recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af 65"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af 65"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jon@s Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jon@s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af 65"
    Sendt: 18-Oktober-2019 kl. 12:11
Ja denne har sikkert været mange gange med hvilket 65" til en fornuftig pris. Samme gælder sig her, dog med det tvist at det skal kunne optage til ekstern disk OG have undertekster med?
I samme. Hvad kigger man efter og kan det lade sig gøre at få underteksterne med? Det har You"NOT"See jo så "smukt" sorteret fra på deres boks :( (virkelig plat - den info kan da fylde et minimum?)
Samsung PS50C685 + LE40M87, Pioneer VSX 921-K, Dali 404 Front, Dali Fazon LCD Bag, B&W CMC Center, QNAP TS-239PRO, PS4
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2019 kl. 12:54
Hvad er en fornuftig pris? :-)
Til top
Jon@s Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jon@s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2019 kl. 13:05
Altså nu så jeg i anden tråd at der findes fornuftig 75" til under 9999, såååå tænker 5-6000Kr :)
Samsung PS50C685 + LE40M87, Pioneer VSX 921-K, Dali 404 Front, Dali Fazon LCD Bag, B&W CMC Center, QNAP TS-239PRO, PS4
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2019 kl. 23:58
Nu går TV jo altså ikke efter kiloprisen. Fordi der er et godt tilbud på et TV i én størrelse, er der ingen garanti for, det samme gælder i den størrelse, man selv er interesseret i, da priserne svinger meget op og ned.
Et TV som næsten altid bliver anbefalet er dette Sony årgang 2018:


Det ligger måske lidt over dit budget, men du får hvad du betaler for, og det er et TV, der ligger i klassen et eller to hak under OLED, som har det bedste billede på markedet, som det ser ud i dag, og er nok det billigste, som jeg vil kalde for et "ordentligt TV.
Andre fornuftige bud i klassen, ser ud til at være udsolgt. De prisfornuftige TV, som regel er TV fra sidste år, hvor lagrene er ved at være tømte.

Hvis du er bekendt med, hvad et IPS-panel har af egenskaber, er denne topmodel fra Philips også et lækkert TV, men HDR-gengivelse er ikke dets stærkeste side, til gengæld har det Ambilight, som nogle har stor glæde af:


Hvis du vælger ikke at give mere end 5 - 6.000 kr. for et 65" TV, skal du bare kigge tilbudsaviserne igennem, og vælge det mærke og model, der tiltaler dig mest, da der ikke er nogle, der udmærker sig specielt efter min mening...


Redigeret af Supergris - 19-Oktober-2019 kl. 00:12
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Jon@s Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jon@s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2019 kl. 09:01
Tak for svar og ja sikkert "et sikkert SONY valg" :)
Hvad med optage funktionen - våger det i denne tråd. Nogen der ved om undertekster kommer med i alle valg? Altså taler om dk-tekster på dk programmer (hvor det er muligt)
Samsung PS50C685 + LE40M87, Pioneer VSX 921-K, Dali 404 Front, Dali Fazon LCD Bag, B&W CMC Center, QNAP TS-239PRO, PS4
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2019 kl. 20:57
jeg har selv lige udskiftet mit gamle panasonic tv plasma, som i lige lige - da købet af nyt tv var i gårSmileher kiggede jeg i samme prisklasse som dig, da tvet bare til hverdags brug, for når filmen skal ses, bliver det alligevel over projektor.

Jeg kiggede på LG 65SM8200 og en panasonic TX58GX830, begge to var/er på i denne uge, besøgte power et par gange, hvor jeg imellem tiden læste anmeldser, det endte med at jeg to en USB stick med hvor gravity var på, for at teste begge fjernsyns sort niveau, her endte det med at blive panasonic som var vinderen i mine øjne, og ikke nok med det, så har den også alt ekstra udstyr med som Dolby Vision, Dolby Atmos, HDR10+, HDMI 2.1 version. alt sammen nogle ting som LG ikke havde i deres program på den model jeg kiggede på, for så skal man op 65SM8600, men så snakker vi også en helt anden pris.

men ja, jeg har pladsen og endelig også ønsket om en 65", men efter som at 65" i 830 serien koster på den anden siden af 11.000kr, blev den hurtigt valgt fra. Da man så lige så godt kan vælge en OLED skærm i stedet for, når man snakker i den prisklasse.


Redigeret af Vilstrup - 24-Oktober-2019 kl. 20:59
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 05:43
Panasonic GX830 har ikke HDMI 2.1. Hvis du har fået det at vide, så er det en fejl.

I år har kun LG HDMI 2.1. Forhåbentlig bliver det mere udbredt blandt producenternes næste år.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Panasonic GX830 har ikke HDMI 2.1. Hvis du har fået det at vide, så er det en fejl.

I år har kun LG HDMI 2.1. Forhåbentlig bliver det mere udbredt blandt producenternes næste år.

Tjek venligst Panasonic’s hjemmeside, jo der en enkelt hdmi som har 2.1version eller kan software opdateres så den har samt har også set det et sted inde i tv’ets menu


Redigeret af Vilstrup - 25-Oktober-2019 kl. 07:41
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 08:25
Nej, det er ikke korrekt. Der er ingen HDMI 2.1 porte i Panasonics 2019 TV.

Det er rigtigt, at der er en enkelt HDMI 2.1 funktion, som kan implementeres på HDMI 2.0 porte. Det er den såkaldte ALLM (Auto Low Latency Mode). Det er dog noget helt andet end en HDMI 2.1 port.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nej, det er ikke korrekt. Der er ingen HDMI 2.1 porte i Panasonics 2019 TV.

Det er rigtigt, at der er en enkelt HDMI 2.1 funktion, som kan implementeres på HDMI 2.0 porte. Det er den såkaldte ALLM (Auto Low Latency Mode). Det er dog noget helt andet end en HDMI 2.1 port.

Okay det kan også nemt tænkes, gik bare ud fra at den havde det når det stod sådan
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 08:33
Man skal desværre kigge sig godt for i disse tider.

Jeg tror helt afgjort, at det vil snyde nogen, og når tiden så kommer til, at man rent faktisk skal bruge en HDMI 2.1 port - f.eks. med næste generation af spilkonsoller - så er der nok nogen, som bliver slemt skuffet. Ouch
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Man skal desværre kigge sig godt for i disse tider.

Jeg tror helt afgjort, at det vil snyde nogen, og når tiden så kommer til, at man rent faktisk skal bruge en HDMI 2.1 port - f.eks. med næste generation af spilkonsoller - så er der nok nogen, som bliver slemt skuffet. Ouch

Det tror jeg helt bestemt at du har ret i. Heldigvis er det ikke noget jeg pt skal bruge. Måske om nogle år men den tid den glædeBig smile
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu