recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - v2500 eller W2000 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketv2500 eller W2000 ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
/morten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: v2500 eller W2000 ?
    Sendt: 23-Marts-2007 kl. 11:32

Jeg er ved at have besluttet mig for at anskaffe et 40 eller 46 " bravia v2500 eller w2000. Jeg er dog usikker på hvilken model jeg bør vælge.

Skærmen kommer til at tilbringe en god del af sit liv forbundet til min xbox 360 og til en mac-mini. Der skal dog også ses almindeligt sd tv fra canal-digital og afspilles dvd'er fra 360'en.

Jeg grubler over følgende:

-understøtter v2500 full pixel mapping - hvis ja på hvilke inputs

-w2000 understøtter kun 1080i over component som 360'en kommer til at
 køre over - jeg kunne forestille mig, at 720p er at foretrække. Hvis dette  er tilfældet vil V2500 modellen måske være en bedre ide da jeg så slipper for at 720p skal opskalerers til 1080 ?

-jeg ved ikke om den høje opløsning på w2000 er en fordel eller en ulempe i forhold til brug af mac minien. På den ene side elsker jeg at have en stor desktop og plads til så meget som mulig tekst når jeg programmerer - på den anden side ved jeg ikke om tekst på websider og andet kan ende med at blive vanskelige at læse i en så høj opløsning.

-har de to tv samme egenskaber mht. billedgengivelse på nær forskellen i opløsning ? Man kunne forestille sig, at V2500 kunne drage fordel af at have væsentligt færre pixels at skulle jonglere rundt med når der skal vises scener med megen bevægelse og skaleres ?

Prisforskellen er ikke i sig selv særlig vigtig når jeg nu alligevel skal af med så mange penge.

J

Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 12:24

w2000 har et bedre billede så meget kan jeg sige dig.

w2000 understøtter 720p og 1080i via komponentudgangen.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu