recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 60" tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af 60" tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trucks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af 60" tv
    Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:31

Er i kæmpe dilemma om mit valg af 60" tv. På den ene side har jeg Pioneer 600A og på den anden LG PS8000. Jeg ved at Pioneer har et bedre billede end LG, men LG er 15.000 kr. billigere !!! (og det kunne være dejlig med en ny forstærker og et par højtaler inden for budgettet)

Jeg går op i billedkvalitet, men er ikke fanatisk og ej heller ekspert. Omvendt gider jeg ikke nøjes med et halvt godt tv (LG) hvor oplevelsen bliver forstyrret af billedstøj og lign. og jeg frygter at jeg fortryder hvis jeg køber LG. Men jeg har desværre ikke set LG og kender ingen steder hvor man kan det, så hvad ville i råde mig til at købe? (Jeg har i øvrigt heller ikke set Pioneer, men har for pålidelige kilder at det er state of art)

Til info. kan jeg oplyse at jeg i dag har et Philips 9703h (topmodel for ca. 3 år siden) og at jeg gerne skulle have lignende billedkvalitet eller bedre i mit nye fjernsyn.

TAK FOR INPUT

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:37

Hvis du har yousee eller anden ekstern tuner kan du spare på skærmen ved at vælge pioneer krp-600m den kan købes til omkring 33k hos sparshop ummidelbart er det kun 8-10k dyrere end den LG du har kig på..

Men KRP-Skærmen er state-of-the-art den har et helt fantastik billede.. om den er for dyr i forhold til den anden kan vel kun du vurdere

Mvh

René
Til top
Trucks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:54

Jeg har yousee så jeg kan jo købe 600M, og derfor få den til 33K, men LG koster ca. 18K så forskellen er stadig omkring 15K hvilket er virkeligt meget. Så spørgsmålet bliver om den er 15K værd i forhold til LG ? Jeg kan godt leve med at Pioneer har bedre sort niveau end LG, men jeg vil ikke kunne leve med støj på billedet, dårlig panorering mv.

Redigeret af Trucks - 29-Juni-2009 kl. 22:56
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:57
Det kommer lidt an på personen. Jeg ville købe Pioneer, men hvis du kunne finde et sted, hvor du kunne se LG'en, ville det være bedst.
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 08:05
det kommer an på ens behov. Hvis det bare er til almindelig tv og en film engang i mellem og du var tilfreds med Philips 9703h. Tror jeg godt en LG kan dække dit behov. Men hvis du ser en del film så er pioneer kongen.
den er også mere prisen værd. En LG er ikke i nærheden af en pioneer. Men omvendt så slå en LG sikkert din Philips 9703h på alle områder. 
har set samme model som du har af phillips og en LG har nogenlunde samme billede som en panasonic pz80 FULL HD fra 2008.

Redigeret af xcardman - 30-Juni-2009 kl. 08:10
Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 14:05
Jeg ville købe LG'en hvis jeg var dig fordi der er to sider af en film nemlig
billede og lyd med Pioneer får du kun dækket det ene behov, men hvis du
køber LG så har du også råd til et fornuftigt anlæg. Køb den på nettet så hvis
du ikke er tilfreds kan du sende den retur.

Redigeret af Mr. Pioneer - 30-Juni-2009 kl. 14:06
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu