recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Blu Ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Blu Ray afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MrPetaah Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-December-2011
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrPetaah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Blu Ray afspiller
    Sendt: 26-December-2011 kl. 14:16
Hej folkens.

Jeg er en nogenlunde komplet newbie hvad angår hjemmebiograf/blu ray/surround sound, og ønsker derfor lidt råd på vejen - først og fremmest med en blu ray afspiller. 
Jeg har aldrig før haft et hdtv, blu ray afspiller eller et surround system. Jeg har indtil nu bare brugt min computer som afspiller af dvd'er, og nu har jeg simpelthen fået nok. År 2012 er trods alt lige om hjørnet, og det er sgu på tide at opgradere til blu ray.

Jeg ER en video/audiophile, men ikke den rigeste af slagsen.
Jeg har prøvet at studere hjemmebiografsmarkedet på nettet, og jeg må sige, det er sgu svært ikke at blive mere forvirret end man var tidligere, med alle de forskellige hardwareprodukter der findes (ja både blu ray afspillere, hdtvs og surround anlæg). 

Jeg vil her gerne starte med at høre jeres bud på en blu ray afspiller der kan det hele og som stadig holder sig på et fornuftigt prisniveau. Når jeg siger "kan det hele" så mener jeg "har det jeg skal bruge", hvilket groft sagt er: 3D afspilning, opskalering af DVD til 1080p, selvfølgelig afspilning af diverse video of audio-formater og gerne indbygget wifi. 
Derudover skal den jo også have et fantastisk godt billede samt lyd. Jeg har nogen steder læst at det er stærkt begrænset hvor afvigende et billede blandt diverse blu ray afspiller egentlig er, og at alle "mid-range" afspillere sådan set er ens hvad billedekvalitet angår. Er dette korrekt? Hvis ja, jamen hvad er så forskellen på fx. en blu ray afspiller til 3000kr og 5000kr?

Jeg har også læst flere steder, at dyrere afspillere har 2 hdmi outputs. Kan disse bruges til andet end hvis ens receiver ikke er 3D kompatibel? - Jeg har jo ingen receivere i skrivende stund, så hvis jeg i fremtiden køber en der er 3D kompatibel, kan jeg så være ligeglad med dette? Det andet hdmi output kan evt. ikke bruges til at kobles til en computer, så man kan afspille blu rays via den?

Jeg har overvejet 2 vidt forskellige blu ray afspillere. Først den lidt billigere; Pioneer BDP-440 som fås regionskodefri (dejlig lille bonus) for 2800kr hos Laserdisken
Så har vi den afspiller som jeg synes alle himler op omkring, og som burde være en af de bedste af slagsen; Oppo BDP-93EU som fås for 4800 (regionskodet, da jeg synes det nu bliver for dyrt at få den kodefri) hos AV-Connection.dk

Regionskoder aside, hvorfor er Oppo'en så meget bedre end Pioneer'en? Den har 2 hdmi outs plus en gang 7.1 kanals analoge outputs (hvilket jeg da nok heller ikke kommer til at bruge, da jeg har tænkt mig at købe en receiver i fremtiden). Det eneste jeg ærger mig lidt over med hensyn til Pioneer'en er dens manglende trådløse wifi. 
Jeg ønsker egentlig bare det bedste billede og den bedste lyd, og det leder mig så tilbage til mit tidligere spørgsmål; om der er forskel i afspillernes afbildning af disse?
...og er der forresten nogle overvejelsesværdige andre blu ray afspillere jeg har overset, som måske ligger i en prisklasse imellem disse to?

(Som en hurtig indskydelse har jeg lige opdaget Asus O!Play BDS-700 som ifølge Altomdata.dk kommer til at ligge på en 1800kr Shocked. Måske det er værd at vente på den?)

Hvad er jeres meninger om min situation?
Mit ønske er bare ikke at lave et fejlkøb, men i stedet købe en afspiller jeg ikke vil komme til at udskifte i mange år.

Det blev én lang smøre, og jeg er yderst glad hvis I overhovedet har gidet at læse helt hertil. 

Ellers på forhånd mange gange tak for jeres tålmodighed og hjælpsomhed,
Daniel

Redigeret af MrPetaah - 26-December-2011 kl. 14:49
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af MrPetaah MrPetaah skrev:

Hej folkens.

Velkommen til recordere.dkSmile

Jeg er en nogenlunde komplet newbie hvad angår hjemmebiograf/blu ray/surround sound, og ønsker derfor lidt råd på vejen - først og fremmest med en blu ray afspiller. 
Jeg har aldrig før haft et hdtv, blu ray afspiller eller et surround system. Jeg har indtil nu bare brugt min computer som afspiller af dvd'er, og nu har jeg simpelthen fået nok. År 2012 er trods alt lige om hjørnet, og det er sgu på tide at opgradere til blu ray.

Jeg ER en video/audiophile, men ikke den rigeste af slagsen.
Jeg har prøvet at studere hjemmebiografsmarkedet på nettet, og jeg må sige, det er sgu svært ikke at blive mere forvirret end man var tidligere, med alle de forskellige hardwareprodukter der findes (ja både blu ray afspillere, hdtvs og surround anlæg). 

Jeg vil her gerne starte med at høre jeres bud på en blu ray afspiller der kan det hele og som stadig holder sig på et fornuftigt prisniveau. Når jeg siger "kan det hele" så mener jeg "har det jeg skal bruge", hvilket groft sagt er: 3D afspilning, opskalering af DVD til 1080p, selvfølgelig afspilning af diverse video of audio-formater og gerne indbygget wifi. 
Derudover skal den jo også have et fantastisk godt billede samt lyd. Jeg har nogen steder læst at det er stærkt begrænset hvor afvigende et billede blandt diverse blu ray afspiller egentlig er, og at alle "mid-range" afspillere sådan set er ens hvad billedekvalitet angår. Er dette korrekt? Hvis ja, jamen hvad er så forskellen på fx. en blu ray afspiller til 3000kr og 5000kr?

Jeg er som så ofte før, en kende uenig med flertallet, der kan være mindre forskelle i både billede - og lydkvalitet mellem billigere, og lidt dyre afspillere. Og jeg har haft et hav af dem inden for mine dørere.

Jeg har også læst flere steder, at dyrere afspillere har 2 hdmi outputs. Kan disse bruges til andet end hvis ens receiver ikke er 3D kompatibel? - Jeg har jo ingen receivere i skrivende stund, så hvis jeg i fremtiden køber en der er 3D kompatibel, kan jeg så være ligeglad med dette? Det andet hdmi output kan evt. ikke bruges til at kobles til en computer, så man kan afspille blu rays via den?

Køber du senere en 3D receiver er det ligegyldigt med en afspiller med 2 HDMI udgange.

Jeg har overvejet 2 vidt forskellige blu ray afspillere. Først den lidt billigere; Pioneer BDP-440 som fås regionskodefri (dejlig lille bonus) for 2800kr hos Laserdisken
Så har vi den afspiller som jeg synes alle himler op omkring, og som burde være en af de bedste af slagsen; Oppo BDP-93EU som fås for 4800 (regionskodet, da jeg synes det nu bliver for dyrt at få den kodefri) hos AV-Connection.dk

Jeg ville uden tvivl gå efter Oppo´en - den kan det hele, og den gør det godt. Du kan i øvrigt selv modificere din Oppo, så den bliver regionsfri - hvis du senere ønsker dette.

Regionskoder aside, hvorfor er Oppo'en så meget bedre end Pioneer'en? Den har 2 hdmi outs plus en gang 7.1 kanals analoge outputs (hvilket jeg da nok heller ikke kommer til at bruge, da jeg har tænkt mig at købe en receiver i fremtiden). Det eneste jeg ærger mig lidt over med hensyn til Pioneer'en er dens manglende trådløse wifi. 
Jeg ønsker egentlig bare det bedste billede og den bedste lyd, og det leder mig så tilbage til mit tidligere spørgsmål; om der er forskel i afspillernes afbildning af disse?
...og er der forresten nogle overvejelsesværdige andre blu ray afspillere jeg har overset, som måske ligger i en prisklasse imellem disse to?

(Som en hurtig indskydelse har jeg lige opdaget Asus O!Play BDS-700 som ifølge Altomdata.dk kommer til at ligge på en 1800kr Shocked. Måske det er værd at vente på den?)

Kender den ikke.

Hvad er jeres meninger om min situation?
Mit ønske er bare ikke at lave et fejlkøb, men i stedet købe en afspiller jeg ikke vil komme til at udskifte i mange år.

Det blev én lang smøre, og jeg er yderst glad hvis I overhovedet har gidet at læse helt hertil. 

Ellers på forhånd mange gange tak for jeres tålmodighed og hjælpsomhed,
Daniel

Held og lykke med valget DanielTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 17:49
Det er et spørgsmål som vil jeg sige er beregnet til en krystalkugle, når du ikke har defineret ,hvad grej du har, da en en Bluray afspiller uden matriale ,eller fremviser (tv) ikke giver nogen mening ! Men kan sige som "debutant" har elgiganten en afspiller til Kr.399. så har du hvertfald ikke tabt det store.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 17:53
har kødt en D5300 til den gamle fra samsung, var faktisk imponeret

Lydsvagt drev, BD er som BD nu er, og skulle understøtte alle lyd formatet..

samt den kan afspille alt MKV du smider efter den, er da lidt imponeret gav lidt over 600 hos dustin home..

så for få penge kan du få meget, og ja hvis du virkelig skal bruge 1080p opskalering af DVD, så snakker vi vel OPPO eller f.eks. Cambridge hos Hifiklubben mener den heddder noget med 640..

de er også prisfornuftige

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu