|
Valg af brugt Reciver til hjemmebiograf |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jimmi1311 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Maj-2017 kl. 11:02 |
Hej Alle
Jeg er på udsigt efter en brugt Surround reciver til min dedikeret hjemmebiograf. Jeg har fundet frem til nedestående på dba.dk, men har ikke så meget viden om det så håber at I kan lede mig i den rigtige retning - Hvor får jeg mest for pengene. Jeg har et 5.1 system og har ikke planer om at udvide det til mere. På forhånd tak :-) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville gå efter Denon AVR 4308. Godt med muskler er vigtigt i en hjemmebio.
Onkyo er desværre nogo pga hdmi board nedbrud. |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
Generelt er de forskellige receivere prissat helt håbløst. En 9 år gammel AVR 4308 til 3.900! Den burde koste maks 1/4.
Ud fra ovenstående ville jeg nok gå efter Sony Str-d1040, da den er den nyeste model af ovenstående, og har generelt fået god kritik. Dog bør den ikke koste over 2K efter min mening. Til de brugtpriser ville jeg overveje at kigge efter en ny.
|
|
![]() |
|
KristianL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-September-2008 Sted: Vanløse Status: Offline Point: 75 |
Jeg vil faktisk anbefale Onkyo 875 til den pris. Jeg har haft min i en del år nu og har været rigtig glad for den. Masser af power, god lyd og features.
Det er først fra 806/876 serien og frem at de døjer med dårlige HDMI boards.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Er det prislejet du kigger i?
|
|
![]() |
|
jimmi1311 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
Ja, det er prislejet og super med input vedr. priserne. Jeg tænker jo heller ikke at de bliver solgt til prisen.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Hvis argumentet går på mange muskler som Kampus siger, havde jeg nok bare nappet den her, som æder alle de andre til morgenmad så snart der er træk på 5 kanaler eller mere:
Pioneer SC-LX73 Du skal bare lige nævne du ikke kan bruge hans højttalere og at du har 3000,- og gøre godt med. Mere ville jeg absolut ikke tilbyde. Og alle de ovenstående som du linker til max 2000,- |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1687 |
Vær opmærksom på at der nok ikke er noget af det der der understøtter HDCP 2.2 eller HDR. Dvs nytten af HDMI switchen er meget begrænset, hvis ikke lige frem en hindring. - Alt efter hvad du har planlagt.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Tjøvs da egentlig jeg har meget nytte af min oldnordiske pre HDCP 2.2 crap/ubrugelige HDR HDMI "switch". Chancen for han har planlagt 4k og den dur er vel ufattelig lille når man kigger receiver i det prisleje og alder. |
|
![]() |
|
Nej, ingen planer om 4K i den nærmeste fremtid. Der bliver ikke før at man kan købe en 4K projektor til under 10K.
Men takker for de gode indspark. Jeg vil prøve at kigge lidt mere på den Pioneer 😀👍 Mvh Jimmi |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Har selv SC-LX83. Begge er med B&O's Icepower udgangstrin, og ikke til at tvinge i knæ, selv med svært drevne B&W højttalere. |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
Der er også en Yamaha Rx-a850 aventage receiver på dba til 4500.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |