recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af  antenne udtag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af antenne udtag

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 12:25
Inden du bestiller, vil jeg anbefale at du laver en tegning af projektet og poster herinde.

Jeg har læst tråden og forstår ikke præcist hvad du vil lave.

Og hvis du ikke ved hvad forskellen på en slut og sløjfedåse er. Ja så kommer du let ud i problemer.

Held og lykke med projektet.Smile

Til top
vesterby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 13:48

har da en lille skitse over projektet

Vesterby

Samsung UE55F7005

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 07:37

Jeg kan huske at have set et billede af et udtag med antenne, radio, og 2 stk rj45 stik

Det var dansk produceret, men jeg kan ikke finde det igen Cry

Redigeret af vesterby - 01-December-2010 kl. 09:05
       Vesterby

Samsung UE55F7005

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja det er det de er, så er det en stjerne montering, så kan der bruges slutdåse begge steder, ikke hvis det er en sløjfe løsning man vælger.
Tror jeg roder lidt rundt i detOuch
Det udtag der skal sidde ved altiboxen vil jeg bruge til at sende antennesignalet ud til de andre steder via rf modulatoren, skal det så stadigvæk være en slut dåse?
mvh
vesterby
       Vesterby

Samsung UE55F7005

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 11:34
TV signal kommer ind på komtoret.? Skal så videre til Køkken/Alrum.?, og videre til stue, korrekt? Så skal der en sløjfedåse i køkken/alrum, og en slutdåse i stue. Du her så ikke brug for udtag med Radio, da det ikke modtages via STBen, der er kun TVsignalet. Så vidt vides fås der ikke udtag med kun TV tilslutning. Via RF vil kvaliteten på signalet ikke være videre god, (Analog signal) ej heller vil der være stereolyd eller HD. Ligeledes kan der jo så kun ses samme program på diverse TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

TV signal kommer ind på komtoret.? Skal så videre til Køkken/Alrum.?, og videre til stue, korrekt? Så skal der en sløjfedåse i køkken/alrum, og en slutdåse i stue. Du her så ikke brug for udtag med Radio, da det ikke modtages via STBen, der er kun TVsignalet. Så vidt vides fås der ikke udtag med kun TV tilslutning. Via RF vil kvaliteten på signalet ikke være videre god, (Analog signal) ej heller vil der være stereolyd eller HD. Ligeledes kan der jo så kun ses samme program på diverse TV.
Tvsignalet kommer ind på kontoret og bliver ledt til altiboksen inde i stuen via et net kabel, derfra skal signalet videre til køkkenet. Er der andre muligheder end rf  til at sende signalet videre til køkken osv
       Vesterby

Samsung UE55F7005

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 13:52

Det kan jo også hvis ikke afstanden er for lang gøres med HDMI.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu