Min trofaste Sony recorder HXD970 (analog og MPEG-2) skal desværre sættes på førtidspension om et par måneder, når DVB-T lægges om
Så jeg er p.t. ved at samle en HTPC med Windows 7 Home Premium.
Jeg skal kun modtage gratis kanaler på DVB-T, så jeg behøver (indtil videre) ikke tænke på en T2 tuner. Kabel eller satellitmodtagelse er ikke aktuelt.
Jeg har så vidt jeg kan se valget mellem følgende dual-tunere:
-Hauppauge WinTV NOVA-TD-500-HD
-TerraTec Cinergy T PCIe Dual
-Compro E750F
som alle ser ud til at håndtere MPEG-4 m.m.
Er der nogen, som kan give et godt råd til valg af tuner? Jeg lægger vægt på kvalitet frem for pris.
Det er svært for mig at gennemskue nytten af det software, som følger med, da min erfaring med brug af WMC er tæt på nul. Det er vigtigt, at remoten fungerer ordentligt (jeg har bemærket, at den fra TerraTec er verdens grimmeste med en WAF tæt på nul
). Jeg har ”tagantenne” og fine modtagelsesforhold. Og det skal være en dual digital tuner med de behov vi har her i familien.....
Jeg har gennem et stykke tid fulgt med her på forum og gennemtrævlet en masse ældre indlæg, som har været nyttige. Men lige hvad angår valg af digital tuner kunne jeg godt bruge at høre om nogle erfaringer med de tre nævnte.
I øvrigt består HTPC’en af:
- et gl. modded (dæmpet) Antec ATX kabinet med støjsvag PSU
- Intel Desktop Board DH67GD (μATX)
- Intel Core i3 2100T
- 8 GB RAM (heraf 4 GB til RAM-disk/swap/cache/tmp)
- SSD Intel 320 Series 40GB 2.5 SATA med Windows 7 Home Premium
- DVD drev + 1TB harddisk
- Logitech Wireless Touch Keyboard K400
men det er kun til baggrundsorientering (læs: det kan der ikke laves om på lige med det første).
Jeg håber nogen vil ”øse af deres erfaringer” hvad angår DVB-T tunere.
hilsen Karsten
Redigeret af bogman - 03-November-2011 kl. 19:10