recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af DVB-T tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af DVB-T tuner

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2011 kl. 15:15
Hvis det skal være PCI-E, så kan Hauppauge HVR-2100 anbefales, har brugt det i årevis, DUAL DVB-T + Dual analog tuner. ingen problemer med 8GB RAM og X64, det er der ofte problemer med ellers (HVR500)

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: Silkeborg
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2011 kl. 19:08

Jo – egentlig er jeg jo godt klar over, at MPEG-4 dekodningen ikke sker i tuneren men (i mit tilfælde) varetages af Windows 7 og Sandy Bridge CPU’en.  Men oprindeligt brugte jeg også formuleringen ”håndtere MPEG-4” om de tunere, jeg har set på.  

Mit forbehold gik på, at jeg enkelte steder havde set, at nogle tunere ikke kunne håndtere full HD 1080p kodet i MPEG-4 (d.v.s. at det de sendte videre til dekodning ikke var ”godt nok”).  Men en ordentlig forklaring på det har jeg aldrig set.

Beklager, at jeg har bidraget til den almindelige begrebsforvirringEmbarrassed

@gigabyte

Kan man stadig få Hauppauge HVR-2100 eller er den afløst af en nyere model?  Jeg kan ikke finde den (undtagen i den Blå Avis).

Hilsen Karsten

Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2011 kl. 20:40
Jeg mener mmvision har det
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 10:34
Kan stadig ikke finde Hauppauge HVR-2100.

Nå, da jeg jo skal være færdig med det her projekt, har jeg bestilt en TerraTec Cinergy T PCIe Dual tuner.  Så må vi leve med, at fjernbetjeningen ikke ligner noget fra B&O.

Det kunne jo også være, at den lave WAF på TerraTec remoten vil kaste en Logitech Harmony ind under juletræet i årEvil Smile

Hvis jeg skulle blive træt af TerraTec'en i HTPC (eller når vi får brug for at modtage T2) er investeringen på under 500 kr. jo til at overse.

Tak for de forskellige indlæg.
Karsten
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 19:23
Kan ej heller finde en 2100 men der findes en 2200, http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_hvr2200mc.html

Men nu har du købt en, og den er så vidt jeg kan se med Conexant chipset (http://linux.terratec.de/tv_en.html), og det roser jeg længere oppe, producenten sidder på alle mine tunerkort, som jeg har haft gode erfaringer med.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
bogman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 19:38

Ja, så har jeg fået installeret min TerraTec Cinergy T PCIe Dual tuner.  Og det er ikke nogen succesConfused

Kortet kan simpelthen ikke finde nogen kanaler, selvom jeg modtager DVB-T FTA (MPEG-2) fint med tagantenne og mine gamle boxe (Sony recorder HXD970 og Maximum T-3000 FTA).  Sony’en fortæller mig, at den får signalstyrke 75/100 og kvalitet 100/100 på det digitale signal.  Maximum’en oplyser en samlet signalkvalitet på ca. 90/100.  Men Terratec Cinergy finder absolut intet på samme antenne!

Jeg starter en ny tråd:  ”Problemer med TerraTec Cinergy T PCIe Dual tuner”.

Karsten

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu