recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af afspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af afspiller
    Sendt: 26-Januar-2011 kl. 09:37
Ok here goes. i har sikkert lagt mærke til jeg er kommet med nogle dumme spørgsmål til streamere de sidste par uger :)

Det jeg "meget" simpelt leder efter en afspiller der fungere noget ala XBMC altså med cover art, info osv. som man selv har mulighed for at ændre.

Den skal kunne afspille de gængse formater med undertekster som de fleste på markedet kan :)

Der hvor problemet så kommer, er at jeg vil have en løsning der kan afløse min PS3. Altså den skal kunne streame fra NAS med cover art. og afspille BD med 1080p

Troede egentlig at en HTPC ville være løsningen. Men det ser umiddelbart ikke helt så nemt og billigt ud som først antaget ;)

Har siddet og kigget på en Popcorn Hour C200. men ud fra de videoer og reviews jeg har læst kan jeg ikke helt finde ud af hvor god BD delen i den er.

Nogen gode forslag til noget kan disse ting? eller er den eneste reelle løsning en HTPC og en stand alone BD afspiller?

Bugdet ca 3000kr.

Morten
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 09:43
Uh jeg læser lige med her... når du stiller det så simpelt op så er mine krav faktisk de samme, altså "streame fra NAS med cover art. og afspille BD med 1080p"

EDIT: øv, nej jeg vil også kunne optage TV Smile


Redigeret af Henrik K Kristensen - 26-Januar-2011 kl. 09:44
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 10:09
blu ray afspilning på popcornhour c-200 er god afspillet via NAS, jeg startede med at have drev i min.. men det droppede jeg hurtigt, alle blu ray ligger nu på NAS med menuerne klippet fra, så start af film sker på under 5sek... men dengang kunne jeg ikke se forskel på drevafspillet eller NAS afspillet.
 
Man kan iøvrigt lave en indstilling på popcornhour c-200 hvor man kører simpel bd menu, så den springer de "langsomme" menuer over.. MEN jeg ved ikke om det også gælder med internt drev og en skive i afspilleren.
Mvh

René
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 11:11
Den skal kunne afspille skiverne. fordi jeg gider ikke ligge hele BD op på min NAS det er jeg simpelthen for doven til :p

Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu