Jeg har efterfølgende købt 2 stk 18" basser, smidt dem i to kabinetter og så koblet en meget kraftig PA forstærker på.
Det nye system overgår SVS'en ret meget på alle parametre på nær hvor meget plads det optager, og det endda til en langt mindre pris.

Redigeret af Hamsjael - 15-April-2015 kl. 20:13
Til top
jan.carsten.pedersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-April-2015
Sted: vorbasse
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.carsten.pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 21:06
Jeg har også en pc 13 ultra

Jeg er meget glad for den men det kræver en grundig indstilling / placering for at få den til at spille.
Jeg er enig i at den er bedst til film men i lukket stand med alle tre porte lukket synes jeg den godt kan følge med til musik:)))
Jeg har haft den i 8 år altså fik den før de blev forhandlet i dk:))

Jeg ville lige høre hvilke 2 18 tommer du har brugt til din hjemme bio der giver svs én kamp

Vh jan

Redigeret af jan.carsten.pedersen - 16-April-2015 kl. 21:07
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu