recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Blu-Ray brænder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Blu-Ray brænder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Blu-Ray brænder
    Sendt: 26-Maj-2014 kl. 06:11
Hej

Nogen der har gode erfaringer med køb af en Blu-Ray brænder. Må gerne være en ekstern.
Forslag modtages med kyshånd

Jesper

Redigeret af Packer - 26-Maj-2014 kl. 06:53
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 17:55
Hej

Slet ikke nogen der har et par forslag

Jesper
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 20:00
Jeg har selv to stk. Plextor PX-LB950SA som jeg er super tilfreds med.
Har aldrig haft en fejlbrændning på dem.
Det er dog interne drev.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 11:07
Jeg har anskaffet en Pioneer BDR-XD05T - lille, ekstern brænder som får strøm via USB 3.0 og dermed ikke har behov for en ekstern strømforsyning.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 11:53
Jeg har også haft diverse Plextor brændere (interne) gennem tiden. Der er ALDRIG problemer.
Så man kan jo evt. købe et eksternt kabinet, og så smide en Plextor intern brænder i.

M.v,h.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 12:24
Har også benyttet Plextor, Pioneer, NEC og Sony-Optiarc - har aldrig oplevet problemer med noget af det.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 13:05
Samsungs billigste fungerer fint her.
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 13:49
Hej

Jeg takker for alle de gode anbefalinger.

/Jesper
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg har anskaffet en Pioneer BDR-XD05T - lille, ekstern brænder som får strøm via USB 3.0 og dermed ikke har behov for en ekstern strømforsyning.

Rigtigt godt valg, for lige præcis hvad BD brændere angår, så er der stadig Pioneer i hvor der står Pioneer på ( Pioneer DVD brændere produceres af BTC).

Derimod kan jeg ikke anbefale at købe Plextor. Det er kun et navn i dag, som Lite-on for øvrigt ejer. Der er i det hele taget ikke mange producenter af optiske drev tilbage. Størstedelen af drev produceres af Lite-on i dag og Samsung i dag.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 20:42
Og Lite-on er ejet af JVC, som igen er ejet af Panasonic...

M.v.h.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og Lite-on er ejet af JVC, som igen er ejet af Panasonic...

M.v.h.

Det ved jeg nu ikke noget om, men det er meget muligt.

Min pointe var mere, at der ikke er grund til at betale for Plextor navnet, når du lige så godt kan købe det originale Lite-on produkt billigere. Eller også styre helt udenom og gå efter en (ægte) Pioneer. Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 23:54
LOL

Jeg tror ikke at du har været i nærheden af Lite-on kontra Plextor drev!? Hvor en Lite-on lyder billigt og larmer som en gammel støvsuger, så er et Plextordrev nærmest lydløst, ligesom der er noget fremragende software til Plextor, hvor du kan styre alt - selv laserens styrke, antal brændte skiver/timer, offtrack indstilling m.v.

Der er ingen sammenligning på de to drev, samme producent eller ej!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu