recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 22-24" PC Fladskærm til Både Grafik & Spil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af 22-24" PC Fladskærm til Både Grafik & Spil

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Graversen^ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af 22-24" PC Fladskærm til Både Grafik & Spil
    Sendt: 23-Februar-2010 kl. 01:13
Hey

Det er indtil videre lykkeds mig at undgå at købe en fladskærm til min PC, jeg bruger i stedet en stor og tung CRT (21" Sony Trinitron CDP-E500)

Jeg vil meget simpelt høre om der endelig er blevet fremstillet en 22"-24" PC fladskærm som både er god til grafik, altså korrekt billede gengivelse, ala et IPS panel, men som også på samme tid er rigtig god til fx Quake og CS1.6 ala et TN panel.

Jeg forstår udemærket godt fordelene ved fladskærme:
 - Fylder mindre
 - Vejer mindre
 - Pænere at se på
 - Mindre strøm
 - Skarpere billede kvalitet
 - Højere kontrast (Kraftigere hvid)
 - Højere bagpanels frekvens (roligere og behaligere billede)

Men til mit behov er ulemperne stadig alt for store til at jeg har lyst til at betale mere end hvad min nuværende skærm koster, på nær hvis de endelig har fixet et panel som kan klare både grafik og spil som fx en 12 år gammel CRT skærm kan.

Eller bør jeg bare vente til OLED kommer op i en 24" til max 7.000 kr. hvornår tror i det vil ske? om 3 år vil jeg tro.

Redigeret af Graversen^ - 23-Februar-2010 kl. 01:14
Panasonic TH-37PX80
ABIT iDome DS500
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 17:37
oled i 24" om 3 år - næppe - en 11" koster 15K i dag så nej du. Til gengæld kommer der en stribe nye skærme på markedet her i marts/april måned. Samsung laver den største lancering i meget lang tid i næste måned så det er måske værd at vente på. Til gengæld er der lige en lille detalje. med CRT kunne man sagtens lave den kombo med grafik og spil. jeg sad selv i rigtigt mange år med en eizo, men på fladskærmene er det ganske enkelt 2 forskellige paradigmer og de matcher ganske enkelt ikke sammen. en billig skærm til grafisk brug kunne være en Samsung F2380, men den har 8ms Grå til grå så det vil være synd at sige den er gejl til spil. dog er det et cpva-panel så den er ikke helt ueffen, men det er ikke en spilleskærm. Men det kommer helt og holdent an på hvor "professionel" du er med grafikken. hvis den skal kunne farvekalibreres så koster det, men ellers skulle den nye Dell ultrasharp også have et ganske fint billede og være nogenlunde hurtig, men jeg kender den ikke selv.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Graversen^ Graversen^ skrev:

Det er indtil videre lykkeds mig at undgå at købe en fladskærm til min PC, jeg bruger i stedet en stor og tung CRT (21" Sony Trinitron CDP-E500)

Jeg vil meget simpelt høre om der endelig er blevet fremstillet en 22"-24" PC fladskærm som både er god til grafik, altså korrekt billede gengivelse, ala et IPS panel, men som også på samme tid er rigtig god til fx Quake og CS1.6 ala et TN panel.

Eizo FlexScan eller Foris modellerne. Se dem på www.eizo.dk.

Jeg har før brugt Eizo CRT skærm, og senere Eizo FlexScan. Jeg spiller ikke så meget mere så jeg kan sige noget om hvordan de er til spil, men Eizo's skærme er fine til grafik. Og jeg synes godt de kan måle sig med CRT skærme, og det har de kunnet i flere år.

Nu er jeg gået over til iMac - der er skærmen ligesom med, ellers havde jeg fortsat med en Eizo.

EDIT: Eizo laver også TN skærme, hvis spil er det vigtigste.

Redigeret af Brixen - 07-Marts-2010 kl. 12:58
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu