recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af DVB-T tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af DVB-T tuner

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af DVB-T tuner
    Sendt: 03-November-2011 kl. 19:09

Min trofaste Sony recorder HXD970 (analog og MPEG-2) skal desværre sættes på førtidspension om et par måneder, når DVB-T lægges omCry  Så jeg er p.t. ved at samle en HTPC med Windows 7 Home Premium.

Jeg skal kun modtage gratis kanaler på DVB-T, så jeg behøver (indtil videre) ikke tænke på en T2 tuner.  Kabel eller satellitmodtagelse er ikke aktuelt.

Jeg har så vidt jeg kan se valget mellem følgende dual-tunere:

-Hauppauge WinTV NOVA-TD-500-HD

-TerraTec Cinergy T PCIe Dual                                                                                                  

-Compro E750F

som alle ser ud til at håndtere MPEG-4 m.m.

Er der nogen, som kan give et godt råd til valg af tuner?  Jeg lægger vægt på kvalitet frem for pris.

Det er svært for mig at gennemskue nytten af det software, som følger med, da min erfaring med brug af WMC er tæt på nul.  Det er vigtigt, at remoten fungerer ordentligt (jeg har bemærket, at den fra TerraTec er verdens grimmeste med en WAF tæt på nulOuch).  Jeg har ”tagantenne” og fine modtagelsesforhold.  Og det skal være en dual digital tuner med de behov vi har her i familien.....

Jeg har gennem et stykke tid fulgt med her på forum og gennemtrævlet en masse ældre indlæg, som har været nyttige.  Men lige hvad angår valg af digital tuner kunne jeg godt bruge at høre om nogle erfaringer med de tre nævnte.

I øvrigt består HTPC’en af:

- et gl. modded (dæmpet) Antec ATX kabinet med støjsvag PSU

- Intel Desktop Board DH67GD (μATX)

- Intel Core i3 2100T

- 8 GB RAM (heraf 4 GB til RAM-disk/swap/cache/tmp)

- SSD Intel 320 Series 40GB 2.5 SATA med Windows 7 Home Premium

- DVD drev + 1TB harddisk

- Logitech Wireless Touch Keyboard K400

men det er kun til baggrundsorientering (læs: det kan der ikke laves om på lige med det første).

Jeg håber nogen vil ”øse af deres erfaringer” hvad angår DVB-T tunere.

hilsen Karsten

Redigeret af bogman - 03-November-2011 kl. 19:10
Til top
RasmusR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af bogman bogman skrev:

Er der nogen, som kan give et godt råd til valg af tuner?  Jeg lægger vægt på kvalitet frem for pris.

Jeg bruger en Digital Devices Duoflex CT (sammen med en S2), og den virker fortrinligt.

Når du ikke skal dekode kanaler eller lignende, virker den direkte i WM7.

/Rasmus
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 08:09
Jeg kan anbefale Terratecs og Sandbergs USB tunere. De virker også fortrinlige og er ikke kræsne med signalet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 09:31

Jeg skal kun modtage gratis kanaler på DVB-T, så jeg behøver (indtil videre) ikke tænke på en T2 tuner.  Kabel eller satellitmodtagelse er ikke aktuelt.

Er du bevidst om at du pr. 1. Januar ikke længere kan modtage TV2 gratis ?

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Det er vel pr. 12. januarWink

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Det er vel pr. 12. januarWink

Flemming

Oh shit ! jamen så bare glem hvad jeg skrev Big smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 10:29
Er helt bevidst om TV2 - ja.  Og det er et bevidst fravalg - vi ser det højst to timer om ugen (hvis de sender en god film).

Er ikke så meget til USB tunere, men jeg kan godt se, at det giver flere valgmuligheder.

Karsten
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 11:46
Jeg kan ikke anbefale Hauppauge WinTV NOVA-TD-500-HD, har en kollega der kører ned terratec siger den kører fint.

Husk at Boxer går på DVB-T2, så alt hvad du invisterer i til eks. boxer er pt. no go mht hd i det nye år.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 17:56
@rasmuzzen
Ja - som jeg skrev:
"Jeg skal kun modtage gratis kanaler på DVB-T, så jeg behøver (indtil videre) ikke tænke på en T2 tuner."
Boxer  indgår ikke i fremtidsplanerne.

Men hvorfor du ikke kan anbefale Hauppauge kortet står ikke helt klart for mig Ermm

Karsten

Redigeret af bogman - 04-November-2011 kl. 18:28
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 18:32
Har nu kigget lidt på Digital Devices Duoflex, som RasmusR anbefaler.  Kan ikke lige se på deres hjemmeside, om den kan håndtere MPEG-4 på DVB-T ?

Nå - nu fandt jeg en beskrivelse hos Electrola.  Ser lovende ud.  Men er det ikke Digital Devices Cine CT V6 jeg skal gå efter ?

Karsten

Redigeret af bogman - 04-November-2011 kl. 18:50
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 18:54

Har nu kigget lidt på Digital Devices Duoflex, som RasmusR anbefaler.  Kan ikke lige se på deres hjemmeside, om den kan håndtere MPEG-4 på DVB-T ?

Det er ikke hardwaren men softwaren der afgør om MPEG4 understøttes.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 20:51
Det er delvist rigtigt. Nogle kort som er solgt da vi kun havde sd tv kan sagten levere streams til pc ere med efterfølgende mpeg4 dekodning. Jeg har selv haft et hauppauge 500 kort, og havde store problemer med kvantisering. Det bedste kort jeg har haft til DVB-T er Hauppauge HVR1300 (conexant chipset). Dette kort kunne sagtens vise DR-HD.

Boxer sendte på et tidspunkt ukodet, jeg har ifm. dette fra en kollega i min afdeling, at her ville HVR1300 kortet bare ikke tage de MUX som boxer sender på. Så nogle gamle ikke HD certificerede kort har/kan have problemer med nogle MUX/streams. Men jeg har det som sagt fra en kollega. Han havde ingen problemer med hans terratec kort, de åd alt i hans mediaportal i den periode hvor boxer sendte ukodet.
Jeg søgte på google dengang da jeg havde kortet, der var mange andre der havde samme problem lige med det kort, samt en masse linux problemer.
Mener chipsettets navn er dib700. Jeg kører selv med et hauppauge hvr4000 kort til sattelit sd og hd kanaler, der er også DVB-T på der sagtens kan tune boxer har jeg set. Det bruger jeg ikke så tit, da parabolen giver bedre billede end det jordbasserede DVB-T

MVH

Redigeret af rasmuzzen - 04-November-2011 kl. 20:59
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu