recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 5.1 til TV i stue. Bose?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af 5.1 til TV i stue. Bose?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mTs813 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 19:58
hvad med det her sæt: http://www.whathifi.com/review/bw-mt-60d man kan købe det i hifiklubben, så vil da foreslå at tage i klubben at høre dem.
Til top
Ole_Bole Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-November-2013
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_Bole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 21:00
Tak for svarene.

Hvad er dette "3-2-1 anlæg fra Bose"? 
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 22:31
3-2-1 anlæg er et 2,1 system. Altså to højttalere med et basmodul. De to højttalere hænges op ved siden af tv, og ved hjælp af flere enheder, forsøger det at simulere surround. Det er bedre end ingen surround, men helt godt bliver det aldrig ;)... Til gengæld er det en "billig" måde at komme til deres jewel cube enheder - som i 3-2-1 systemerne hedder gemstone... Det er systemet 3-2-1 GS der har disse gemstone enheder, kostede ca 10 k fra ny af, men kan findes brugt til rigtig gode priser!
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Ole_Bole Ole_Bole skrev:

Jeg er ikke den store lydnørd, men kan godt lide den sprøde lyd fra BOSE.

Det ville være super, hvis brugere herinde, kunne guide mig til lignende lydsæt af andet mærke, som har samme kvalitet.

Hvis du ligefrem syntes Bose giver en sprød lyd og du er jo ikke lydnørd, spiller sikkert ikke højt og har ingen balsal, så syntes jeg du skal nappe Bose.
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jewel Cube er deres topmodel højttaler og spiller meget bedre end den mindre model(mindre i model ikke i størrelse). Jeg finder helt sikkert Jewel Cube som den mest diskrete løsning, fysisk er de væsentlig mindre end de andre, og selvom de er to ovenpå hinanden gør det ikke meget pga. den mindre størrelse. 

Det handler vel om stil og indretning, det kan godt være at højtalerne er bedre end dem fra T10 og at de også er lidt mindre i bredden, samt at de er hvide.

Men personligt er jeg ikke for det aflange design, hvilket skyldes at de har sat to højtalere oven på hinanden, da jeg mener at det ser klodset ud. Derimod er jeg mere til T10, der er mere firkantede i designet, dog 19 mm bredere.

Hvis vi endelig skal nævne prisen, så er der en prisforskel på ca 16.500 kr mellem T10 og V35, spørgsmålet er om den lidt bedre lyd er prisen værd.

Redigeret af Gooferen - 19-November-2013 kl. 11:55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 11:03
Kan slettes.

Redigeret af Gooferen - 19-November-2013 kl. 11:54
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 11:47
Valgmuligheder -> Rediger
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Ole_Bole Ole_Bole skrev:

Hej

Jeg er på jagt efter forslag til 5.1 lyd til tv i stuen.
Jeg har altid været meget fascineret af Bose's små enheder og deres lyd i Elgiganten m.v.

Måske skal jeg blot vælge Bose.
Jeg vil gerne lave en god handel på et brugt sæt, hvilket efterlader mig ved T10, T20, V25 og V35.
Hvilket bør jeg vælge for mest-for-pengene?

Noget jeg bør være opmærksom på? Jeg har læst herinde, at man skal hav Jewel Cubes. Hvad er det? Hvordan sikrer man sig at sit kommende T20 / V35 har dette?

Hvor i landet bor du?, hvis du bor i nærheden af Århus, kan jeg anbefale dig at tage en tur ned forbi Expert i Risskov, de har nogle "sidste års" modeller stående, hvilke du sikkert kan forhandle dig frem til en rigtig god pris på.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 08:35
For nogle år siden var jeg ligeledes ude efter nogle småk højtalere til stuen som stadigvæk kunne give en anstændig lyd. Mit valg faldt på Pioneer LX01 hvor forstærkeren sidder i Sub'en og der er tilknyttet et styrepanel og en HDD optager. Jeg har set det kan købes brugt for 7.000:

Jeg mener ikke at den vejl. pris i sin tid var 25.000. Jeg mener jeg gav et sted mellem 15-20.000.

Det  spiller (synes jeg) super godt i forhold til at højtalerne er så små.

Jeg har ikke hørt et tilsvarende Bose-system så jeg kan desværre ikke komme med en sammenligning.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu