recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af DVB-C boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af DVB-C boks

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 08:37
til orientering så sælger bilka i den kommende uge en pris billig dvb-c modtager med mpeg2+4 og hdmi så den kan tage dr hd

ligeledes kan den optage på ext harddisk

prisen er 499 hvilket må siges og være ok pris ifh til aldis boks til 800
Til top
Dankaihoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 10:46
Er der nogen der kender den fra Bilka - jeg tænker på at Aldi boksen jo blev omtalt herinde og at den havde nogle problemer. Har ikke kunne finde nogen anmeldelser af den.

Mvh

Dan
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Status: Online
Point: 719
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Dankaihoj Dankaihoj skrev:

Er der nogen der kender den fra Bilka - jeg tænker på at Aldi boksen jo blev omtalt herinde og at den havde nogle problemer. Har ikke kunne finde nogen anmeldelser af den.

Mvh

Dan
Bilka boksen og Aldi boksen er identiske bortset fra navnet. Det er samme firmaadresse, der leverer begge.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Hvor ser du, at USB-tilslutningen kan anvendes til PVR? Ifølge manualen er den til overførsel af kanalopsætning og update af firmware.

Den eneste boks, der giver fuld funktionalitet på YouSee er deres Samsung-boks med harddisk og jeg forstår egentlig ikke at folk har så travlt med at kigge efter alternativer.
Dine sidste to linier, er det ikke netop denne funktion som er i de Nye Fladskærmes Tunere? Nu tænker jeg også på forbrugerstyrelsen, eller skal man anskaffe et ekstra Tv for have en sådan tuner ___ som man måske  Big smile alligevel ikke kan sende signalet til Sin Største skærm Wink 
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:58
Hej, er der nogen der ved om Bilka i københavnsområdet har den boks (Ishøj eller Fields)?

Hilsen Jørgen
Til top
mimse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 14:07
Har i går fået denne ind af døren.

WOW! Den virker bare og super kvalitet. Bestilte den i Tyskland og fik den fire dage efter. Satte den op til dansk sprog i menuerne!, monterede IRDETO modul i hvori jeg satte mit Stofa kort. Efter kanalsøgning afprøvning af optagelse til usb-harddisk (2,5" 500GB) ALT VIRKER PERFEKT!
Bestilt for 179,90 Euro incl. forsendelse her:

Syntes bedre om den end min Zaptor boks på alle punkter. Den kan dog ikke "start-forfra"

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Hej, er der nogen der ved om Bilka i københavnsområdet har den boks (Ishøj eller Fields)?

Hilsen Jørgen
jeg har lige haft boksen hjemme ,for at blot og få den til og virke på yousee så kræver det en større videnskab ,det er precis samme boks som den aldi sælger blot med andet navn

billed kvaliteten er grumset ,der er stort signal tab hvis man looper videre til tv så får du mosaik på skærmen på tv´s kanaler

menuerne er logiske og pvr delen så ok ud

alt i alt spar de 500 kr og lej en yousee boks

jeg ved godt at jeg har tidligere været fortler for de billige bokse men de overbeviser desværre ikke
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 10:32

Tak for info. Det kunne godt lyde som om du har et svagt signal ? Det med mosaik har jeg også set når jeg bruger min DVB-T tuner i tvet og jeg bruger kabel-tv (Yousee, mellempakken). Så det er derfor jeg mangler en dvb-c tuner, tænkte at boksen her kunne bruges. Men den er udsolgt

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 10:39

Tak for info. Det kunne godt lyde som om du har et svagt signal ? Det med mosaik har jeg også set når jeg bruger min DVB-T tuner i tvet og jeg bruger kabel-tv (Yousee, mellempakken). Så det er derfor jeg mangler en dvb-c tuner, tænkte at boksen her kunne bruges. Men den er udsolgt

hvad gør man ved et svagt signal kablet går direkte fra vægen til tv´v ca 7m

kan det skyldes at da aplus instalerede deres 3 stik dåse med data der rev de hårdt i kablet med en tang ,kan se der næsten ingen skærm er der forbinder stikket .

antenne foreningenen (tuk)siger blot det er som det skal være og blæser på vores problem
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 10:49
Altså ingen skærm i vægstikket, hvis du åbner dåsen? Så skal du nok have en montør forbi, hvis du ikke selv kan forbedre det. Mon ikke de har en garanti som dækker, hvis du har fået det lavet for nylig og kan vise at der et et synligt problem. Hvis du kunne få en ud, så kan han sikkert måle styrken i dit signal og sige om det er som det skal være.

Ellers kan man få et svagt signal hvis man splitter signalet og ikke bruger de rigtige komponenter til at fordele ud på de 2 kabler.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 10:56

Altså ingen skærm i vægstikket, hvis du åbner dåsen? Så skal du nok have en montør forbi, hvis du ikke selv kan forbedre det. Mon ikke de har en garanti som dækker, hvis du har fået det lavet for nylig og kan vise at der et et synligt problem. Hvis du kunne få en ud, så kan han sikkert måle styrken i dit signal og sige om det er som det skal være.

Ellers kan man få et svagt signal hvis man splitter signalet og ikke bruger de rigtige komponenter til at fordele ud på de 2 kabler.
der er ingen splitter på ,kablet går direkte til tv .

tv´t er et sony den styrke måler der er på dvb-c siden siger på visse kanaler fuld grøn signal på andre er den rød selvom der er billed .

Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 11:22
OK. Med splitter mente jeg at du måske har flere vægstik i huset, men kun et kabel ind i huset. Der hvor "hoved-kablet" deles skal de rigtige komponenter være brugt. Den her side har mere info: http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu