recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af DVB-T-modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af DVB-T-modtager

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af DVB-T-modtager
    Sendt: 15-Maj-2016 kl. 01:57
Hej alle

Jeg overvejer at opsige mit Yousee-kabel-tv, og ønsker dermed at finde en erstatning for min nuværende Clint DC1-boks.

Jeg ønsker bare at se de gratis tv-kanaler (DRs og TV2-Østjylland (bor i Århus) vha. antenne)

Jeg har to tv; et Panasonic G20 med indbygget DVB-T-tuner, intet problem der. Og så et aldrende LG i soveværelset, kun med analog tuner.

Så jeg ønsker en boks tilsvarende Clint'en, gerne med optagefunktion. Jeg har jo harddisken fra Clint'en, som jeg kan "genbruge".

DVB-T vs. DVB-T2? Jeg ved ikke rigtigt hvad forskellen/nødvendigheden er.

Jeg har googlet lidt, men ved ikke rigtigt hvad jeg skal kigge efter.

På forhånd tak for respons.
/zemo/
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 06:53
Desværre er udvalget af disse bokse begrænset. Markedet et nok for lille.

Køb en billig Denver boks. Jeg tror ikke det varer så længe før alt bliver sendt som T2.

T2 standarden bruges til visse HD kanaler i dag. Med denne standard er det muligt at sende mere bytes i samme mux.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 07:10
Det vrimler med den slags bokse på det tyske marked. Se evt. På Amazon.de

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 07:36
Det er bare ikke sikkert at udenlandske bokse understøtter danske undertekster og lyd standard.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 10:14
Hej igen, og tak for svar.

Jeg fandt denne hos Harald Nyborg. Den ser ud til at kunne det jeg efterspørger:

http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks
/zemo/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 10:40

Den kan som det er nu bruges til de frie kanaler, og til de af Boxer's kanaler der ikke sendes med T2.
Overgår de frie så til T2, er den jo så billig at den kan skrottes ude at man græder over det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 11:09
Held og lykke.
Har haft en tidligere Denver DVB-T modtager - fuck noget skrammel!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Held og lykke.
Har haft en tidligere Denver DVB-T modtager - fuck noget skrammel!

Klaus

På hvilken måde? Dårlig byggekvalitet, eller dårlig software? For guderne skal vide at min Clint DC1, lader meget tilbage at ønske på softwaresiden. Den gør dog for det meste det den skal.
/zemo/
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 12:06
https://www.av-cables.dk/dvb-t2-receiver/denver-dvb-t2-box-med-hdmi.html?gclid=CIKGnO3p28wCFSkocgodqe8AWw

Denne har t2.

Som Klaus skriver er softwaren som regel noget skrammel.

Mon ikke hardwaren holder dit tv levetid.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Hej igen, og tak for svar.

Jeg fandt denne hos Harald Nyborg. Den ser ud til at kunne det jeg efterspørger:

http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks

Hej.

Normalt har Harald Nyborg også bokse med DVB-T2. Men da jeg heller ikke kan finde dem går jeg ud fra at de er udsolgt?

Hvis du syntes om Denver kan jeg ikke forstå at du ikke køber en DENVER DTB-135 i stedet for. Den har T2 og der derfor mere fremtidssikret.

Og da den ikke har mulighed for CA-modul, er den også billigere den den fra Harald Nyborg.

https://www.computersalg.dk/i/1112544/dvb-t2-box-med-hdmi-scart-ikke-til?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner

Hilsen Carsten.

Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hvis du syntes om Denver kan jeg ikke forstå at du ikke køber en DENVER DTB-135 i stedet for. Den har T2 og der derfor mere fremtidssikret.

Jeg synes nu ikke specielt om Denver, men nu har jeg bestilt en DTB-135, så må jeg se om ikke den klarer det lige så godt som Clint'en. Jo, selvfølgelig den med T2, og så er den jo også billigere. Tak for svar, alle.

Redigeret af zemo - 15-Maj-2016 kl. 15:34
/zemo/
Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2011
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 19:01
Når du får din Denver DTB-135, vil du måske dele dine erfaringer med os? Jeg er specielt interesseret i optagefunktion til harddisk med egen strømforsyning. Mine gamle Denver 109 HD var meget stabile, også på det punkt. Købte en Denver 113CI efter flytning til bolig med tagantenne. Optagefunktionen er så ustabil, at den i praksis er ubrugelig. Tunerdelen fungerer upåklageligt på mit billedrørstv, men jeg savner at kunne optage.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu