recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af centerhøjttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af centerhøjttaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MrFranke Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af centerhøjttaler
    Sendt: 21-Maj-2011 kl. 08:52
Jeg står og skal have en ny centerhøjttale til mine B&W DM683. Hvis man spørger i HIFI-Klubben, siger de straks at man skal have HTM61 da den passer til/er bygget til DM683. Nu kan man så bare læse flere steder, at højttaleren er noget skrammel (der er sådan delte vande omkring hvor god den er).
 
Jeg skal selvfølgelig hører hvordan den lyder i HIFI-klubben, men jeg vil gerne høre om andre har nogle ideer til valg af center. Måske B&W HTM62 måske B&W CMC eller måske noget helt andet!
 
En ny center skal selvfølgelig matche mine fronthøjttalere!
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 09:59
Hifiklubben har skrevet stykpris på DM683, det må betyde at du kan købe en enkelt og lægge under tv'et, hehe. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 11:25
HTM61 er da ellers "storebror" til HTM62. Og den performer helt ok til mine 4x8" fronter. HTM61 er så bestykket med en større enhed for dybere bas, og det ville jeg foretrække, da det gælder om at få så ens lyd som muligt i de tre front højttalere Wink
Til top
MrFranke Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 19:10
Hvad B&W's egen XTC, kan den bruges i stedet for HTM61
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Status: Offline
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 21:50
Du kan vel prøve at høre alle 3 centerhøjtalere i klubben. Selvfølgelig sammen med fronterne DM683. Jeg fik ihvertfald lov til at høre alle de højtalere, jeg pegede på, inden jeg købte :)
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 20:17
Det er kun dig, der kan afgør hvilket af de center højttalere er bedst, når det sagt så er det ikke noget som forhindrer dig i at lytte til nogle andre mærker end B&W.
Det med at de skal matche din front højttalere er jo ikke nødvendigvis så vigtigt mere, hvis du vel og mærke har en surround receiver med room-correction function.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu