recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V10E & B855 = skuffet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketV10E & B855 = skuffet

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 20:54

Jeg må som udgangspunkt gå ud fra at Tapeconnection godt kan finde ud af at indstille et tv også selvom det er en LED skærm. Må indrømme at jeg ikke tror (ved det ikke) at man kan opnå den samme glød/dybde i farverne på LED'en uanset hvor meget du stiller på den. Men igen det ved jeg selvfølgelig intet om :)

Det kan godt ske det var en god ide at tage en DVD med derned og så kigge igen, men er egentlig så småt ved at have afskaffet alt med SD materiale og planen var jo også at kunne nyde skærmen med HD panoreringer. Men det kan godt ske det bare er mig der har set mig blind på det.

Lige p.t. er det godt nok meget fristende at benytte sig af forside tilbudet på en KRP-500A skærm, men igen det er også mange penge.......

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 21:06

Må nok tilslutte mig det sidste her.

Har både B855 og V10 i butikken. De er meget ens efter ok indstilling, men ingen tvivl; De æder begge LCD og LCD/LED til morgenmad

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 21:07
Har en 500M og har aldrig oplevet problemet. kun på dårlige produceret udsendelser.
har faktisk ingen forklaring på hvorfor nogle udsendelser er meget dårlige i panoreringerne hvor liebhaverne er et godt eksempel

har ikke set det på andre serie film osv fra tv2.
det er mange penge, men en v10 er god. En 500A er alså toppen.
tænk på hvad en skærm med led og local dimming koster i 50 tommer.
et godt tv. Men hvis du bedst kan lide et plasma billede, ja så er en 500A alle pengene værd.

Har vel en 150 blu-ray film efterhånden og de kører som de skal.
Jeg var en første som opdagede 24p problemet på en G10 på dette site, så ved godt om det hakker eller kører som det skal i 24P
Men pas på med HD, man bliver afhængig

Redigeret af xcardman - 03-Oktober-2009 kl. 07:27
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 21:10
Rysz pas på Ja ikke kommer efter dig
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2009
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af wanjer wanjer skrev:

Kan det virkelig passe at Plasmaerne er dårligere til panoreringerne eller er det bare mig der har stiret mig blind på dette. Havde ikke rigtig lagt mærke til det på min LG (havde rigeligt travlt med at bande over retention)

Ja, det passer. Det er desværre rigtigt, at plasmaerne har problemer med panoreringerne. 855 skulle endda være 100hz, men det er ikke noget der virker i praksis.

Har selv fravalgt 855 af netop den grund. Samt grundet dens store problemer med retention.

Mht. til farver og kolde billeder, så husk at skærmene ikke er indstillet rigtigt. Når du først får indstillet skærmene mere rigtigt, også LCD skærmene, bliver de selvfølgelig bedre.

LCD anno 2009 gør det godt!

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le46b750-le40b750-200 90526151.htm

at 100hz ikke virker er det en konklusion du selv er kommet med.
har kun set en 855 to gange.
en pioneer og v10 har jeg alså rodet med en del
Så det er dog den værste gang vrøvl
netop 100hz og 200hz på lcd laver et kunstig billede og skal slås fra.

Ja lcd er blevet meget bedre i 2009, men kan ikke sammenlignes med et top plasma.
de viser stadig et meget forskelligt billede.
det fortæller du ikke og netop trådstarter kan åbenbart godt se det.

LED og local dimming gør et lcd bedre, du fremhæver så to skærme som viser et helt andet billedet. Lige meget hvor meget du indstiller dem.

en grund til vi er mange som bedre kan lide plasma er netop de kan vise kildemateriale som det er det.
Ikke som en tv producent ønsker med en masse billedebehandling og som faktisk prøver og lave billedet om. Med som i de fleste tilfælde ender med et unaturligt billede og en masse regnefejl.

100hz på lcd behøves ikke at slås fra, hvis du leger lidt med det, kan det sagtens blive et udemærket resultat!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 07:23

Men 100hz på et plasma og lcd kan ikke sammenlignes.
en plasma i 50hz flikker som et 50hz crt tv
Så hvis 100hz ikke virkede på en v10 og b855 vil begge stå og flikker rigtig meget. Det gør de ikke og derfor virker systemet.

da et lcd panel ikke er hurtig af natur bruger man 100-200hz og "opfinder" billeder som ikke er der. Sony er bedst med deres 100hz system og sharp har vist også fundet en løsning.
Men sony har så z5500 med 200hz og det anbefales og slås fra.
netop fordi der opstår regnefejl.

et tv skal vise kildematerialet som det og ikke manipulere. derfor skal alt billedbehandling helst slås fra. Uanset teknologi.
men en i salgsopstilling lyder det bedre med alle disse hz motion osv.
fremfor dette tv kan nogenlunde vise kildematerialet ordenligt.
det sælger ikke

Redigeret af xcardman - 03-Oktober-2009 kl. 07:28
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 12:34

Men 100hz på et plasma og lcd kan ikke sammenlignes.
en plasma i 50hz flikker som et 50hz crt tv
Så hvis 100hz ikke virkede på en v10 og b855 vil begge stå og flikker rigtig meget. Det gør de ikke og derfor virker systemet.

da et lcd panel ikke er hurtig af natur bruger man 100-200hz og "opfinder" billeder som ikke er der. Sony er bedst med deres 100hz system og sharp har vist også fundet en løsning.
Men sony har så z5500 med 200hz og det anbefales og slås fra.
netop fordi der opstår regnefejl.

et tv skal vise kildematerialet som det og ikke manipulere. derfor skal alt billedbehandling helst slås fra. Uanset teknologi.
men en i salgsopstilling lyder det bedre med alle disse hz motion osv.
fremfor dette tv kan nogenlunde vise kildematerialet ordenligt.
det sælger ikke

Nu ved jeg ikke om det var til mig, men samligner ik plasma og lcd, men kun ud fra LCD synspunkt.

Hvis det gør tv'et endnu bedre er der jo ikke noget galt i det, og det ser bedre ud. Hvis du læser hdtvtest review af 7020, vil du se at de kommer frem til samme konklusion. Det er selvf. kun lige netop det tv, men også kun det jeg selv har erfaring med.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 12:54
Vi ser forskelligt på det, men bare det at 100hz skal ind og opfinde et billede, så står jeg af.
Mener også Flemming har slået det fra på hans 7070.

Redigeret af xcardman - 03-Oktober-2009 kl. 12:55
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 12:58

Vi ser forskelligt på det, men bare det at 100hz skal ind og opfinde et billede, så står jeg af.

Ved ik hvem Flemming er, men uden at sige noget om ham, tror jeg nu at hdtv ved hvad de snakker om. Og har du da set et 7070 med de indstillinger siden at du automatisk står af?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af uggeren uggeren skrev:

Ved ik hvem Flemming er, men uden at sige noget om ham, tror jeg nu at hdtv ved hvad de snakker om. Og har du da set et 7070 med de indstillinger siden at du automatisk står af?

brugeren Flemning

Ja har prøvet både på Sony og Samsung.

men igen ser vi meget forskelligt på et billede og derfor hele den debat omkring led/plasma.

lcd/led bruger en masse billedebehandling og dynamisk kontrast. Intet af det vil jeg have på min skærm så vidt det kan undgås.
En grund til jeg ikke har lcd tv i dag.
så kan der komme nok så mange positiv anmeldelser af tv, men hvis den anmelder ikke har samme syn på et godt billede som jeg har. Så kan jeg ikke den til noget.
Jeg håber bare der kommer endnu mere fokus på billedet før alt andet.
Mit gamle panasonic px80 var jeg absolut ikke tilfreds med på nogen områder. Bare for at sige plasma ikke behøver nødvendigvis at være godt.

Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 13:24

Oprindeligt skrevet af uggeren uggeren skrev:

brugeren Flemning

Ja har prøvet både på Sony og Samsung.

men igen ser vi meget forskelligt på et billede og derfor hele den debat omkring led/plasma.

lcd/led bruger en masse billedebehandling og dynamisk kontrast. Intet af det vil jeg have på min skærm så vidt det kan undgås.
En grund til jeg ikke har lcd tv i dag.
så kan der komme nok så mange positiv anmeldelser af tv, men hvis den anmelder ikke har samme syn på et godt billede som jeg har. Så kan jeg ikke den til noget.
Jeg håber bare der kommer endnu mere fokus på billedet før alt andet.
Mit gamle panasonic px80 var jeg absolut ikke tilfreds med på nogen områder. Bare for at sige plasma ikke behøver nødvendigvis at være godt.

Nu har du jo ikke set pågældende tv med givne indstillinger, så kan du vel helt ærligt ikke svare på.

Derudover forstår jeg godt de synspunkt, og er også enig i det meste fx dynamisk kontrast.

Edit: Ved ikke hvorfor vi pludselig skal snakke om PX80, vi snakker ikke om plasma tv, det har intet at gøre med lcd vs plasma.

Redigeret af uggeren - 03-Oktober-2009 kl. 13:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 13:38
uggeren

Fordi mange tror jeg hader lcd tv. Ja det har jeg gjort og det gamle lcd fra 2006-2007 har jeg aldrig forstået folk kunne finde på og købe.
derfor skrev omkring en px80.

en af mine venner har et 7070, så tro mig jeg har set en 7070. Den viser da et fint billede. Men igen bare ikke det jeg ønsker et tv skal kunne. 
vi har prøvet med 100hz til og fra.
Han har så en projektor til film.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu