|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
wanjer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-December-2007 Status: Offline Point: 251 |
![]() Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 14:02 |
|
For knap en måned siden fik jeg tømt min bolig for alt af værdi, inkl. fjernsyn. Så derfor er jeg så småt begyndt at kigge rundt omkring efter et nyt. Skal lige nævnes at det gamle var et LG PG6000 i 50", som jeg egentlig var glad nok for, men det havde virkelig store problemer med retention. I går var jeg så ude og kigge på et par af de interessante fjernsyn på markedet, herunder Panasonics V10 og Samsungs B855 (begge i 50") Fandt V10'eren i tapeconnection hængende ved siden af en Samsung 40" B6050 og det var slående var varm og dejlig V10'eren er i farverne i forhold til en LED belyst skærm. Men det der virkelig skuffede mig var V10'erens tydelige panorerings problemer. LED skærmen havde ikke skyggen af problemer med dette, men var til gengæld utrolig kold i sine farver og mildest talt et elendigt sort niveu i forhold til V10'eren. De havde også en 5090H til at hænge, desværre i et andet rum. Og den havde umiddelbart ikke lige så store problemer med panoreringer som V10'eren, men synes stadigvæk at den havde lidt. De havde desværre ikke B855 til at hænge, så den var jeg oppe og se i Fona. Den hang i en 50" version ved siden af en 55" B7070 og dernøst en 63" B655. Og der blev vist Disneys Cars på bluray. Synes lidt det samme gjorde sig gældende her. LED skærmen var klart bedre til panoreringer end de 2 andre skærme, men var igen meget kold og mat i farverne. Hvorimod B855 havde både super sort gengivelse og havde også lige en tand ekstra på farverne i forhold til B655, som dog stadigvæk stod rigtig flot. Kan det virkelig passe at Plasmaerne er dårligere til panoreringerne eller er det bare mig der har stiret mig blind på dette. Havde ikke rigtig lagt mærke til det på min LG (havde rigeligt travlt med at bande over retention) Efter gårsdagens besøg har jeg virkelig overvejet om man bare skulle nøjes med en 42x10y til 4500,- og så lige se markedet an. Forresten lige en lille bonus info. Hvis der er nogle herinde der har købt de sidste pioneer 5090 skærme fra Fona i Frederiksgade i Århus. Så kan jeg lige fortælle at den ene af dem lå med panelet ned mod gulvet uden at være pakket ind i noget og den anden stod med panelet op af to stole uden at være pakket ind i noget. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Det er sikkert fordi led kører med behandlingsystemer og du har sikkert set den v10 i THX mode. der bliver alt slå fra.
blu-ray i 1080P/24 kører ikke 100 procent i panoreringer. så lidt skal der der være. en grund til netop mange køber en v10 med thx mode hvor alt slås fra. liebhaverne fra tv2, skulle man tro kamera manden var halv fuld, det rykker i selve billedet. sæt en dvd og en anden udsendelse med helt samme indstilling. Kører det bare som smurt. På mit pio. Så udsendelsen har meget at sige omkring panoreringer |
||
![]() |
||
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
|
Den kolde farve kan jo justeres væk på stort set alle TV, undtagen B&O. Du kan ikke bruge en sammenligning af farver i en butik til noget, ud over at konstatere, at farverne var forskellige i butikken... Ligeledes kan der have været forskelle i indstillinger (100 Hz system til/fra), der spiller ud til fordel for det ene eller det andet TV. Det kan du heller ikke bruge til så meget med mindre du selv justerer TV'et, så alle disse features er slået fra. Mht. placeringen af TV'et, så må et plasma-TV nu altså godt ligge ned, så længe det ikke bevæger sig. Det er under transporten hvor kraftpåvirkninger fra underlaget kan forplante sig i skærmen, at den ikke må lægges ned. I liggende position vil hele skærmfladen vibrere sammen med ujævnhederne fra vejen, hvilket kan forårsage brud i glasset. Når skærmen bare ligger stille på et gulv, så er det ligemeget. Ridser kan man jo selv inspicere direkte, så hvis man er utilfreds, så er det jo bare at klage, så man kan få en ny ramme på TV'et - de er trods alt ikke så bekostelige som et nyt panel. |
||
![]() |
||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
|
LCD i 2009 kan sagtens vise varme naturlige farver. Står farver kolde er det et spørgsmål om indstilling af farvetemperatur - i dynamisk ( butiks indstilling ) er den typisk sat på "kold". Hvis farver virker matte kan det både være pga farvetemp men også pga indstilling på farver ikke er sat korrekt. Men dejlig at høre at bevægelser står godt - farver et spørgsmål om indstilling/kallibering. |
||
![]() |
||
wanjer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-December-2007 Status: Offline Point: 251 |
![]() |
|
Uanset om et plasma kan holde til at ligge ned eller ej, ville jeg nu stadigvæk bliver sur hvis det var mit tv der blev behandlet på denne måde. Det mindste man kan gøre at da at pakke det ind. Tvivler på at de har støvsuget tæppet inden for diverse snavs og eventuelle små sten. Det kan godt ske det kræver en nærmere fremvisning, men tvivler nu stadigvæk på at LED skærmene kan få den samme glød i farverne som jeg så på V10'eren og B855'eren. Men det må jo komme an på en prøve :) |
||
![]() |
||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
Ja, det passer. Det er desværre rigtigt, at plasmaerne har problemer med panoreringerne. 855 skulle endda være 100hz, men det er ikke noget der virker i praksis. Har selv fravalgt 855 af netop den grund. Samt grundet dens store problemer med retention. Mht. til farver og kolde billeder, så husk at skærmene ikke er indstillet rigtigt. Når du først får indstillet skærmene mere rigtigt, også LCD skærmene, bliver de selvfølgelig bedre. LCD anno 2009 gør det godt! http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/ http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le46b750-le40b750-200 90526151.htm |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Der henvises efter min mening her til et af nettets mest kompetente testsites. I nederste højre hjørne på startsiden har de en lille top 6 over markedets PT bedste HD TV mht rå billedkvalitet. Hvor nr 1 er pio 5090, - nr 2 er Pana V10, og nr 3 er Pana G10 . Et mønster som også ses på Flatpanels.dk og Areadvd.de, - men som ikke nødvendigvis er det rigtige TV valg for alle . . Har lige set 58" udgaven af Samsung 855 hos min kammerat . Og jeg var faktisk målløs over billedkvaliteten ( specielt sort og dybden i billedet ) Han kører endda stadig noget "skåne- halløj"- altså ikke optimale indstillinger , og har af samme grund ikke bemærket problemer mht retention . Eneste problem er STØJ fra strømforsyning, - men det er til gengæld også slemt ! Med mindre at Sony formår et kvantespring med 46X5500 har jeg altså meget svært ved at se mig selv anbefale et LCD/LED til sande billedentusiaster, - i også det næste kvartal . . Redigeret af Lennon - 02-Oktober-2009 kl. 00:42 |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() |
|
Jeg tror måske også du har stirret dig lidt blind på det. Som det flere steder er beskrevet så er det meget naturligt med lidt problemer med panoreringer ved 1080p/24, og jeg må indrømme, at det ikke er noget der overhovedet har generet mig endnu på min 5090H´er. Faktisk er jeg i skrivende stund i tvivl om jeg overhovedet har set/bemærket det.
|
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
|
har lidt samme følelse, men synes det kommer meget an på kilde materiale, synes dog ikke det er meget mindre på LCD, først da jeg kom op på projektor jeg synes billede blev væsentligt bedre, og det forstår jeg ikke. for min projektor er bare en 3LCD Sanyo, den kan da ikke være bedre til panorering end et almindeligt lcd tv. jo den har 5:5 pulldown og 120 hz men stadig, det er jo bare LCD. Endte lidt i en kæmpe diskussion med en mate, da han netop brugte dette som grund til at han holdte fast i hans CRT LOEWE tv, men da vi så nærkiggede på den, så havde den samme panorering støj, han glemte bare lige at det er mere tydeligt på 50" end 32" og hans TV ikke har samme skarphed som et plasma/lcd. Tror meget af det også er kilde materiale, og som nogle siger, diverse billed manipulering, bruger feks. ikke Smooth Motion på Sanyo´en da det skaber artifacts i visse film Redigeret af Rasmusdc - 02-Oktober-2009 kl. 10:26 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
kan ikke være mere enig. man kan nemlig ikke sammenligne et crt 32 og et 50 tommer tv. Når man sidder helt tæt på et 32 tommer vil liebhaverne alså ikke være bedre. Har selv et pio 50 tommer og et Loewe 32 crt tv. de stod ved siden af hinanden. Mit crt tv ligger på lossepladsen. "Led" tv og et pioneer kan man ikke sammenligne på nogen punkter. ved ikke rigtig hvorfor mange er begyndt på det. de viser et meget forskelligt billede og og led benytter nemlig både en masse billedebehandling og dynamisk kontrast. netop kildematerialet har en stor del af skylden og de skærme som viser kildematerialet nogenlunde som det er, vil som regel også vise alle fejl. men heller fejl end et kunstig billede. |
||
![]() |
||
![]() |
|
at 100hz ikke virker er det en konklusion du selv er kommet med. har kun set en 855 to gange. en pioneer og v10 har jeg alså rodet med en del Så det er dog den værste gang vrøvl netop 100hz og 200hz på lcd laver et kunstig billede og skal slås fra. Ja lcd er blevet meget bedre i 2009, men kan ikke sammenlignes med et top plasma. de viser stadig et meget forskelligt billede. det fortæller du ikke og netop trådstarter kan åbenbart godt se det. LED og local dimming gør et lcd bedre, du fremhæver så to skærme som viser et helt andet billedet. Lige meget hvor meget du indstiller dem. en grund til vi er mange som bedre kan lide plasma er netop de kan vise kildemateriale som det er det. Ikke som en tv producent ønsker med en masse billedebehandling og som faktisk prøver og lave billedet om. Med som i de fleste tilfælde ender med et unaturligt billede og en masse regnefejl. Redigeret af xcardman - 02-Oktober-2009 kl. 11:26 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Prøv og tage en dvd med næste gang og få den afspillet.
har endnu ikke set nogen panoreringer problemer fra dvd. hverken på en v10 eller pioneer. ergo det er kildematerialet som har skylden vi ved heller ikke om det materiale du har set kørte i 60hz. Hvis det var en demo fra US. så tage altid din egen dvd med, som du netop kender og har set før. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |