recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Dali baghøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Dali baghøjttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Dali baghøjttalere
    Sendt: 04-Juni-2020 kl. 17:34
Jeg står og skal have mig et par baghøjttalere, og jeg kigger lidt på to modeller. Den ene er Dali Oberon On Wall og den anden er Dali Ikon On Wall MKII. Hvilken model er bedst af de to?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 19:56
Dali Ikon on Wall II er en udmærket højttaler, som jeg personligt vil foretrække frem for Oberon. Den har en 6½" bas/melletone, hvor Oberon har en 5 1/4". Det forklarer bl.a. forskellen i følsomhed (88,5dB 6ohm vs. 86,5dB 6ohm). 

Jeg har et sæt Dali Ikon on Wall hængende som sekundære højttalere. Dem er jeg godt tilfreds med. De kan også fås brugt til fornuftigere priser (~2K for et sæt).
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu