recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af DVB-C udbyder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af DVB-C udbyder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af DVB-C udbyder
    Sendt: 28-Januar-2009 kl. 20:21
Hej alle i gæve digital-TV orakler!

Kæresten og jeg er blevet enige om at købe et fladskærmsTV - og vi vil offre omkring 8.000-9.000 kr på det. Vi har forelsket os i Sony KDL-40W4500. Kæresten fordi huhn synes det er flot (ja hun skal jo også bruge det - hehe) og jeg fordi det har DVB-C tuner, 1080p og så har en række fratures i forhold til 40W4000, som jeg gerne vil give små 2.000 ekstra for.

Godt så.

Så har vi lige surfet lidt rundt på nettet og kunne ret let finde ud af at yousee kunne leveres til vores lejlighed på nørrebro (de har en online søgning, hvor man hurtigt kan se om man kan få yousee). Problemet er så at de åbenbart hverken tilbyder TV3 eller TV3+ ej heller Kanal5 (ja det er kæresten) og kanal4. Har vi misforstået noget.

Er der andre udbydere vi børe kigge efter? Kan det passe at yousee ikke tilbyder ovennævnte.

PS jeg vil gerne undgå TDC hvis vi kan, så al hjælp vil være dejligt. TAK
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 20:26

 

 Selvfølgelig udbyder de da de nævnte kanaler. Kanal 5 også i HD. (delvist i alt fald).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 21:45

Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:


PS jeg vil gerne undgå TDC hvis vi kan, så al hjælp vil være dejligt. TAK

youSee er TDC, men hvis du kan leve med priserne, så er det da på mange måder OK.

Du skal vel blot have mellempakken og hvis i har en Flad, så er en digital boks nok at foretrække.

Det står alt sammen på www.youSee.dk  . Husk at se under digitalt tv også.

Lars

 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 21:51

 

 You See har ikke noget at gøre med TDC, det er et selvstændigt foretagende, godt nok i samme selskab, men ellers intet til fælles. De leverer KabelTV, det gør TDC ikke, de leverer TV ja, men det er IPTV. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 21:57
I min verden er YouSee og TDC dette samme selskab men det er TDC der eje kabler der ligge i jorden og op i lejligheder og nok har kontra med jers antenne forening.

Kan god forstå at du ville undgår YouSee (TDC), se bare alle de tråde der om deres digital boxe og de problmer der er med dem.

Den enste måde at undgår YouSee (TDC) på er at går over til digital TV over satellite, som vist nok er billige end YouSee (TDC) og kan lev. flere HD kanaler.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 22:05

 

 Hovedfordelings nettet ejes af You See, lokal fordelingsnettet af de enkelte antenneforeninger de leverer til, kabler i ejendomme tilhører boligselskaberne.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Du skal vel blot have mellempakken og hvis i har en Flad, så er en digital boks nok at foretrække.

Det står alt sammen på www.youSee.dk  . Husk at se under digitalt tv også.

Lars

 

Hvorfor er en digital boks at foretrække fremfor tuner i TV'et? Jeg har selv tænkt følgende:

For tuner i TV: Kun én fjernbetjening, kun ét menu system.

For bokstuner: Filmleje (i al fald hos yousee), sikkerhed omkring Kompatibilitet med sende nettet.

Er der andre ting?

Det kan godt være jeg er lidt fat dum lige nu - og pisse irriterende - men jeg kan ikke finde noget sted på yousees hjemmeside hvor det står at TV3 kommer med i nogle af pakkerne? Jeg kigger her: 

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Du skal vel blot have mellempakken og hvis i har en Flad, så er en digital boks nok at foretrække.

Det står alt sammen på www.youSee.dk  . Husk at se under digitalt tv også.

Lars

 

Hvorfor er en digital boks at foretrække fremfor tuner i TV'et? Jeg har selv tænkt følgende:

For tuner i TV: Kun én fjernbetjening, kun ét menu system.

For bokstuner: Filmleje (i al fald hos yousee), sikkerhed omkring Kompatibilitet med sende nettet.

Er der andre ting?

Det kan godt være jeg er lidt fat dum lige nu - og pisse irriterende - men jeg kan ikke finde noget sted på yousees hjemmeside hvor det står at TV3 kommer med i nogle af pakkerne? Jeg kigger her: 


Hvis du har den analoge fuldpakke, så har du også de samme kanaler digitalt plus nogle flere, og selvfølgelig adgang til alle HD kanaler, hvis du opretter et HD-abonnement.

Her er hvad der ligger i den analoge fuldpakke:

http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_nye_fp






Redigeret af fast2night - 29-Januar-2009 kl. 08:30
Mvh Hans
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 14:18
Normalt synes jeg ikke jeg er dum, men synes måske jeg let kommer til at virke sådan lige nu.

Dvs. TV3 plus en masse andet er i den analoge kanal pakke, men ikke i den digitale. Dvs. man skal fortsat have det analoge TV signal, sideløbende med de digitale?
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Normalt synes jeg ikke jeg er dum, men synes måske jeg let kommer til at virke sådan lige nu.

Dvs. TV3 plus en masse andet er i den analoge kanal pakke, men ikke i den digitale. Dvs. man skal fortsat have det analoge TV signal, sideløbende med de digitale?

Ja selvfølgelig skal du betale for de analoge kanaler sideløbende med adgang til det digitale spejl - Hvordan tror du ellers de kan hive penge op af lommerne på kunderne?

Det er som jeg tidligere skrev til dig: Det er de samme kanaler du kan modtage digitalt som er i den analoge pakke + nogle ekstra.
Mvh Hans
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Normalt synes jeg ikke jeg er dum, men synes måske jeg let kommer til at virke sådan lige nu.

Dvs. TV3 plus en masse andet er i den analoge kanal pakke, men ikke i den digitale. Dvs. man skal fortsat have det analoge TV signal, sideløbende med de digitale?

Ja selvfølgelig skal du betale for de analoge kanaler sideløbende med adgang til det digitale spejl - Hvordan tror du ellers de kan hive penge op af lommerne på kunderne?

Det er som jeg tidligere skrev til dig: Det er de samme kanaler du kan modtage digitalt som er i den analoge pakke + nogle ekstra.


PLING!!! Så fladt 10øren! Tusinde tak for tålmodigheden og forklaringen - når nu YouSee ikke selv kan gøre det. Jeg trode alt røg digitalt.

Lige nu sidder jeg så med overvejelser omkring et sony uden DVB-C og et med. Der er en pris forskel på 2600 kr, men så giver W4500 også en masse andre features. Nogle do's and dont's om de to forskellige løsninger?
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:



Lige nu sidder jeg så med overvejelser omkring et sony uden DVB-C og et med. Der er en pris forskel på 2600 kr, men så giver W4500 også en masse andre features. Nogle do's and dont's om de to forskellige løsninger?

Jeg ville helt klart vælge et W4500, da i ellers afskærer jer fra adgang til HD kanalerne. At nøjes med de analoge kanaler vil ikke være tilfredsstillende i længden, og så ender det alligevel med at i skal købe en løs digitalmodtager.
Mvh Hans
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu