|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Hvis det skal være PCI-E, så kan Hauppauge HVR-2100 anbefales, har brugt det i årevis, DUAL DVB-T + Dual analog tuner. ingen problemer med 8GB RAM og X64, det er der ofte problemer med ellers (HVR500)
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
bogman ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Jo – egentlig er jeg jo godt klar over, at MPEG-4 dekodningen ikke sker i tuneren men (i mit tilfælde) varetages af Windows 7 og Sandy Bridge CPU’en. Men oprindeligt brugte jeg også formuleringen ”håndtere MPEG-4” om de tunere, jeg har set på. Mit forbehold gik på, at jeg enkelte steder havde set, at nogle tunere ikke kunne håndtere full HD 1080p kodet i MPEG-4 (d.v.s. at det de sendte videre til dekodning ikke var ”godt nok”). Men en ordentlig forklaring på det har jeg aldrig set. Beklager, at jeg har bidraget til den almindelige begrebsforvirring @gigabyte Kan man stadig få Hauppauge HVR-2100 eller er den afløst af en nyere model? Jeg kan ikke finde den (undtagen i den Blå Avis). Hilsen Karsten |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Jeg mener mmvision har det
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
bogman ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Kan stadig ikke finde Hauppauge HVR-2100.
Nå, da jeg jo skal være færdig med det her projekt, har jeg bestilt en TerraTec Cinergy T PCIe Dual tuner. Så må vi leve med, at fjernbetjeningen ikke ligner noget fra B&O.
Det kunne jo også være, at den lave WAF på TerraTec remoten vil kaste en Logitech Harmony ind under juletræet i år
![]() Hvis jeg skulle blive træt af TerraTec'en i HTPC (eller når vi får brug for at modtage T2) er investeringen på under 500 kr. jo til at overse.
Tak for de forskellige indlæg.
Karsten
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
Kan ej heller finde en 2100 men der findes en 2200, http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_hvr2200mc.html
Men nu har du købt en, og den er så vidt jeg kan se med Conexant chipset (http://linux.terratec.de/tv_en.html), og det roser jeg længere oppe, producenten sidder på alle mine tunerkort, som jeg har haft gode erfaringer med.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, så har jeg fået installeret min TerraTec Cinergy T PCIe
Dual tuner. Og det er ikke nogen succes Kortet kan simpelthen ikke finde nogen kanaler, selvom jeg modtager DVB-T FTA (MPEG-2) fint med tagantenne og mine gamle boxe (Sony recorder HXD970 og Maximum T-3000 FTA). Sony’en fortæller mig, at den får signalstyrke 75/100 og kvalitet 100/100 på det digitale signal. Maximum’en oplyser en samlet signalkvalitet på ca. 90/100. Men Terratec Cinergy finder absolut intet på samme antenne! Jeg starter en ny tråd: ”Problemer med TerraTec Cinergy T PCIe Dual tuner”. Karsten |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |