recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 32" TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af 32" TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomasbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af 32" TV
    Sendt: 06-August-2009 kl. 22:37

Valg af 32" TV (hvor godt - og dyrt - TV kan det betale sig at købe, givet...)

Mine forældre vil gerne have skiftet deres gamle Phillips fjernsyn ud med en fladskærm. De bruger det primært til parabol-fjernsyn (dokumentar og underholdning). Ingen playstation eller lign. Fancy features som f.eks. diverse muligheder for at gå på nettet, vil næppe blive brugt.

De har stueantenne + parabol.

Digiality CX-CI 422 TS
Pioneer DVR-440H-K

Jeg har - efter at have læst vurderinger her på grupperummet - kraftigt overvejet Sony KDL32W5500, men ser herinde i dag, at der er flere der mener at andre (ældre og billigere) sony fjernsyn er bedre. Havde ud fra de tidligere positive betragtninger om w5500 overvejet denne, men er det overkill? Som I kan se af dvd og parabolmodtager, kommer signalerne til TV'et fra et antennestik og 2 scart-stik - vel ikke ligefrem de mest high-tech-kabler med bedste billedoverførsel?

Hvad synes I, skal jeg holde mig til det dyre sony, eller kan jeg ligeså godt købe et billigere fjernsyn - og hvilket vil I anbefale? Mine forældre er klar til at betale det som w5500 koster, men vil selvfølgelig gerne spare penge, hvis de alligevel ikke kan mærke forskel på de forskellige fjernsyn.

Krav:
Fremtidssikret: Klar til Boxer - altså MPEG-4 med decoder. W5500 står forøvrigt ikke på boxer's liste over Boxer-godkendte-TV, er det fordi det er for nyt, eller? http://www.boxertv.dk/?page=1658

Ser frem til at høre fra sagkundskaben.

Thomas

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 08:51

Jeg synes prisniveauet lyder meget fornuftigt, da de ikke lyder som om de er "skærmentusiaster", men på den anden side er der jo heller ingen grund til at købe en skærm der er total sørgelig...

W5500 er så vidt jeg ved en ok skærm og selvom det ikke står på Boxers hjemmeside, har den Mpeg4, så mon ikke det virker, jeg ville dog lige google det/spørge forhandleren.

Bortset fra det ville jeg også kigge på en Pana 37X10Y (evt. 42"). Mine forældre har en 37PX80 som de er rigtig glade for, de stejlede lidt over størrelsen, da jeg sagde at jeg synes at de skulle overveje en 37" (på ca. 2,8m afstand), men er også rigtige tilfredse med størrelsen. Efterfølgende har de iøvrigt været i nærkontakt med en billig Philips skærm (Bilka model) og sagde, uopfordret!!, at de havde bemærket at billedet på deres Pana var væsentligt bedre, hvilket siger lidt om hvor tydeligt det er, da de på ingen måde går op skærme/billedkvali. 

De bør i øvrigt overveje at få en boks/DVD med HDMI, da fladskærme bedst kan lide digitale signaler...  

Redigeret af thor-thor - 07-August-2009 kl. 08:52
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu