recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V10 med dvb-s?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketV10 med dvb-s?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: V10 med dvb-s?
    Sendt: 05-August-2009 kl. 18:43

Hej alle,

Håber at kunne få lidt hjælp herinde.

Har et problem da jeg har viasat og Canal digital via parabol i dag.

Har læst frem og tilbage om man kunne finde en modtager der kan klare begge kort som jeg har i dag, men også klare de HD kanaler jeg kan tage. Det findes åbenbart ikke. Troede at dreamboxen kunne, men har nu snakket med 2 sat. butikker og de siger at det ikke kan lade sig gøre.

Så langt så godt.

Står og skal til at købe ny skærm til stuen så jeg får en med indbygget dvb-c tuner. Har en 42" panasonic plasma skærm som jeg er meget tilfreds med. Den ryger ind i soveværelset

Har kigget på en del nu. Via arbejde kan jeg købe Samsung billigt. Deres 855 i 50" er nu fed, men jeg er bare så træt af de højtaler, da jeg ikke vil tænde surround sættet hver gang skærmen skal tændes. Så den ligger på en LCD 46" 755 skærm. Selvom jeg nu er glad for plasma.

Men nu har jeg set at V10 er med dvb-s! Eller er den? Kan ikke finde ud af det. Skal den købes i Tyskland før man får dvb-s med eller kan man købe den i Danmark? Som jeg forstår det, virker canal Digital med den tuner også de HD kanaler jeg via dem. Er der nogen der kan bekræfte at det virker med Canal?

Hvis det gør, så skal jeg jo beholde min gamle Strong box til viasat kanalerne og bruge tv'et til Canal Digital. Men hvordan gør man med antenne stikket? Den skal vel spilttes på en måde? Skal man ha' nye hoveder på.

Håber at nogen kan hjælpe.

På forhånd tak

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 18:51

JA! Pana V10 har indbygget DVB-S tuner - også i Danmark! Det virker med Canal Digital, men ikke med Viasat.

M.v.h.

Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 18:55

Kanon. Man kan undre sig over at det så ikke står under specifikationer.

Så mangler jeg bare lige hvad jeg gør med stikket fra parabolen

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 18:57

Skyldes at det oprindelig var tænkt som et forsøg - man vidste ikke om det ville fungere. Men det gør det altså.

M.v.h.

Til top
Bigboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 12:07
Jeg har dog lidt problemer med nogle af HD-kanalerne. Canal Digital er lidt ligeglade og Panasonic supporterer ikke DVB-S i norden. Underligt!
Mvh.
PT

Panasonic TX-42V10e
Hitachi PJ-TX100
102" 16:9 gråt lærred
KEF 5.1 surround
Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr)
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 12:12

Inden for kort tid, skal du købe en HD modtager hos kanal digital før dit kort vil holde kanalerne åbne, da CD ikke har kunne finde en anden løsning på deres pairing problem er det vel bare et skridt på vejen fra dem.

De tester løsningen pt i Norge.

Som om du med en CAM og conax kort i dit nye tv, vil kunnee nyde det i længere, er så også noget måske skal have i baghovedet, og om en dreambox/ipbox/qboxhd ikke ville være lidt bedre, da disse jo ikke kun udvikles af firmaerne men også af 3. part udviklere som laver applikationerne til dem.

Redigeret af pendec - 06-August-2009 kl. 12:12
Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 18:50

Jamen nu bliver den så lang håret.

Har snakket med satalit butikker. Svaret var det samme. Kan ikke bruges på begge kort. Kun Canal Digital ikke viasat. Jeg vil med glæde gerne købe en ny box som virker noget bedre end min gamle Strong 8700.

Hvis jeg køber V10 og den ikke virker via dvb-s om ½ år så er det lidt træls, men jeg står jo stadig tilbage med en god skærm.

Men ser vi bort fra tv med indbygget dvb-s. Kan jeg så gøre noget? Jeg har læst side op og ned her på recorder, men jeg kan ikke gennemskue det, når butikkerne siger at det ikke kan lade sig gøre.

Vil gerne købe en ipbox eller qboxhd. Hvis jeg skal ha' det til at virke med begge kort, hvad skal jeg så gøre? Skal der købes ekstra modul til og skal den kobles på nettet?

Ved at ha' en box så kan jeg også sende signalet tilbage på loftet som jeg gør i dag og ud i resten af huset, så den mulighed vil jeg selvfølgelig gerne beholde.

Ved godt at denne debat måske skulle flyttes til et andet forum, men håber at det går.

Pendec kan se at du skriver meget omkring dette rundt omkring, så jeg går ud fra at du kan se viasat og Canal Digital på samme box!

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Mylle78 Mylle78 skrev:

Har snakket med satalit butikker. Svaret var det samme. Kan ikke bruges på begge kort. Kun Canal Digital ikke viasat.

Som jeg skrev tidligere...

M.v.h.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 19:43

Korrekt har sat flere bokse op med begge løsninger på samme boks.
Primært linux bokse, da viasat bokse med CA modul support ikke har været så fleksible til at køre med conax CA modulerne, eller kanal søgningen ikke virkede særligt godt.

Det kræver dog lidt at få en linux boks op at køre, men det er muligt..tror da flere her i forumet kører dreambox, i sådan et setup, eller andre alterntativer (inde for ikke-godkendte bokse)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu